1

چه کسانی در بازار بورس به موفقیت می رسند | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/6/2 منتشر شده است

بی شک موفقیت در بازار بورس یک شبه اتفاق نمی افتد.شما در هر حوزه ای که بخواهید کار کنید و به موفقیت برسید باید مهارت و تجربه کسب کنید. مهارت را از طریق آموزش بورس از صفر و تجربه را از طریق آموزش گام به گام بورس از طریق دیدن ویدئوهای آموزشی و آزمودن استراتژی ها یاد خواهید گرفت.

تجربه به من ثابت کرده که افرادی که می خواهند به عنوان سرمایه گذار وارد بازار بورس شوند نگاه های یکسانی ندارند. حتی ما شاهد این موضوع هستیم که افراد وابسته به بینش خود بین بازار فارکس، بورس و ارز دیجیتال پخش می شوند. ما پیش از شروع آموزش بورس از صفر از همه دانشپذیران خود می پرسیم که آیا تصمیم نهایی خود را برای شرکت در دوره آموزش گام به گام بورس گرفته اند یا خیر. چرا که برخی افراد وابسته به علاقه مندی هایشان به سمت بازار ارز دیجیتال و فارکس کشیده می شوند.

چه کسانی در بازار بورس موفق می شوند

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بازارهای سرمایه از بین نمی روند پس شما تا همیشه فرصت درآمدزایی در آن را دارید. پس آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید روی توانایی های خودتان بیشترین مانور بدهید. هنوز هم افراد زیادی در بازار بورس هستند که سرمایه های خود را افزایش می دهند و با توجه به ریزش اخیر بازار دچار خسران نشده اند. می دانید ویژگی این افراد چیست؟ این افراد بیشترین سرمایه گذاری را روی خودشان و دانششان کرده اند. دیدن آموزش گام به گام بورس به همراه استفاده از پشتیبانی در سایت بورسا از نظر وقت و هزینه در مقایسه با ماندگاری شما در بازار و میزان سودتان هیچ است. پس وقتی افرادی وجود دارند که در این بازار به سود می رسند ویژگی هایی دارند که شما هم با داشتن آن ویژگی ها می توانید به موفقیت خود در این بازار ایمان بیاورید. برای سرمایه گذاری در بازار بورس به عوامل زیر بی توجه نباشید:

 

  1.  بورس از سرمایه گذاران عجول دوری می کند.

اگر در اطراف خود پرس و جو کرده باشید افرادی را می بینید که پول خود را با شناخت شرکت های ارزشمند سرمایه گذاری کرده اند و صاحب سودهای زیادی شده اند. آنها کسانی هستند که از آموزش بورس از صفر بهره برده اند.

سرمایه گذاری در بازار بورس جزو کارهایی نیست که دید کوتاه مدت به آن داشته باشید. زمانی که شرکتی را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید، سهمش را می خرید و سهامدار آن می شوید دیگر نباید بعد از سرمایه گذاری دچار شک و تردید شوید که آیا قرار است برای سرمایه من اتفاقی بیفتد یا خیر. شما تصمیم برای سرمایه گذاری را با داشتن اطلاعات کافی گرفته اید پس دیگر نیازی نیست که به سرمایه ای که گذاشتید دست بزنید. کافی است در ابتدا، سرمایه گذاری مطمئنی را کرده باشید، حد ضرر انتخاب کرده و منتظر دریافت سود باشید. قرار نیست هر زمان که شرکتی که سرمایه گذاری کردید با افت روبرو شد شما را به این فکر وا دارد که وقت آن رسیده که سهم هایم را بفروشم.

شما در آموزش گام به گام بورس یاد می گیرید که باید با سرمایه مازاد خود وارد بازار بورس شوید. سرمایه ای که قرار است مایحتاج شما را برطرف کند قرار نیست وارد این بازار شود. پس این نکته را هرگز فراموش نکنید.

در آموزش بورس از صفر به شما یاد می دهیم که اخبار پیرامون شرکت ها را به درستی از یک منبع موثق تحلیل کرده و سپس سرمایه گذاری کنید. خیلی از دانشپذیران دوره آموزش گام به گام بورس را دیده ام که می گویند در فلان کانال تلگرام گفتند من سهم x را بخرم. خریدم و نمیدانم چرا دچار ضرر شدم. این همان منبع موثق است که ندارید و تصمیم اشتباه می گیرید. شما نیاز دارید هم تحلیل بنیادین بدانید و هم تحلیل تکنیکال که ما در آموزش های سایتمان قرار داده ایم. وقتی تحلیلگری بلد باشید دیگر نیاز به سیگنال نخواهید داشت.

  1. طراحی درست سبد سهام

این ضرب المثل را حداقل یکبار شنیده اید که همه تخم مرغ هایت را در یک سبد نگذارید. در بازار بورس شما باید به دنبال تشکیل یک سبد سهامی باشید. اگر تمام سرمایه خود را روی یک سهم بگذارید مسلما میزان ضربه پذیری سرمایه گذاری خود را بالا خواهید برد.

