1

حرکت یورو دلار پیش از جلسه فدرال رزرو شدت زیادی نخواهد داشت

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/1 منتشر شده است

یورو دلار به طور مداوم در محدوده باریکی بالاتر از حمایت سطح رُند 1.0700 در بازه معاملاتی آسیایی قرار دارد. به نظر می رسد که سرمایه گذاران پیش از تصمیم گیری نرخ بهره توسط فدرال رزرو  کنار کشیده اند. بنابراین، جفت ارز اصلی پیش از جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو جانب احتیاط را رعایت می کند.

معاملات آتی S&P500 در حال افزایش هستند و بهبود عملکرد را در روز دوشنبه به همراه داشتند چرا که سرمایه گذاران از کمک نقدینگی موسسات مالی مختلف به First Republic Bank پس از مشکلات پرداخت بدهی استقبال کردند. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در تلاش‌های انجام شده برای کاهش بی‌ثباتی مالی بلوغ نشان می‌دهند و بهبودی را در موضوع ریسک‌پذیری به تصویر می‌کشند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز عملکرد ضعیفی را در حوالی 103.30 نشان می دهد زیرا تحلیل گران در مورد سیاست پولی فدرال رزرو سردرگم به نظر می رسد. اظهار نظر ایلان ماسک، خودروساز معروف است که اعتقاد دارد فدرال رزرو باید نرخ بهره را حداقل 50 واحد پایه (bps) کاهش دهد. منطق پشت این تفسیر می‌تواند یک رکود اقتصادی مورد انتظار به دلیل تشدید سیاست محض باشد.

در همین حال، تقاضا برای اوراق قرضه دولتی آمریکا همچنان ضعیف به نظر می رسد زیرا بازده ارائه شده در سطوح بالاتر قوی به نظر می رسد. بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا در زمان نگارش این تحلیل 3.5 درصد ثبت شده است. پس از وعده هجوم نقدینگی 30 میلیارد دلاری توسط موسسات مالی مختلف برای حمایت از بانک اول جمهوری، بازدهی ها حمایت شده است.

سرمایه گذاران در مورد سیاست فدرال رزرو مبهم به نظر می رسند
با وجود روند کاهشی در چند ماه گذشته، تورم در آمریکا همچنان سرسخت است. بنابراین، انتظار می رود که فدرال رزرو  به چرخه سیاست های سختگیرانه خود ادامه دهد تا فشارهای تورمی را به سطوح مطلوب کاهش دهد. با این حال، شواهد تازه از رکود بخش بانکی هشدار داده که اقتصاد آمریکا ممکن است با یک رکود عمیق مواجه شود. فشارهای تورمی بالاتر با شکست بخش بانکی همراه می شود که به طور چشمگیری بر مقیاس فعالیت های اقتصادی تأثیر می گذارد.

جدا از سیاست نرخ بهره، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طرح نقطه‌ای را نیز ارائه خواهد کرد، نقشه راهی که افزایش بیشتر نرخ را برای دستیابی به ثبات قیمت دیکته می‌کند. فدرال رزرو همچنان به پیش بینی نرخ بهره قبلی خود در حدود 5.25% پایبند است، بنابراین، هیچ شگفتی برای هدایت نرخ بهره انتظار نمی رود.

ECB لاگارد ترس از پیش بینی تورم بالاتر را تشدید کرد
یورو در روز دوشنبه در میان اظهار نظر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) بسیار فعال باقی ماند. رئیس بانک مرکزی اروپا لاگارد تایید کرد که تورم منطقه یورو برای مدت طولانی تری بالاتر خواهد ماند و تقصیر را به فشار افزایش دستمزدها منتقل کرد. او بار دیگر تاکید کرد که فشارهای دستمزد در پشت بازارهای کار قوی تقویت شده است و افزود که هدف کارمندان بازگرداندن بخشی از قدرت خرید است.

هدایت صعودی تورم منطقه یورو، ادامه نرخ های بالاتر از سوی بانک مرکزی اروپا را تقویت کرده است. سرمایه گذاران باید بدانند که بانک مرکزی اروپا با وجود سقوط کردیت سوئیس، هفته گذشته نرخ بهره خود را 50 واحد در ثانیه افزایش داد و به 3.5 درصد رساند.

جدای از آن، سرمایه‌گذاران در مورد قرار گرفتن بانک‌های منطقه یورو در معرض خرابی کردیت سوئیس کنجکاو بودند. بر اساس آن، بانک مرکزی اروپا، لاگارد، ادعا کرد که سرنوشت مشابه بانک‌های منطقه یورو در معرض Credit Suisse میلیون‌ها یورو بوده است

تحلیل تکنیکال یورو دلار
جفت ارز یورو دلار پس از تشکیل الگوی سه دره در نمودار ساعتی، قدرت محض نشان داده است. الگوی سه دره یک الگوی نمودار معکوس صعودی است که نشان دهنده عدم وجود فشار فروش در جفت ارز اصلی در حین آزمایش کف های قبلی است. جفت ارز مشترک به سمت مقاومت بالقوه ترسیم شده از اوج 15 مارس در 1.0740 حرکت می کند.

میانگین های متحرک نمایی 20 و 50 دوره ای با شیب رو به بالا (EMAs) به ترتیب در 1.0710 و 1.0687 به فیلترهای صعودی اضافه می شوند.در همین حال، اندیکاتور (RSI) (14) در محدوده صعودی 60.00-80.00 در نوسان است که نشان می دهد حرکت صعودی فعال است.

تحلیل یورو دلار

10604 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link