1

رشد مستحکم مشاغل ایالات متحده و تاثیر آن روی تورم کشورهای مختلف

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/1/22 منتشر شده است

متحرکان بازار امروز


امروز تورم شمال اروپا را با ارقام CPI ماه مارس از دانمارک و نروژ بررسی می کنیم. در دانمارک، ما انتظار کاهش 0.6 درصدی به 7.0 درصد را داریم که ناشی از اثرات پایه قیمت انرژی است. در نروژ، انتظار داریم تورم اصلی 0.2 درصد افزایش یابد و به 6.1 درصد برسد .

  • در منطقه یورو، ما انتظار انتشار ضعیف خرده فروشی در ماه فوریه را داریم، زیرا بخش خدمات در حال حاضر بخش قوی اقتصاد است.
  • علاوه بر داده های دریافتی، بازارها گزارش مشاغل آمریکا را از جمعه خوب هضم خواهند کرد.
  • در ادامه هفته، ارقام CPI آمریکا در روز چهارشنبه کلید بازارها خواهد بود.


نمای کلی 60 ثانیه


 آمریکا : به دنبال مجموعه ای از داده های کلان ضعیف تر از حد انتظار در هفته گذشته (ISM، JOLTs، ADP)، لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا در جمعه خوب به اندازه کافی قوی بود که بازده خزانه داری آمریکا را در عید پاک علی رغم اینکه اندکی کمتر از انتظارات بود (+236k؛ اجماع 240k) افزایش داد. ؛ Danske 250k؛ فوریه اصلاح شده با 15k بالاتر). در حالی که سایر شاخص‌ها نشان می‌دهند که تقاضای نیروی کار در حال حاضر کاهش یافته است و بخش‌هایی مانند تجارت خرده‌فروشی و تولید از دست دادن شغل را ثبت کرده‌اند، بهبود مشارکت نیروی کار (62.6 درصد؛ از 62.5 درصد) همچنان به کاهش کمبود نیروی کار به ویژه در بخش اوقات فراغت و مهمان‌نوازی (+72 هزار نفر) ادامه می‌دهد. مشاغل)، حمایت از رشد مشاغل اصلی. میانگین رشد درآمد ساعتی به + 0.3٪ در متر / متر (از 0.2٪) افزایش یافت، که به این معنی است که رشد مجموع دستمزد همچنان از میانگین سطح قبل از همه گیری فراتر می رود. نرخ بیکاری در حول و حوش کف اخیر در 3.5 درصد (از 3.6 درصد) بسیار ثابت است، که ویلیامز فدرال نیویورک روز دوشنبه آن را «تحول شگفت انگیز» خواند. انتظارات تورمی یک ساله مصرف کنندگان فدرال نیویورک در ماه مارس حتی بیشتر شد و به 4.7 درصد (فوریه 4.2 درصد) رسید که همراه با بازارهای کار انعطاف پذیر همچنان به حمایت از پایه ما برای افزایش 25 واحدی بیشتر فدرال رزرو در نشست ماه مه ادامه می دهد. با بازگشایی بازارها از تعطیلات آخر هفته طولانی عید پاک در روز دوشنبه، بازارهای سهام آمریکا پس از افت اولیه بهبود یافتند، و سرمایه گذاران اکنون بیش از 80 درصد برای افزایش 25 واحدی دیگر قیمت گذاری کرده اند.

بانک مرکزی ژاپن :

ین دیروز پس از آن تضعیف شد که اوئدا، رئیس جدید بانک ژاپن (BoJ) در کنفرانس خبری افتتاحیه بار دیگر تاکید کرد که سیاست پولی بسیار سست فعلی با توجه به شرایط اقتصادی مناسب است. فرماندار جدید خاطرنشان کرد که "تحولات مثبت" در مورد دستمزدها وجود دارد و در صورت تداوم، "احتمال کافی وجود دارد که این امر منجر به تورم 2 درصدی پایدارتر شود." وی همچنین افزود که اگر بانک مرکزی آمریکا متوجه شود که تورم به‌طور پایدار بالاتر از هدف است و تصمیم به عادی‌سازی سیاست‌های پولی بگیرد، باید «تعدیل‌های بسیار بزرگی در سیاست‌ها انجام دهد» و «اختلالات بزرگی در اقتصاد و بازارها ایجاد خواهد کرد». بدین ترتیب Ueda اعلام کرد که هرگونه تغییر در سیاست پولی تدریجی و با رویکردی محتاطانه خواهد بود. پس از اظهارات دیروز Ueda، به نظر می‌رسد که BoJ سیاست‌های پولی خود را در نشست بعدی در 28 آوریل بدون تغییر نگاه خواهد داشت. با این حال، این احتمال وجود دارد که BoJ فشارهای فعلی قیمت در ژاپن را دست کم بگیرد، و ما هنوز فکر می کنیم که BoJ حداقل باید YCC خود را در سه ماهه دوم تغییر دهد.

تورم مصرف کننده چین

در ماه مارس علیرغم افزایش فعالیت های اقتصادی کاهش یافت، در حالی که قیمت های تولید کننده کاهش بیشتری یافت. CPI نسبت به سال قبل 0.7% افزایش یافت (از 1% در فوریه) و PPI در مارس 2.5% کاهش یافت. این ارقام حاکی از ضعف در تقاضای داخلی و قدرت قیمت گذاری با وجود بازگشایی پس از کووید است.

