1

خریداران طلا چشم به رسیدن قیمت به سطح کلیدی 2040$ دارند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/23 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در حالی که روند صعودی روز گذشته را در بحبوحه کاهش گسترده قدرت دلار آمریکا در آستانه نشست روز چهارشنبه اروپا در پیش می‌گیرد، به 2021 دلار رسید. با انجام این کار، XAU/USD همچنین امیدهای بازار برای کاهش تورم و سیاست پولی کمتر تهاجمی فدرال رزرو آمریکا  را خوشحال می کند. گفتنی است، معامله گران منتظر شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) برای ماه مارس و صورتجلسه آخرین جلسه سیاست پولی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) هستند تا توجه عمده را به خود جلب کنند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) برای دومین روز متوالی در شش ماه گذشته ریزش دارد چرا که بازیگران بازار سیاست های انقباضی فدرال رزرو را در مورد افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می را محدود می‌کنند. طبق آخرین قرائت‌های ابزار FedWatch CME، بازیگران بازار تقریباً 70 درصد روی افزایش 25 واحدی (bps) نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه می در مقابل 72 درصدی که روز قبل انتظار می‌رفت، شرط می‌بندند.

پس از درک کاهش اخیر لحن تهاجمی فدرال‌رزرو توسط معامله‌گران، نظرات مقامات کلیدی فدرال رزرو اهمیت کمتری پیدا کرده است. پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک و آستن گولسبی رئیس فدرال رزرو شیکاگو در میان آنها قابل توجه هستند که صحبت های زیادی را انجام دادند و در بامداد امروز بازار را به حرکت درآوردند.

جدای از مذاکرات فدرال رزرو، خوش بینی پیرامون چین، یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا در جهان، قیمت XAU/USD را نیز افزایش می دهد. در اوایل بازه معاملاتی توکیو، کریشنا سرینیواسان، رئیس صندوق بین‌المللی پول در آسیا و اقیانوسیه گفت که اقتصاد چین بسیار سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در حال بازگشت به شرایط اولیه اش هست.

با این حال، شایان ذکر است که نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس اشاره کرد که نسبت به بازار اوراق قرضه نسبت به سرعت سقوط تورم خوش بین نیست و فروشندگان دلار آمریکا را به چالش می کشد، به ویژه پس از خوش بین بودن حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه. در همین راستا، انتظارات تورمی آمریکا مطابق با نرخ تورم سربه سر 10 و 5 ساله از داده های فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED) است که در روز قبل به بالاترین سطح یک هفته ای خود رسیده است.

با نگاه به آینده، خریداران طلا به ارقام تورم ملایم‌تر در آمریکا و فقدان راهنمایی‌های نرخ آتی از سوی سیاست‌گذاران فدرال رزرو بر اساس دقیقه FOMC نیاز دارند. در غیر این صورت، XAU/USD ممکن است عقب نشینی دیگری را از خط مقاومت کلید به تصویر بکشد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا
قیمت طلا با جهش از سطح حمایت 10-DMA، پولبک هفته قبل را از خط مقاومت صعودی 11 هفته ای معکوس می کند.بازیابی قیمت این فلز گرانبها سرنخ‌هایی را از اندیکاتور RSI که به حالت اشباع خرید نرسیده می گیرد، در حالی که توجه چندانی به سیگنال‌های کند MACD ندارد.با این کار، XAU/USD به خوبی تنظیم شده است تا خط مقاومت چند روزه را در حدود 2038 دلار در زمان نشر این تحلیل افزایش دهد. با این حال، RSI ممکن است در آن سطح بیش از حد خرید شود و پس از آن خریداران طلا را به چالش بکشد.در غیر این صورت، صعود تدریجی به بالاترین سطح سالانه قبلی در حدود 2070 دلار را نمی توان رد کرد.

تحلیل تکنیکال طلا

از طرف دیگر، شکست نزولی سطح حمایت میانگین متحرک 10 روزه در 1996$ دلاری دعوتی آزاد برای فروشندگان طلا نیست زیرا یک حمایتی  صعودی که از 22 مارس کشیده شده به خط افقی دو ماهه می پیوندد تا منطقه 1960-57$ را برجسته کند که مهره ای سخت برای شکست توسط فروشندگان XAU/USD است. به طور کلی، قیمت طلا احتمالاً به حالت استوار خودش ادامه می دهد حتی اگر اتاق صعودی محدود به نظر برسد.

11824 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link