1

جفت ارز یورو دلار به آرامی به دنبال تثبیت قیمت در بالای سطح 1.0800 است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/8 منتشر شده است

در حالی که معامله گران به دنبال سرنخ های بیشتری برای تمدید روند صعودی دو روزه در اوایل روز سه شنبه هستند،خریداران یورو دلار در حوالی بالاترین سطح روزانه نزدیک به 1.0815 نفس می کشند. شایان ذکر است که کاتالیزورهای نسبتاً خوش‌بینانه از منطقه یورو در مقابل آمریکا به حالت ریسک‌پذیری پیوستند تا زیربنای آخرین روند صعودی جفت یورو باشند.

اخیراً وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا به استفاده از ابزارهایی برای جلوگیری از سرایت آشفتگی بانکی در صورت لزوم ادامه خواهد داد. پیش از آن، فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو و مایکل بار، نایب رئیس فدرال رزرو در بخش نظارت، آمادگی خود را برای مهار بحران بانکی نشان دادند و در عین حال از کاهش مشکلات تورم خبر دادند.

از سوی دیگر، پابلو هرناندز دو کاس، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا (ECB)، گدیمیناس شیمکوس، ایزابل اشنابل و ماریو سنتنو آخرین مقاماتی بودند که سعی کردند بازارها را برای کاهش ترس از رکود در این بلوک و همچنین امید به غلبه بر بحرانی که در سیستم بانکداری واضح است، متقاعد کنند. با این حال، سیاستگذاران فدرال رزرو در آخرین اظهارنظرهایشان نسبت به همتایان خود در بانک مرکزی اروپا اندکی کمتر تندرو به نظر می‌رسند و از این رو به ارز یورو/دلار آمریکا اجازه افزایش بیشتر دادند. علاوه بر این، شاخص کسب‌وکار تولیدی فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس، ضعیف‌تر در روز دوشنبه، با داده‌های قوی IFO آلمان در ماه مذکور در تضاد بود تا قدرت بیشتری را به خریداران یورو دلار ارائه دهد.

در همین حال، ترس‌های ژئوپلیتیکی پیرامون چین و روسیه، احساسات خوش‌بینانه بازار و همچنین صعودهای یورو دلار را به چالش می‌کشند. گفته می‌شود، صحبت‌ها در مورد شکست چین در حفظ سرعت رشد وعده داده شده و همچنین ادعای آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه اوکراین ادامه در است. در همین راستا، آخرین اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است که اخیراً به نقل از خبرگزاری KCNA اظهار داشت: "(آنها) باید در هر زمانی برای استفاده از سلاح های هسته ای کاملا آماده باشند." اخیرا گفته شده است که روسیه موشک ضد کشتی آزمایشی را در دریای ژاپن آزمایش کرده است.

در مقابل این پس‌زمینه، S&P 500 Futures در طول روند صعودی چهار روزه، رشد ملایمی را در حدود 4010 نشان می‌دهد، در حالی که بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پس از شکستن روند نزولی سه روزه در روز دوشنبه، در حاشیه باقی می‌ماند. شایان ذکر است که بازدهی خزانه داری 10 ساله و دو ساله آمریکا در زمان انتشار حدود 3.53 درصد و 3.93 درصد افزایش یافته است. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) برای دومین روز متوالی تا 102.65 کاهش یافت.

با نگاه به آینده، شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس آمریکا (CB) برای ماه مارس، و همچنین داده های مسکن ، می توانند حرکت های میان روزی جفت یورو دلار را هدایت کنند. با این حال، توجه زیادی به سخنرانی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و سرنخ‌های تورم برای جهت گیری های روشن معطوف می‌شود، که به نوبه خود بیانیه‌های امروز لاگارد بانک مرکزی اروپا و جزئیات شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) برای آلمان و اروپا را برجسته می‌کند. همچنین شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص اصلی قیمت مصرف شخصی (PCE) مهم است.

تحلیل تکنیکال

خریداران یورو دلار جهش قبلی را از 50-DMA، در حدود 1.0735 در زمان نگارش تحلیل توجیه می کنند، در حالی که سطح مقاومت افقی دو ماهه را در اطراف 1.0930 هدف قرار می دهند.

10675 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link