1

طلا با توجه به کاهش نرخ اوراق قرضه فروشندگان را به چالش می کشد

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/7 منتشر شده است

قیمت طلا  به 1975$ می رسد و در داخل مثلث متقارن یک هفته ای باقی می ماند و این در حالی است که فلز زرد در اوایل دوشنبه برای رسیدن به مسیرهای واضح تلاش می کند. با انجام این کار، این فلز گرانبها در میان خوش بینی محتاطانه در بازار و همچنین به دلیل کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، ضرر هفتگی قبلی را افزایش داد، اولین ضرر در چهار هفته اخیر.

با توقف رشد بازدهی اوراق قرضه در سقوط قبلی، قیمت طلا به ریزش بیشتر چشم دوخته است
قیمت طلا برای دومین روز متوالی تحت فشار باقی می ماند زیرا بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح پنج ماهه هفته گذشته رسیده است. با این اوصاف، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا حدود 3.378% را نشان می دهد، در حالی که همتای دو ساله، پیشنهادات خود را با افزایش متوسط روزانه در حدود 3.797% افزایش می دهد. شایان ذکر است که با هجوم بازیگران بازار به سمت اوراق قرضه و طلا در میان ترس از سقوط بانکی، بازدهی به پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2022 در هفته گذشته کاهش یافت.

کاهش مشکلات بانکی، Fedspeak معامله گران طلا را بررسی می کند
در آخر هفته، اخبار بلومبرگ در مورد بانک سیلیکون ولی (SVB) به نظر می رسید که به عقب راندن آشفتگی بانکی کمک کرده است. بلومبرگ می‌گوید: «First Citizens BancShares Inc. در حال مذاکره پیشرفته برای خرید بانک سیلیکون ولی پس از فروپاشی آن در اوایل ماه جاری است. در همین راستا اظهارات نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس بود که ترس از رکود اقتصادی آمریکا را برجسته کرد و درخواست ها برای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را رام کرد.

با این حال، شایان ذکر است که داده های مختلط آمریکا و اظهارات مقامات سابق فدرال رزرو نیز بر قیمت طلا تأثیر می گذارد. با این اوصاف، سفارشات کالاهای بادوام برای ماه فوریه 1.0% در مقابل ریزش 5% ژانویه (بازبینی شده از -4.5%) و انتظار بازار برای افزایش 0.6% کاهش یافت. جزئیات نشان می‌دهد که رقم سفارش‌های کالاهای بادوام سابق دفاعی و حمل‌ونقل سابق نیز ضعیف بوده است، اما سفارش‌های کالاهای سرمایه‌ای غیردفاعی سابق هواپیماها در مقایسه با 0.3 درصد قبل از 0.0 درصد به 0.2 درصد بیشتر از حد انتظار رسیده است. در ادامه، قرائت‌های اولیه شاخص‌های PMI جهانی S&P آمریکا برای ماه مارس قوی‌تر شد زیرا سنج تولید از 47.3 در فوریه به 49.3 رسید، در مقابل 47.0 مورد انتظار، در حالی که PMI خدمات از 50.6 قبلی و 50.5 به 53.8 افزایش یافت. با این کار، PMI ترکیبی اس اند پی گلوبال از 50.1 در فوریه به 53.3 افزایش یافت، در مقابل پیش بینی بازار 50.1.

در جای دیگر، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، به NPR گفت که افزایش نرخ بهره تصمیم آسانی نیست و همچنین اضافه کرد که او انتظار ندارد اقتصاد به رکود سقوط کند. علاوه بر این، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، از سیاست‌گذاران سیاست‌گذار، روز جمعه گفت که پاسخ به استرس بانکی سریع و مناسب بوده و به سیاست پولی اجازه می‌دهد تا بر تورم تمرکز کند. این سیاستگذار همچنین اضافه کرد که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش نرخ بهره است که می‌تواند در جلسه بعدی FOMC یا بلافاصله پس از آن باشد.

ترس‌های ژئوپلیتیکی و اضطراب قبل از تعیین نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.
جدا از کاتالیزورهای ذکر شده، تغییر سلاح های هسته ای روسیه در نزدیکی بلاروس به روحیه محتاطانه پیش از داده های تورمی مورد علاقه فدرال رزرو، یعنی شاخص اصلی قیمت مصرف شخصی (PCE) برای ماه فوریه، نیز بر قیمت طلا تأثیر می گذارد.

به گزارش رویترز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز یکشنبه از ولادیمیر پوتین به دلیل سخنان هسته‌ای «خطرناک و غیرمسئولانه» او انتقاد کرد، یک روز پس از آن که رئیس‌جمهور روسیه گفت قصد دارد سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس مستقر کند. علاوه بر این، فایننشال تایمز (FT) به نقل از یکی از بزرگترین گروه کشتیرانی جهان مرسک می پردازد و در عین حال ترس از رشد اقتصادی کندتر در چین را افزایش می دهد. با توجه به موقعیت کشور اژدها به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا، کاهش خوش بینی رشد بر قیمت XAU/USD تاثیر می گذارد.

از سوی دیگر، شاخص قیمت اصلی PCE آمریکا احتمالاً در ماه فوریه کاهش می یابد و از این رو آخرین پولبک می تواند آماده سازی برای افزایش پس از سرنخ های احتمالاً ملایم تر تورم آمریکا باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا
قیمت طلا پس از شکستن یک روند صعودی سه هفته‌ای، در یک مثلث کوتاه‌مدت قرار گرفت. شایان ذکر است که قله های پایین‌تر در قیمت XAU/USD متناسب با قسمت‌های پایین‌تر خط شاخص قدرت نسبی (RSI) است که در 14 قرار دارد، که به نوبه خود نشان دهنده ریزش بیشتر قیمت است. اندیکاتور MACD هم سیگنال نزولی می دهد و همین امر به قدرت حرکت نزولی می افزاید.

با این حال، خط پایین مثلث اعلام شده، در نزدیکی 1960$ ، کاهش کوتاه مدت قیمت طلا را محدود می کند. همچنین فروشندگان طلا ، میانگین متحرک ساده 50 باری (SMA) در حدود 1955$ است.در صورتی که قیمت طلا حمایت 1955$ را بشکند، نمی توان احتمال کاهش 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی XAU/USD را از اواخر فوریه تا 20 مارس، در نزدیکی 1906$ ، رد کرد.

از طرف دیگر، افزایش صعودی خط مقاومت مثلث فوق، در نزدیکی 2003$ ، می تواند خریداران طلا شوکه کند. با این حال، قله 10 مارس 2022، در نزدیکی 2010$ ، ممکن است به عنوان یک چک اضافی برای خریداران XAU/USD عمل کند، قبل از اینکه آنها بالاترین قیمت سالانه قبلی را در حدود 2070 دلار هدف قرار دهند.به طور کلی، به نظر می رسد که قیمت طلا از رادار خریداران نر حال خارج شدن است، اما فروشندگان برای بازپس گیری کنترل نیاز به تثبیت در پایین 1955$ دارند.

تحلیل کوتاه طلا

10657 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link