سهام:

سهام جهانی دیروز با افزایش قیمت سهام آمریکا در معاملات پایانی ساعت پایان یافت. اروپا برای روز پایانی عید پاک بسته بود و از این رو، دیدن فعالیت های ضعیف تعجب آور نیست. چرخش محدود بخش و سبک به عنوان بازده دیروز کم و بیش بدون تغییر بود و تقویم کلان نازک بود. عامل محو شدن نوسان اوراق قرضه همچنان از سهام حمایت می کند. نوسانات ضمنی اوراق قرضه (MOVE) در 15 مارس به اوج خود رسید و از آن زمان تاکنون، سهام تا 6 درصد افزایش یافته است. شاخص MOVE هنوز دو برابر میانگین 10 سال گذشته است و از این رو، اگر نوسانات اوراق قرضه به کاهش ادامه یابد، عادلانه است که از طریق افزایش اطمینان، باد بیشتر به سمت سهام را فرض کنیم. در آمریکا دیروز داو + 0.3٪، S&P 500 + 0.1٪، نزدک -0.03٪ و راسل 2000 + 1.0٪. بازارهای آسیایی امروز صبح با افزایش ژاپن افزایش یافتند، جایی که اوئدا، رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن، ادامه سیاست پولی سست به سبک کورودا را نشان داد. معاملات آتی اروپا امروز صبح بالاتر است و همین امر در مورد بیشتر شاخص‌های آمریکا صدق می‌کند، اگرچه ما شاهد افزایش‌های حاشیه‌ای بیشتری در آمریکا هستیم.

بازدهی خزانه داری آمریکا:

بازدهی خزانه داری آمریکا پس از افزایش قابل توجه روز جمعه پس از انتشار بهتر از انتظارات حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه، نسبتاً افزایش یافت. بازدهی خزانه داری آمریکا در دو سال اخیر نیز با افزایش چند بشکه ای به 4 درصد رسید. با این حال، ما هنوز با سطح 5% در اوراق خزانه 2Y که قبل از مشکلات با برخی از بانک های منطقه ای آمریکا شاهد بودیم فاصله داریم.

 

بازار فارکس:

در G3، دلار  در تعطیلات عید پاک، پس از تعداد مشاغل انعطاف‌پذیر آمریکا در روز جمعه و جایی که، به ویژه پس از اینکه رئیس جدید بانک ژاپن دیروز گفت سیاست فعلی مناسب است، جفت ارز  USD/JPY افزایش یافته است. Scandies در عید پاک در مقایسه با یورو در نقدینگی ناچیز از دست داد. هر جفت ارز  EUR/SEK و EUR/NOK 11.40 را شکستند.

اعتبار:

شاخص‌های CDS هفته گذشته در آستانه تعطیلات عید پاک گسترده‌تر بودند، به‌طوری‌که iTraxx Main با 4 واحد افزایش به 88 واحد و Xover با 23 واحد در روز به 459 واحد افزایش یافت. هفته گذشته پس از وقفه طولانی ناشی از نگرانی‌ها در مورد وضعیت بخش بانکی، شاهد بازگشت حجم قابل توجهی از صدور بود که بانک‌های اروپایی در قالبی بدون تضمین بازگشتند. انتشار مالی در طول هفته بالغ بر 9.1 میلیارد یورو (شامل 5.3 میلیارد یورو در قالب اوراق قرضه تحت پوشش) بود، در حالی که انتشار شرکتی 1.4 میلیارد یورو بود.

 

ماکرو نوردیک


ما انتظار داریم که تورم CPI ماه مارس دانمارک از 7.6 درصد در فوریه به 7.0 درصد کاهش یابد. قیمت انرژی احتمالاً محرک اصلی خواهد بود، زیرا قیمت سوخت در مقایسه با مارس سال گذشته که قیمت‌ها افزایش یافت، اندکی پایین‌تر بود. به طور کلی، ما انتظار داریم که شاهد افزایش فشارهای قیمتی در اقتصاد باشیم.

تورم اصلی نروژ در ماه فوریه با کاهش نرخ سالانه به 5.9 درصد، نزولی شد. این تا حدی به دلیل جنگ قیمت بود که باعث شد قیمت مواد غذایی بسیار کمتر از آنچه می‌شد افزایش یابد. البته سوال بزرگ این است که چقدر از این در ماه مارس معکوس خواهد شد. علاوه بر این، نظرسنجی منطقه‌ای Norges Bank سیگنال‌های واضحی را ارسال کرد که نشان می‌دهد شرکت‌های عرضه‌کننده کالا و خدمات به مصرف‌کنندگان همچنان در حال برنامه‌ریزی افزایش قابل توجه قیمت هستند که می‌تواند به معنای بالا نگه داشتن تورم باشد. بنابراین هنوز ابهام زیادی وجود دارد، اما ما بر این باوریم که نرخ سالانه تورم اصلی به 6.1 درصد در ماه مارس رسیده است.

11808 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link