1

با وجود شرایط بهره اوراق قرضه آمریکا مسیر صعودی طلا ناهموار است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/8 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) با وجود روند نزولی دو روزه در اوایل روز سه‌شنبه، علیرغم شرایط بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و کاهش ارزش دلار آمریکا، تا حدود 1960 دلار افزایش یافت. با انجام این کار، به نظر می رسد معامله گران XAU/USD موقعیت پایان ماه را جلوتر از داده های کلیدی آمریکا به تصویر می کشند در حالی که در تلاش برای توجیه حالت ریسک پذیری هستند.

بهبود قیمت طلا نمی تواند بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را توجیه کند
قیمت طلا با نادیده گرفتن بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در بحبوحه افت دلار آمریکا، اولین افزایش روزانه را در سه ماه اخیر به ثبت رساند. با این حال، کوپن اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله آمریکا اولین افزایش روزانه در چهار روز گذشته را رقم زدند و جو بازار در بحبوحه فشار سیاستگذاران برای اصلاحات بیشتر برای مهار ترس های بانکی بهبود یافت. شایان ذکر است که بازدهی خزانه داری 10 ساله و دو ساله آمریکا در زمان انتشار حدود 3.53 درصد و 3.93 درصد افزایش یافته است. ارطرف دیگر شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان تحت فشار است و پشتوانه جهش اصلاحی طلا است.

کاهش ترس های بانکی فروشندگان طلا را آزار می دهد
احساسات بازار باعث می شود که سیاست گذاران آمریکا و اروپا خطوط اعتباری اضطراری را به بانک های مشکل دار و طرح های بیمه سپرده اعلام شده گسترش دهند. اخیراً اظهارنظرهای مقامات بانک مرکزی مبنی بر عقب راندن نگرانی‌های مربوط به بحران بانکی و معامله بانک سیلیکون ولی (SVB) به روحیه ریسک‌پذیری قوت بخشیده است.

همچنین اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا و وزارت خزانه داری آمریکا، دلیل اصلی کاهش نگرانی های بانکی و همچنین به چالش کشیدن خریداران طلا است. جفرسون از فدرال رزرو گفت: «تورم در حال کاهش یافتن است و بخشی از آن به دلیل سیاست‌های پولی سخت‌تر و برخی به دلیل عوامل دیگری مانند بهبود زنجیره‌های عرضه جهانی است. علاوه بر این، شهادت آماده شده مایکل بار، معاون رئیس فدرال رزرو برای نظارت به کنگره نیز از احساسات محکم‌تر حمایت کرد، زیرا در آن نوشته شده بود: «ما آماده‌ایم از همه ابزارهای خود برای هر مؤسسه‌ای در اندازه‌ای که لازم است برای ایمن نگه داشتن سیستم استفاده کنیم». نظرات خزانه داری آمریکا بود که بیان می کرد آمریکا به استفاده از ابزارهایی برای جلوگیری از فاجعه بانکی در صورت لزوم ادامه خواهد داد.

نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و مذاکرات تندروانه بانک مرکزی نیز بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد
البته باید توجه داشت که ترس های ژئوپلیتیکی پیرامون چین و روسیه نیز فشار نزولی بر قیمت طلا وارد می کند. گفته می‌شود، صحبت‌ها در مورد شکست چین در حفظ سرعت رشد وعده داده شده و همچنین آمادگی ادعایی روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه اوکراین. در همین راستا، آخرین اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است که اخیراً به نقل از خبرگزاری KCNA اظهار داشت: "(آنها) باید در هر زمان کاملاً آماده استفاده از سلاح های هسته ای باشند.

شاخص اعتماد مصرف کننده CB آمریکا برای پیش بینی روند حرکت طلا در بازه روزانه چشم انتظار است

با نگاهی به آینده، معامله‌گران طلا برای پیش‌بینی حرکت‌های روزانه، اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس آمریکا (CB) در ماه مارس و همچنین داده‌های مسکن را مشاهده خواهند کرد. با این حال، توجه عمده به شاخص تورم ترجیحی روز جمعه فدرال رزرو و  شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف شخصی (PCE) معطوف خواهد شد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا
قیمت طلا نمی تواند شکست روز قبل از یک مثلث متقارن یک هفته ای را توجیه کند، در حالی که بالاتر از میانگین متحرک نمایی (SMA) 50 قرار گرفته است. با این حال، سیگنال‌های نزولی اندیکاتور (MACD) و همچنین نرسیدن اندیکاتور (RSI)  به ناحیه اشباع فروش، فروشندگان طلا را اذیت می‌کند.

در حالی که هدف نظری تجزیه مثلث فوق، سطح 1840 دلار را برجسته می کند، سطح میانگین متحرک نمایی و  61.8% اصلاحی فیبوناچی قیمت طلا که از اواخر فوریه تا اوایل مارس کشیده شده، به ترتیب در نزدیکی 1927$ و 1882$ ، می توانند فروشندگان XAU/USD را تحریک کند.در مقابل، یک جهش اصلاحی نیاز به تثبیت در خط پایین مثلث اعلام شده، نزدیک به 1973 دلار دارد تا خریداران طلا را متقاعد کند.

به دنبال آن، خط مقاومت نزولی که از 20 مارس بخشی از مثلث را در نزدیکی سطح آهنربای روانشناسی 2000$ تشکیل می دهد، توجه خریدار طلا را به خود جلب خواهد کرد.همچنین به عنوان یک فیلتر صعودی برای قیمت XAU/USD، بالاترین قیمت ماهانه 2010$ است که شکستن آن می تواند فلز گرانبها را به سمت بالای سالیانه نزدیک به 2070$ سوق دهد.

تحلیل تکنیکال طلا

10671 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link