1

خریداران یورو دلار آمریکا در بالای سطح 1.0650 دچار مشکل شده اند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/12/29 منتشر شده است

یورو دلار هفته کلیدی بازارهای مالی را مثبت آغاز کرد و افزایش قیمت ملایمی را در حدود 1.0680 ثبت می کند. با این حال، جفت ارز اصلی در اوایل صبح دوشنبه در اروپا یک روند صعودی سه روزه را نشان می‌دهد، زیرا تلاش‌های مشترک بانک‌های مرکزی بزرگ برای جلوگیری از بحران نقدینگی به قرارداد UBS-Credit Suisse می‌پیوندد تا به نفع شرایط ریسک پذیری بازار و بهبود ارزش دلار آمریکا و اوراق قرضه این کشور باشد. با این حال، شایان توجه است که به نظر می رسد اظهارات تندروانه مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) اخیراً از خریداران یورو دفاع می کند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) ضمن واکنش به تلاش‌های بانک ملی سوئیس (SNB) برای دفاع از کردیت سوئیس، گفت که بانک مرکزی امیدوار است نجات کردیت سوئیس با واسطه‌گری سوئیس، آرامش را به بازارهای مالی بازگرداند.

پیش از آن، چندین مقام بانک مرکزی اروپا (ECB) روز جمعه برای متقاعد کردن بازارها نسبت به سلامت بانک‌های این بلوک و همچنین دفاع از موضع سیاست پولی جنگ‌طلبانه بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم گرفتند. در ابتدا، مادیس مولر، عضو شورای حکومتی، گفت: «عدم قطعیت بانکی ارتباطات را پیچیده می‌کند» و افزود که آخرین پیش‌بینی‌های تورم افزایش نرخ‌های بیشتری را فرض می‌کنند. پس از او، فرانسوا ویلروی د گالهو، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، گفت که بانک های فرانسوی و اروپایی "بسیار محکم" هستند.

علاوه بر این، پیتر کازیمیر، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، گفت که نیاز به ادامه افزایش نرخ وجود دارد، در حالی که گدیمیناس شیمکوس، عضو شورای حاکم، از تعصب روی سیاست های انقباضی حمایت کرد و گفت: «نرخ پایانی هنوز به دست نیامده است».

از سوی دیگر، داده‌های ضعیف دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه‌داری قبلاً یورو/دلار آمریکا را بالا برد. با این حال، اعتماد مصرف کننده آمریکا به ازای شاخص اعتماد مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) به 63.4 در ماه مارس در مقابل 67.0 مورد انتظار و قبل کاهش یافت. جزئیات نشان می دهد که انتظارات تورمی سال آینده از 4.1 درصد در فوریه به 3.8 درصد کاهش یافته است، که پایین ترین میزان از آوریل 2021 بوده است، در حالی که تورم مشابه 5 ساله از 2.9 درصد قبلی به 2.8 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، تولید صنعتی آمریکا در ماه فوریه در مقابل 0.2% مورد انتظار و 0.3% رشد ژانویه (تعبیر شده از 0%) بدون تغییر باقی ماند.

در جاهای دیگر، بانک کانادا، بانک انگلستان، بانک ژاپن، بانک مرکزی اروپا، فدرال رزرو و بانک ملی سوئیس همگی آماده اعلام اقدامات مشترک برای تامین نقدینگی بیشتر از طریق ترتیبات خط سوآپ نقدینگی دلار آمریکا هستند. علاوه بر این، اسکای نیوز عصر یکشنبه خبر تصاحب UBS-Credit Suisse را گزارش کرد و در عین حال اظهار داشت که UBS 3 میلیارد فرانک سوئیس (2.6 میلیارد پوند) برای خرید Credit Suisse پرداخت خواهد کرد.

در این پس‌زمینه، S&P 500 Futures سودهای ملایمی را نشان می‌دهد و پولبک روز قبل را از بالاترین سطح یک هفته‌ای حدود 3970 معکوس می‌کند، در حالی که بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در حال بهبود است. با این اوصاف، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا با شش واحد افزایش به 3.49 درصد می رسد. شایان ذکر است که بازده اوراق قرضه دو ساله خزانه داری آمریکا بزرگترین زیان هفتگی در سه سال اخیر را نشان می دهد در حالی که همتای 10 ساله بیشترین کاهش را از اوایل ژانویه داشته است.

معامله‌گران یورو/دلار آمریکا باید به سخنان لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا برای اقدامات فوری این نهاد توجه کنند. با این حال، اعلام نشست سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه، رویداد مهم این هفته است زیرا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو 0.25% در حال حاضر ارائه شده است. همچنین اعلام اولیه PMI ماه مارس نیز مهم است. مهمتر از همه، کاتالیزورهای ریسک و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کلیدی برای معامله گران جفت یورو خواهد بود که مراقب مسیرهای روشن باشند.

تحلیل تکنیکال یورو دلار

بسته شدن روزانه فراتر از مانع میانگین متحرک 50 روزه که 1.0730 را احاطه کرده ، برای قانع شدن خریداران یورو دلار ضروری است. از سوی دیگر، پولبک جفت ارز اصلی گریزان باقی می ماند مگر اینکه قیمت بالاتر از میانگین متحرک 10 روزه ، در نزدیکی 1.0575 باقی بماند.

10590 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link