1

جفت ارز یورو دلار بالاخره توانست از سطح حمایت 1.0600 عبور کند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/12/5 منتشر شده است

جفت ارز یورو دلار به دنبال مسیرهای روشنی برای حرکت بوده و در اوایل روز جمعه در محدوده معاملاتی 25 پیپ حرکت کرده و تا 1.0600 کاهش می یابد. با انجام این کار، جفت ارز اصلی اضطراب بازار را قبل از داده ها/رویدادهای کلیدی به تصویر می کشد، در حالی که در تلاش برای توجیه سرفصل های ژئوپلیتیک مختلط پیرامون اوکراین است.

اخیراً، چین از یک پیشنهاد 12 ماده‌ای رونمایی کرد و خواستار آتش‌بس بین روسیه و اوکراین شد، اما به دلیل روابطش با مسکو نتوانست از اقتصادهای بزرگ جهانی تمجید کند. در همین راستا، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در چین اعلام کرد که چین باید مسئولیت خود را برای دفاع از منشور سازمان ملل متحد (سازمان ملل) در برابر تجاوزات روسیه انجام دهد.

پیش از این، به نظر می‌رسید که ترس بازار مبنی بر اینکه داده‌های قوی آمریکا و افزایش بیشتر نرخ‌های فدرال رزرو (فدرال رزرو) در حال حاضر قیمت‌گذاری شده‌اند، بر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تاثیر گذاشته و به نفع بازگشت یورو/دلار آمریکا بوده است. با این حال، به نظر می رسد ترس ها و تردیدهای ژئوپلیتیکی در مورد حرکت بعدی بانک مرکزی اروپا (ECB) اخیراً معامله گران را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش رویترز، «قیمت‌های آتی صندوق‌های فدرال رزرو برای 25 واحد پایه  افزایش در سه جلسه بعدی تخمین زده می‌شوند که بالاترین نرخ آن در جولای 5.36 درصد است.

در داخل، به نظر می رسد تایید آمار تورم هسته ای با رکورد بالا در داخل و کاهش مشکلات رکود، خریداران یورو را امیدوار نگه می دارد.

در جاهای دیگر، فشار سناتورهای آمریکایی برای متوقف کردن هواپیماهای چینی که بر فراز روسیه در پروازهای آمریکا پرواز می‌کنند، نگرانی‌های بازار را افزایش می‌دهد، اما آمادگی برای باز کردن گفتگو با پکن، طبق اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، ریسک گریزی را به چالش می‌کشد. علاوه بر این، وزارت بازرگانی چین از آمریکا خواست تا شرایط خوبی را برای تجارت ایجاد کند و همچنین آمادگی خود را برای اتخاذ اقدامات بیشتر برای احیای و گسترش مصرف نشان دهد.

در میان این بازی‌ها، وال استریت در سمت مثبت بسته شد، اما S&P 500 Futures اخیراً با عقب‌نشینی به 4013، حداکثر 0.13 درصد کاهش در روز، حرکت بازیابی را از پایین‌ترین سطح ماهانه افزایش نداد. علاوه بر این، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا حدود 3.875 درصد را نشان می دهد، در حالی که کوپن های اوراق قرضه دو ساله آمریکا تا زمان انتشار تقریباً 4.69 درصد غیرفعال می شوند.

در ادامه، اعلام نهایی سه ماهه چهارم شاخص تولید ناخالص داخلی آلمان (GDP) و داده های اعتماد مصرف کننده GfK می تواند جفت ارز یورو دلار را پیش از معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی داده های شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) برای ژانویه سرگرم کند. . با این حال، انتظار می‌رود که شاخص قیمت PCE در ژانویه نسبت به 5 درصد قبل از آن، 4.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد. علاوه بر این، شاخص قیمت Core PCE ، که به عنوان شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو شناخته می شود، احتمالاً به 4.3 درصد در سال در مقایسه با 4.4 درصد قبل کاهش می یابد.

به طور خلاصه، جفت ارز یورو دلار قبل از داده ها/رویدادهای کلیدی بر روی یخ نازک معامله می شود، اما روند نزولی سودآورتر به نظر می رسد.

تحلیل تکنیکال
الگوی دوجی روز دوشنبه نزدیک به پایین ترین حد چند روزه به حالت اشباع اندیکاتور RSI با دوره 14 می پیوندد تا به نفع یک جهش اصلاحی به سمت قله دسامبر 2022 در اطراف 1.0740 باشد. همچنین همگرایی میانگین متحرک نمایی 100 روزه (EMA) و خط حمایت صعودی 11 هفته ای، در نزدیکی 1.0550 در زمان انتشار،  یک مهره سخت برای شکستن یورو/دلار آمریکا باشد.

10389 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link