1

با وجود عقب نکشیدن فدرال رزرو ریزش رشد USDCAD امکان پذیر است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/24 منتشر شده است

جفت USD/CAD پس از دفاع از سطح حمایت کلیدی 1.3430 در اوایل بازه معاملاتی اروپا، سنتیمنت خرید را حس می کند. دارایی Loonie به دنبال افزایش بازیابی خود به بالای مقاومت فوری 1.3437 است. این عمده پس از یک حرکت بهبود در شاخص دلار آمریکا (DXY) توجه خریداران پاسخگو را به خود جلب کرده است. شاخص دلار آمریکا پس از ایجاد یک پایه محکم در حول پایین‌ترین نرخ هفتگی در 101.44 بازگشته است، زیرا با وجود کاهش نرخ تورم آمریکا همانطور که توسط فعالان بازار انتظار می‌رود، شرط‌های فدرال رزرو (فدرال رزرو) پر قدرت هستند.

معاملات آتی S&P500 پس از نفی نشانه‌های نزولی الهام‌گرفته از نگرانی‌های مجدد از رکود آمریکا، مثبت شده است که نشان‌دهنده بهبود شرایط ریسک پذیری فعالان بازار است. سهام آمریکا روز چهارشنبه با فشار مواجه شد و پس از اینکه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) دقایقی تایید کرد که اقتصاد اواخر سال جاری با رکود ملایمی مواجه خواهد شد، ضعیف شدند. این احتمال وجود دارد که شرایط سخت اعتباری بانک های تجاری آمریکا پس از فروپاشی بانکی و نرخ های بالاتر از سوی فدرال رزرو، اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد.


در همین حال، تقاضا برای اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه کند شدن رشد اقتصاد آمریکا می تواند فدرال رزرو را مجبور کند بعداً کاهش نرخ را در نظر بگیرد، بهبود یافته است. بازده ارائه شده در اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به نزدیک 3.41 درصد کاهش یافته است.

بررسی دقیق گزارش تورم آمریکا داستان متفاوتی را نشان می دهد
پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) بیش از حد انتظار کاهش یافت و سیاست گذاران فدرال رزرو پیش بینی یک رکود خفیف در پیش رو داشتند، دلار آمریکا قربانی اصلی باقی ماند. با این حال، بررسی تورم آمریکا داستان متفاوتی را بیان می کند. گزارش CPI آمریکا نشان می دهد که تورم کل بیش از حد انتظار کاهش یافته است و به 5.0 درصد در برابر انتشار قبلی 6.0 درصد رسیده است. کاهش نرخ تورم در نتیجه کاهش قیمت بنزین بود. جامعه سرمایه گذار از این واقعیت آگاه است که قیمت نفت در ماه آوریل پس از اعلام غیرمنتظره کاهش تولید توسط اوپک پلاس به طور قابل توجهی بازگشته است، که می تواند جشن گلد بول را در ماه های آینده خراب کند.

در مورد تورم سرفصل، CPI اصلی به 5.6% همانطور که انتظار می‌رفت در مقابل 5.5% انتشار قبلی افزایش یافته است، زیرا قیمت‌های اجاره پایدار باقی مانده است. این نشان می دهد که تورم اصلی می تواند در آینده بسیار سرسخت باقی بماند.

خیلی زود است که در طلسم انقباض کمی وقفه در نظر بگیریم زیرا تورم هنوز با هدف مطلوب 2 درصد فاصله دارد. مری دالی، رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو، اواخر روز چهارشنبه گفت: "بر اساس گزارش رویترز، "کارهای بیشتری در زمینه سیاست های پولی وجود دارد." با این حال، او از پیش بینی پایان چرخه انقباض خودداری کرد.

بانک مرکزی کانادا در موضع سیاست بی طرف باقی می ماند
ارزش دلار کانادا در روز چهارشنبه در برابر دلار آمریکا ثابت ماند، علیرغم اینکه بانک کانادا (BoC) نرخ بهره اش را در 4.5% ثابت نگه داشت. تیف ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا معتقد است که سیاست پولی فعلی به اندازه کافی محدودکننده است تا تورم چسبنده را مهار کند.

بانک کانادا همچنین داده‌های خوش‌بینانه اشتغال منتشر شده در هفته گذشته را نادیده گرفت و وضعیت موجود را حفظ کرد، علی‌رغم این واقعیت که تقاضای خوش‌بینانه برای نیروی کار می‌تواند درآمد نیروی کار را تقویت کند و بهبود تورم کانادا را تضمین کند. تحلیلگران TD Securities انتظار دارند: «نرخ بهره بانک کانادا برای کل سال 2023 روی 4.50 درصد باقی بماند، زیرا ما انتظار داریم که رشد در سه ماهه دوم کاهش قابل توجهی داشته باشد. گفته می شود، اگر نرم شدن مورد انتظار در بازار کار ظاهر نشود، بانک کانادا ممکن است چاره ای جز تشدید مجدد آن نداشته باشد. با توجه به اینکه احتمالاً بازارها در ماه ژوئن به بانک کانادا مجوز می دهند، در جلسات ژوئیه و سپتامبر شاهد خطر بیشتری برای افزایش نرخ بهره خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال USD/CAD


جفت ارز USD/CAD در یک کانال نزولی در نمودار ساعتی معامله می شود که در آن هر پولبک توسط سرمایه‌گذاران به عنوان یک فرصت فروش تلقی می‌شود. دارایی Loonie به سمت سطح مقاومت افقی ترسیم شده از پایین ترین سطح 04 آوریل در 1.3406 در حال ریزش است.میانگین متحرک نمایی 50 دوره ای (EMA) در 1.3460 خریداران دلار آمریکا را از هر نوع بهبودی سد می کند.لغزش اندیکاتور (RSI) (14) در محدوده نزولی 20.00-40.00 باعث حرکت نزولی خواهد شد.

11838 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link