1

جفت ارز یورو دلار پیش از جلسه FED با قله 1.0640 تجدید دیدار کرده است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/12/26 منتشر شده است

در حالی که شاخص دلار آمریکا (DXY) اصلاحات خود را بیشتر کرده ، EUR/USD بالاترین قیمت روز خود را در 1.0642 در بازه معاملاتی آسیایی به ثبت رساند. جفت ارز اصلی به تدریج حرکت بهبود خود را به بالای 1.0636 افزایش داده و انتظار می رود سودهای بیشتری را به همراه داشته باشد. شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح دو روزه خود در 104.17 رسیده و انتظار می‌رود که با افزایش شدید ابهامات در مورد تصمیم نرخ بهره توسط فدرال رزرو به شدت بریزد.

در حالی که بانک مرکزی اروپا (ECB) برای سومین بار متوالی نرخ بهره را 50 واحد پایه (bps) افزایش داد تا تورم افسارگسیخته در منطقه یورو را مهار کند، یورو همچنان به کار خود ادامه داد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نوسانات مرتبط با تشدید بحران بانکی جهانی را نادیده گرفت و به برنامه خود برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره پایبند ماند.

معاملات آتی S&P500 پس از بهبودی خیره‌کننده در روز پنج‌شنبه، اصلاح نهایی را نشان می‌دهند، زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به آشفتگی احتمالی بانکداری جهانی بی اعتنا شده‌اند و احتمال افزایش احتمال اتخاذ موضع سیاست پولی کمتر شاهین توسط فدرال رزرو را تشویق می‌کنند. در بحبوحه بهبود ریسک پذیری فعالان بازار، شاخص دلار آمریکا قدرت بیشتری گرفته است. تقاضای جزئی برای اوراق قرضه دولتی آمریکا مشاهده شده  که بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا را به 3.56 درصد کاهش داده است.

آشفتگی بانکی توجه به سیاست ثابت فدرال رزرو را تقویت می کند
سرمایه گذاران پس از بررسی شاخص های اقتصادی ژانویه نگران بودند که فدرال رزرو از طلسم افزایش نرخ بهره 50 واحد در ثانیه عقب نشینی کند تا رقابت پذیری خود را در برابر تورم سرسخت آمریکا تقویت کند. با این حال، رشد ضعیف تورم ماهانه، نرخ بیکاری بالاتر، ارقام پایین‌تر شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و کاهش تقاضای خرده‌فروشی نشان داد که داده‌های ژانویه یک نمایش یکباره بود و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به طلسم افزایش نرخ بهره 25 واحد در ثانیه ادامه خواهد داد.

در همین حال، ترس های تازه از سقوط بانکداری جهانی به سناریوی کاهش تورم پیوسته است، که احتمال اعلام سیاست پولی بدون تغییر توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را کاهش داده است. پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SVB)، Signature Bank، و ورشکستگی Credit Suisse، مسائل بی ثباتی مالی به بانک First Republic کشیده شده است. بانک فرست ریپابلیک، مشابه با القاء خط حیاتی جدید در Credit Suisse توسط بانک ملی سوئیس (SNB)، از حمایت نقدینگی فوق‌العاده‌ای از موسسات مالی مختلف از جمله JP Morgan Chase & Co و Morgan Stanley برخوردار است. با این حال، ترس از آشفتگی بیشتر بانکداری جهانی همچنان پابرجاست.

بانک مرکزی اروپا علیرغم ورشکستگی credit suiss، افزایش نرخ بهره را بیشتر کرد
تورم در اقتصاد منطقه یورو به شدت پایدار است و تنها یک سیاست پولی محدود کننده می تواند شاخص قیمت افسارگسیخته را مهار کند. برای این منظور، چند هفته پیش بانک مرکزی اروپا لاگارد یک افزایش 50 واحدی نرخ بهره را اعلام کرد. با این حال، سرمایه‌گذاران فکر می‌کردند که بانک مرکزی اروپا این بار نرخ بهره را افزایش نخواهد شد، زیرا نگرانی‌های جدید از ورشکستگی بخش بانکی می‌تواند ثبات اقتصادی را از بین ببرد. علیرغم شکست اعتباری سوئیس، بانک مرکزی اروپا به روند 50 واحدی در ثانیه خود ادامه داد و نرخ بهره را به 3.50 درصد رساند.

برای اقدامات بیشتر، تحلیل گران انتظار نرخ های بیشتری از بانک مرکزی اروپا را دارند، زیرا سطوح تورم فعلی بسیار بالاتر از محدوده هدف قرار دارد، و بانک مرکزی اروپا لاگارد تاکید کرده است که فشار دستمزدها بسیار قوی است.

تحلیلگران رابوبانک شاهد دو افزایش دیگر به میزان 25 واحد در واحد سطح هستند. ناآرامی های مداوم در بازارهای مالی، اصلی ترین عامل ریسک نزولی است، اما اگر این خطر کم شود، تداوم تورم همچنان می تواند به افزایش نرخ بهره نیاز داشته باشد.

تحلیل تکنیکال یورو دلار

جفت ارز یورو دلار سطح اصلاحی فیبوناچی 50% را به چالش کشیده (که از اوج 15 مارس در 1.0760 تا 15 مارس در 1.0516 ترسیم شده است). این جفت ارز بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 و 50 دوره ای (EMAs) به ترتیب در 1.0617 و 10 مقیاس شده است. ، که نشان دهنده صعودی بودن روند کوتاه مدت است.در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) در تلاش است تا به محدوده صعودی 60.00-80.00 تغییر مکان دهد. یک اتفاق مشابه باعث ایجاد حرکت صعودی می شود.

تحلیل تکنیکال یورو دلار

10577 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link