1

EUR/USD در نزدیکی مقاومت سطح گرد 1.0900 در جلسه آسیایی در نوسان است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/3 منتشر شده است

جفت ارز یورو دلار در نزدیکی سطح مقاومت رُند 1.0900 در بازه معاملاتی آسیایی در نوسان است. جفت ارز اصلی به دنبال پیشی گرفتن از همان چیزی است که فدرال رزرو  نشانه هایی از توقف روند سخت گیری سیاست های پیش رو ارائه کرده است.

بیانات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، «ممکن است برخی سیاست‌گذاری بیشتر مناسب باشد» برای القای اعتماد به ارزهای دارای ریسک کافی بود. این نشان می دهد که پاول فدرال رزرو در نظر دارد که سیاست پولی فعلی راه طولانی را طی کرده است و به اندازه کافی محدود کننده خواهد بود تا شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) را به 2٪ کاهش دهد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) به پایین‌ترین حد خود در 6 هفته گذشته به 102.61 رسیده است زیرا سرمایه‌گذاران فضای بیشتری برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نمی‌بینند. انتظار می‌رود که با افزایش نگرانی‌ها از بحران بانکی آمریکا، شاخص دلار به حرکت نزولی خود ادامه دهد.

بازده خزانه داری سقوط می کند زیرا آمریکا بیمه عمومی برای همه سپرده ها را تضمین نمی کند
سهام آمریکا در دو روز اول هفته در حال بررسی بود زیرا سرمایه گذاران در نظر داشتند که شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) تمام سپرده های مصرف کننده در جمهوری اول را بیمه می کند، که ترس از بحران بانکی را کاهش می دهد و اعتماد سرمایه گذاران را باز می گرداند. . با این حال، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اظهار داشت که هیچ بحثی در مورد بیمه تمام سپرده های بانکی بدون تایید کنگره آمریکا وجود ندارد. وی همچنین افزود، دولت "در نظر ندارد تمام سپرده های بانکی بیمه نشده را بیمه کند."

عقب نشینی تضمین منجر به سقوط بازدهی خزانه داری آمریکا و S&P500 شد زیرا تقاضا برای اوراق قرضه دولتی آمریکا به سقف رسید. بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به نزدیک 3.45 درصد کاهش یافته است. بازدهی دو ساله خزانه داری آمریکا که به S&P500 نزدیکتر می شود، بیشتر کاهش یافته و به نزدیک به 3.89 درصد رسیده است.جدا از فقدان بیمه برای تمام سپرده های بیمه نشده، بازده خزانه داری آمریکا به شدت کاهش یافته است زیرا فدرال رزرو در حال بررسی توقف افزایش نرخ بهره است.

فدرال رزرو شرایط سخت اعتباری بانک های آمریکا را برای حفظ ثبات مالی تایید می کند
فدرال رزرو پاول به کاهش نرخ بهره در سال 2023 پاسخ منفی داده است زیرا نبرد با تورم سرسخت ادامه دارد و تا زمانی که تورم آمریکا به سطوح مطلوب بازگردد، به قوت خود باقی خواهد ماند. با این حال، تفسیر او همچنان به نفع فضای بسیار کمتری برای افزایش بیشتر نرخ است. بنابراین فدرال رزرو این نرخ های بالاتر را برای مدت طولانی تری حفظ خواهد کرد.

با وجود عدم افزایش بیشتر نرخ بهره، تورم آمریکا همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند زیرا بانک های آمریکا شرایط اعتباری خود را برای مشاغل و خانوارها سخت تر می کنند تا از خود در برابر معوقات محافظت کنند. فدرال رزرو پاول در بیانات خود اشاره کرد که بانکداری آمریکا سالم و انعطاف پذیر است، اما وام دادن در حین پرداخت پیش پرداخت ها محتاط خواهد بود. این امر تقاضای داغ، مقیاس فعالیت های اقتصادی و فشارهای تورمی را کاهش می دهد.

بانک مرکزی اروپا بار دیگر بر ترس از افزایش تورم تاکید کرد
افزایش اخیر در هزینه های انرژی در منطقه یورو با فشار دستمزدهای بالاتر برای حفظ تورم در سطوح بالا همراه است. بانک مرکزی اروپا (ECB) در حال حاضر نرخ بهره را به 3.5 درصد رسانده است اما در کنترل و کاهش معنی دار تورم شکست خورده است. روز چهارشنبه، رویترز گزارش داد: «افزایش اخیر ریسک‌های بازار مالی، مبارزه با تورم را برای بانک‌های مرکزی دشوارتر کرده است.  کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در اظهاراتش تکرار کرد: "تورم هنوز بالاست و عدم اطمینان در مورد مسیر پیش رو افزایش یافته است."

تحلیل تکنیکال یورو دلار
بازه حرکتی جفت ارز یورو دلار با اطمینان به بالای 61.8% فیبوناچی اصلاحی (از اوج فوریه 01 در 1.1033 تا 15 مارس در 1.0516) در 1.0834 در نموداردو ساعته تغییر کرده است. میانگین متحرک نمایی 10 و 20 دوره ای (EMAs)  در 1.0854 و 1.0819  شیب صعودی دارند که نشان دهنده قدرت حرکت صعودی این جفت ارز است.اندیکاتور (RSI) (14) در محدوده صعودی 60.00-80.00 قرار دارد که نشان دهنده صعودی بیشتر در آینده است.

تحلیل تکنیکال یورو دلار

10630 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link