1

با قدرت گرفتن دلار، موضع حرکتی یورو دلار در 1.080 به خطر افتاده است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/9 منتشر شده است

یورو دلار شاهد باد مخالف در قله هفتگی است و معامله گران یورو نسبت به سرنخ های کلیدی داده های اقتصادی آلمان محتاط هستند. افزودن قدرت به حرکت های پولبک می تواند بخاطر  بازدهی قوی تر و بازیابی  قیمت دوباره دلار آمریکا در میان احساسات متفاوت باشد. با این حال، جفت یورو تا 1.0835 کاهش می یابد و در اوایل روز چهارشنبه زیان ملایمی را نشان می دهد، زیرا یک رگه برنده دو روزه را پشت سر می گذارد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) قیمت پیشنهادی خود را به 102.60 افزایش می دهد در حالی که اولین سود روزانه را در سه هفته ثبت  می کند.این بدان معناست که ارزش دلار در برابر شش ارز اصلی بالا رفته، بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در حال افزایش است و همین تغییر فاز می تواند بلاتکلیفی بازار را نشان دهد.

شایان ذکر است که معامله بانک سیلیکون ولی (SVB) و تلاش های سیاست گذاران برای دفاع از سیستم بانکی مربوطه خود، فراموش نکردن تاییدیه های بانک های مرکزی مبنی بر اینکه بحران مالی از روی میز خارج شده است، بازار را محتاطانه خوش بین می کند. با این حال، آخرین ترس‌های ژئوپلیتیکی ناشی از چین، عمدتاً به دلیل قرار دادن برخی شرکت‌های چینی در لیست سیاه آمریکا، به انتظارات خوش‌بینانه تورمی آمریکا می‌پیوندند تا بر قیمت یورو/دلار آمریکا تأثیر بگذارند.

در همین راستا، اخباری مبنی بر حمله مقامات فرانسوی به پنج بانک به دلیل نگرانی‌های مربوط به اجتناب از مالیات و پولشویی، و همچنین مذاکرات پیرامون مبادله بدهی 5.4 میلیون دلاری (CDS) دویچه بانک بود.

با صحبت در مورد داده ها، اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس آمریکا (CB) در ماه مارس به 104.2 افزایش یافت، در مقابل 101.0 مورد انتظار و رقم قبلی اصلاح شده رو به بالا 103.4. علاوه بر این، شاخص قیمت مسکن آمریکا در ماه ژانویه 0.2% در ماه ژانویه در مقابل -0.6% مورد انتظار و -0.1% قبل افزایش یافت در حالی که شاخص های قیمت مسکن S&P/Case-Shiller با پیش بینی سالانه 2.5% برای ماه مذکور در مقایسه با 4.5% قرائت قبلی مطابقت داشتند.

در این زمینه، بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری آمریکا روند صعودی سه روزه را به ترتیب در حدود 3.58% و 4.10% نشان می دهد در حالی که S&P 500 Futures سود ملایمی را منتشر می کند که اولین مورد در سه مورد است.

با نگاهی به آینده، یورو دلار ممکن است شاهد پولبک بیشتر در بحبوحه چالش های جدید برای احساسات و انتظارات تورمی خوش بینانه آمریکا باشد، بر اساس نرخ تورم سربه سر 10 ساله و 5 ساله از سوی فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED).

با این حال، سیاست مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) نسبت به همتایان خود در فدرال رزرو جنگ‌طلب‌تر بوده‌اند و از این رو ثبت محکم‌تر از داده‌های تورم می‌تواند به خریداران یورو دلار اجازه دهد تا به جدول بازگردند. مادیس مولر، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، روز سه شنبه گفت: «اگرچه تورم در حال کاهش است، اما هنوز برای اعلام موفقیت خیلی زود است.» در همین راستا نظرات آندریا انریا، رئیس هیئت نظارت بانک مرکزی اروپا (ECB)، که روز سه شنبه گفت که قرار گرفتن مستقیم در معرض Credit Suisse مرتبط است اما قابل مدیریت است.

در ادامه، نظرسنجی اعتماد مصرف کننده GfK آلمان در ماه آوریل برای ارائه سیگنال های اولیه برای اعداد تورم روز پنجشنبه بسیار مهم خواهد بود. پس از آن، آمارهای سطح دوم از آمریکا برای مشاهده مسیرهای روشن مهم خواهد بود.

تحلیل تکنیکال
اگرچه سطح مقاومت افقی دو ماهه خریداران یورو دلار را در حدود 1.0930 به چالش می کشد، سطح 10-DMA در اطراف 1.0770 یک کف کوتاه مدت را زیر جفت یورو قرار می دهد.

10686 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link