1

بازیابی قیمت EURUSD پس از محو شدن دلار تا نزدیکی های سطح 1.1000

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/28 منتشر شده است

جفت ارز EUR/USD ضررهای میان روزی را در حدود 1.0980 تثبیت می کند زیرا معامله گران این جفت ارزبه دنبال سرنخ های بیشتری برای تمدید سقوط روز قبل در بحبوحه صبح ضعیف دوشنبه در اروپا هستند. با انجام این کار، جفت یورو از شکست دلار آمریکا در دفاع از جهش اصلاحی از پایین ترین سطح یک ساله در میان شک و تردید در مورد بهبود شرایط اقتصادی آمریکا در بحبوحه بن بست افزایش سقف بدهی دولت، خوشحال می شود. افزایش قدرت به بازگشت جفت یورو می تواند بخاطر اظهارات تندروانه اخیر مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) باشد.

در حالی که دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا در مورد تمدید سقف بدهی، که در حال حاضر در حدود رکورد بالا است یا نه، با هم روبرو هستند، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، "اعتماد زیادی" نشان داد که آمریکا اجازه نخواهد داد این کشور بدهی خود را نکول کند. .

از سوی دیگر، قیمت‌گذاری بازار برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و مقاومت سیاست‌گذاران در برابر چرخش کامل سیاست یا کاهش نرخ، به جز ماریو سنتنو، عضو شورای حکومتی، خریداران یورو/دلار آمریکا را نیز امیدوار نگه می‌دارد. افزایش قدرت به حرکت های بهبودی جفت یورو، تنها امیدی است که اتحادیه اروپا بتواند از رکود جلوگیری کند.

با این حال، داده‌های اخیر آمریکا و سیاست های انقباضی فدرال‌رزرو، رشد قیمت یورو/دلار آمریکا را در بحبوحه شروع ضعیف هفته کلیدی که شامل قرائت‌های اولیه PMI برای آوریل است، به چالش می‌کشد.

روز جمعه، کاهش بیش از حد انتظار در آمار خرده‌فروشی آمریکا نتوانست ارقام خوش‌بینانه تولید صنعتی آمریکا و شاخص اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان (UoM) را جایگزین کند و به دلار آمریکا اجازه بازگشت. نه تنها داده‌ها، بلکه اظهارنظرهای تندروانه سیاست‌گذاران فدرال رزرو نیز به دلار کمک کرد تا زیان‌های قبلی را کاهش دهد. در میان این بازی‌ها، ابزار FedWatch CME یک مورد تقریباً قطعی از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه می را نشان می‌دهد. با این اوصاف، قراردادهای آتی نرخ بهره نیز احتمال کاهش نرخ در اواخر سال 2023 را کاهش می دهد و همچنین از توقف طولانی تر مسیر افزایش نرخ پس از افزایش نرخ آینده حمایت می کند.

در مقابل این پس‌زمینه، S&P 500 Futures 0.20% سود روزانه را ثبت می‌کند زیرا پولبک روز قبل را از بالاترین سطح از اوایل فوریه در حدود 4172 معکوس می‌کند. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری آمریکا، سود 3.0 درصدی هفته قبل را با زیان جزئی به ترتیب حدود 3.52 درصد و 4.10 درصد کاهش داد.

در ادامه، لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، قرار است یک بار دیگر روز سخنرانی کند و که همین امر می تواند معامله گران EUR/USD را سرگرم کند. با این حال، توجه عمده به PMI های این هفته برای تأیید مجدد امیدهای بهبود اقتصادی و همچنین تحریک شرط های جنگ طلب فدرال رزرو و آخرین کاهش قیمت ها معطوف خواهد شد.

تحلیل تکنیکال
آخرین بازگشت جفت ارز EUR/USD از سطح مقاومت قبلی دو هفته ای حول 1.0970، با حمایت آسیلاتورهای خوش بین در بازه های زمانی کوتاه تر، صورت می گیرد. با این حال، نزول قبلی قیمت به زیر ناحیه افقی شامل سطوح چندگانه که از اوایل فوریه مشخص شده‌اند، و همچنین شکست خط روند صعودی در بازه هفتگی، در نزدیکی 1.1030-40، فروشندگان را امیدوار نگه می‌دارد.

11862 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link