1

قیمت طلا به دنبال بسته شدن کندل روزانه در بالای الگوی گُوه است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/12/9 منتشر شده است

قیمت طلا در حال افزایش شتاب در بازیابی قیمت از پایین ترین سطح دو ماهه در 1807$ دراوایل سه شنبه است. در میان بازدهی ضعیف اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و جو خوش بازار، دلار آمریکا در تلاش است تا جایگاه خود را پیدا کند. همه نگاه‌ها به داده‌های اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس آمریکا (CB) معطوف است.

داده های آمریکا برای رهبری احساسات فدرال رزرو
قیمت طلا روز دوشنبه پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح در دو ماه گذشته در اوایل روز پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح در دو ماه گذشته افزایش قابل‌توجهی داشت، زیرا این ارز در بحبوحه شاخص قیمت داغ هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا (PCE) روز جمعه و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی  بین غرب و چین بر سر روسیه در فروشندگان باقی ماند.

با این حال، روند صعودی بیشتر در قیمت طلا همچنان محدود بود، زیرا بانک مرکزی آمریکا همچنان پیش بینی می شود که امسال سه افزایش 25 واحد پایه دیگر (bps) نرخ بهره را ارائه دهد. داده‌های قوی فروش خانه در انتظار آمریکا نیز تا حدی به محدود کردن بازگشت قیمت طلا کمک کرد. موضوع بعدی مربوط به قیمت طلا، داده های اعتماد مصرف کننده CB آمریکا است که در کنار سایر گزارش های اقلیت منتشر خواهد شد. سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو نیز برای انگیزه‌های جدید تجاری به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خلق و خوی خوش‌بینانه بازار جهش دلار آمریکا را بررسی می‌کند
پیش از انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا، جو بازار همچنان خوش‌بینانه است، زیرا سرمایه‌گذاران به بررسی پتانسیل برای فرود نرم، به ویژه پس از داده‌های ضعیف کالاهای بادوام آمریکا در روز دوشنبه و اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا ادامه دادند. یلن در مصاحبه ای اختصاصی با سی ان ان در روز دوشنبه گفت که معتقد است تورم آمریکا بسیار بالاست اما فرود نرم در رادار است.

لحن ریسک قوی تر منعکس کننده افزایش 0.20 درصدی S&P 500 Futures آمریکا است در حالی که سهام آسیایی وال استریت را بالاتر می برند. نمایه ریسک در بازار، تلاش‌ها برای بهبود دلار آمریکا را محدود می‌کند و قیمت طلا را برای افزایش احتمالی دیگری در این سه‌شنبه حمایت می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا: نمودار روزانه


قیمت طلا در حال به نمایش درآوردن گوه نزولی در نمودار روزانه بوده و روز سه شنبه بالاتر از مقاومت خط روند نزولی در 1814 دلار باز شد.

بسته شدن روزانه بالاتر از سطح دوم نامبرده برای تأیید الگوی معکوس صعودی، با آزمایش بالاترین قیمت روز جمعه در 1828$ در رادارهای خریداران طلا لازم است.در ادامه، عدد دور1830 دلاری مجدداً مورد آزمایش قرار خواهد گرفت، که بالاتر از آن، بالاترین قیمت هفته قبل یعنی 1846 دلار، خریداران نر را در مسیر بهبودی فریب خواهد داد.

با این حال، با توجه به شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) و میانگین متحرک روزانه 21 و 50 متقاطع (DMA) که همچنان در حال بازی هستند، هر گونه بازگشتی در قیمت طلا احتمالاً در سطوح بالاترمحدود می شود.

انس جهانی طلا

برای طلا، از جنبه روند نزولی، سطح حمایت مهمی که در پایین ترین قیمت روز دوشنبه یعنی 1807$ دیده می شود و پس از آن، سطح مهم 1800$ مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.ریزش های بیشتر، توسط میانگین متحرک 100 روزه که حالت صعودی هم دارد  در 1795 دلار به چالش می کشد. آخرین سنگر برای خریداران طلا در نزدیکی سطح حمایتی که از خط روند نزولی (گوه) مشاهده می شود که اکنون در 1789 دلار قرار دارد.

10413 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link