1

با ضعیف شدن دلار آمریکا، USDCAD به زیر 1.3500 رسید

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/22 منتشر شده است

جفت ارز USD/CAD به 1.3490 سقوط کرد، پایین ترین سطح روزانه خود را در اوایل سه شنبه تجدید کرد و پولبک روز قبل را از بالاترین سطح هفت روزه گسترش داد.

با انجام این کار، جفت Loonie پولبک$ آمریکا را در میان احساسات مثبت خفیف توجیه می کند. تقویت اخیر قیمت نفت خام WTI و همچنین آماده‌سازی$ کانادا برای اعلامیه‌های سیاست پولی روز چهارشنبه بانک مرکزی کانادا (BoC) می‌تواند به کاهش دلار/کادر کانادا کمک کند.

با این اوصاف، شاخص$ آمریکا (DXY) به 102.40 کاهش می‌یابد در حالی که اولین زیان روزانه را در پنج سال اخیر چاپ می‌کند. از سوی دیگر، بازده اوراق قرضه خزانه داری 10 ساله و دو ساله آمریکا حداکثر تا 3.40% و 3.99% کاهش می یابد در حالی که S&P 500 Futures حداکثر در حدود 4143 افزایش می یابد.

پشتوانه ریسک‌پذیری قوی‌تر، مذاکرات متناقضی درباره حرکت بعدی فدرال رزرو آمریکا  است که به سرفصل‌هایی می‌پیوندد که نشان می‌دهد چین به حملات نظامی نزدیک تایوان پایان می‌دهد. لازم به ذکر است که رئیس فدرال رزرو  بانک نیویورک و همچنین جان ویلیامز، معاون کمیته تعیین نرخ فدرال رزرو، تورم آهسته تر را پیش بینی کردند در حالی که نرخ های بهره را به عنوان مقصر سقوط بانکی در ماه قبل رد کردند. . در همین راستا، ریک ریدر، مدیر ارشد سرمایه گذاری درآمد ثابت جهانی در بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، اواخر دوشنبه گفت: «فدرال رزرو ممکن است نیازی به افزایش بیشتر نرخ بهره برای مبارزه با تورم نداشته باشد، زیرا پیامدهای ماه گذشته آشفتگی در بخش بانکی و مجموعه ای از داده های اخیر نیروی کار حاکی از کند شدن اقتصاد آمریکا است.

از سوی دیگر، رویترز به پایان رزمایش نظامی چین اشاره می‌کند و می‌گوید: «چین روز دوشنبه به مانورهای نظامی سه روزه خود در اطراف تایوان پایان داد و گفت که توانایی‌های نظامی یکپارچه را در شرایط واقعی رزمی آزمایش کرده است، با تمرین حملات دقیق و محاصره جزیره‌ای که پکن در آن قرار دارد. دیدگاه های خود را.»

با این حال، نفت خام WTI با نیم درصد افزایش به 80.30$ رسید در حالی که به محدوده معاملاتی 10 هفته ای حدود 79.65$و 81.70$ رسید. در حالی که به دنبال سرنخ‌هایی برای جدیدترین بازگشت WTI هستیم، صحبت‌ها درباره نگرانی‌های خوش‌بینانه ژاپن و چین توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. اخیراً، وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای، سیگنال‌هایی برای سرمایه‌گذاری در سهام ژاپنی می‌دهد در حالی که صندوق بین‌المللی پول (IMF) رشد بالاتری را در آسیا برای رهبری اقتصاد جهانی پیشنهاد می‌کند. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) گفت: برآورد می‌شود که اقتصاد جهانی در سال 2023 کمتر از 3 درصد رشد کند و انتظار می‌رود هند و چین نیمی از رشد جهانی را در سال جاری تشکیل دهند.

با نگاهی به آینده، USD/CAD احتمالا در رکود باقی خواهد ماند، زیرا بازارهای کامل برای نتیجه نهایی BoC آماده می شوند. با این حال، تورم ملایم تر آمریکا و تردید احتمالی برای افزایش بیشتر نرخ بهره در دقایق فدرال رزرو ممکن است به جفت خرس های Loonie اجازه دهد تا کنترل را حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال
شکست مکرر در عبور از مانع میانگین متحرک 50 روزه  در 1.3560  USD/CAD را امیدوار به ریزش بیشتر می کند

11802 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link