سبد سهامی با کیفیت باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

همانطور که بالاتر هم گفتم برای ضرر نکردن در بورس باید پول خود را در بیش از یک شرکت سرمایه گذاری کنید. اطلاعات مربوط به شرکت ها در وبسایت مدیریت فناوری بورس قرار گرفته و شما می توانید از اطلاعات این وبسایت برای  تشکیل سبد سهامی خود استفاده کنید. در صورتی هم که با نحوه استخراج اطلاعات و آموزش تابلو خوانی آشنایی ندارید اصلا نگران نباشید. ما این مفاهیم را به صورت کامل در آموزش بورس از صفر توضیح داده ایم.

سبد سهامی با کیفیت باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

روشی که افراد موفق در پیش می گیرند به این صورت است.سرمایه را هرچند اندک به سه یا چهار قسمت مساوی تقسیم می کنند و پس از آن چهار شرکت ارزشمند و سود ده را شناسایی کرده و سپس پولشان را در این چهار شرکت سرمایه گذاری می کنند. به جرات می توان گفت که این یک فرمول جادویی در ترکیب سبد سهام است.

فقط این نکته را در نظر داشته باشید که وقتی یکی از این چهار شرکت برای مدتی دچار افت ارزش سهام شد، اقدام به فروش آن نکنید و صبر داشته باشید و بگذارید سبد سهامتان خوش جلو برود و کارش را انجام دهد.عجول بودن هیچ سنخیتی با سرمایه گذاری موفق ندارد.

شما به تنهایی نمی توانید بازار سهام را کنترل کنید. ما این نکته را در آموزش گام به گام بورس هم بارها بیان کرده ایم که سرمایه شما توانایی ایجاد نوسان شدید در بازار را ندارد.پس نباید نگران نتیجه باشید.انتخاب شرکت های سودآور و دارای پتانسیل رشد به اندکی مهارت و تجربه نیاز دارد و نیازمند آن است که شما در این زمینه آموزش ببینید. سرمایه گذاری روی دانش بالاترین درصد بازگشت سرمایه را دارد.

به صورت کلی در بازار سهام هر شرکتی را باید از تمام زوایا مورد برررسی قرار داد و دید که آیا سود ده خواهد بود یا نه. وقتی این عوامل را به درستی یاد بگیرید دیگر نیازی نیست تا نگران ریزش های مقطعی سهم باشید. سهام هیچ شرکتی به طور مداوم صعودی نبوده و در آینده هم نخواهد بود. هر کسب و کاری بالا و پایین های خود را خواهد داشت.

سخنی در مورد ریزش اخیر بازار بورس:

اگر خاطرتان باشد مدتی قبل شاخص بازار بورس دچار افت شد و بعضی از افرادی که در آن سرمایه گذاری کرده بودند، دچار ضرر شدند.ما به عنوان سرمایه گذار باید طوری رفتار کنیم که این ریزش ها از سرمایه ما نکاهد.حتی در بازار ریزشی هم سهم هایی وجود دارند که رشد می کنند. ماهیت شرکت ها را باید به درستی بشناسید و با همین فرمول هم سبد سهامی خود را بچینید

چگونه این کار را انجام دهیم؟

این نیاز وجود دارد که شما سرمایه تان را بین 4 شرکت در صنایع مختلف پخش کنید. البته که هر کدام از این شرکت ها باید معتبر باشند و سهامشان ارزش داشته باشد. به نوعی باید جزو شرکت های سودآور و موفق باشند.اگر این کار را در ریزش اخیر بازار کرده بودید مثل کسانی که پولشان را در چهار سهام سرمایه گذاری کرده بودند، وقتی دو سهام از آن ها دچار ضرر می شد، دو سهام دیگر در سود بودند و این اتفاق از کاهش سرمایه آنها جلوگیری می کرد.

شخصیت افراد موفق را بشناسید

آقای وارن بافه یکی از ثروتمند ترین افراد دنیاست و دید بسیار دقیقی نسبت به سرمایه گذاری به ما می دهد. وارن بافه بلد بود نه بگوید. این فرد هیچ میانبری برای رسیدن به موفقیت نداشت. او می گوید که تکنیک نه گفتن کمک بسزایی به او کرده است. وارن بافه برای هر سال از زندگی خود چند هدف مشخص را تعیین می کرد و در طول سال برای رسیده به آن ها تلاش می کرد. تمام اطرافیان او که معاشرت زیادی با آقای بافه دارند این سوال را از او پرسیده اند. جواب این سوال یکی است.

شخصیت افراد موفق را بشناسید

گفت: راز و تکنیک من نه گفتن و خط بطلان کشیدن بر اهداف و برنامه هایی است که احتمال می دهم امکان تحقق شان را در سال جدید ندارم.

وارن بافه داستانی را در این مورد تعریف می کند که شنیدنش خالی از لطف نیست.

 روزی از دوست خلبانم که از رسیدن به هدف و برنامه هایش، ناامید بود خواستم فهرستی از 25 اولویت زندگی را که دلش می خواهد در همین سال به آنها برسد برایم بنویسد. دوست خلبان من شروع کرد به نوشتن 25 هدفی که دلش می خواست همه آنها را در یکسال میلادی محقق کند. بعد به او گفتم حالا دور 5 هدف مهم و دوست داشتنی ات خط بکش و بقیه را حذف کن. گفت نمی شود.....

 زمان ما محدود است و فرصت رسیدن به تمام اهدافمان را نخواهیم داشت پس باید اهدافمان را مرتب کرده و الویت بندی کنیم و سپس به سمت  مرتفع کردن آن حرکت کنیم. هیچ فردی نمی تواند به تمام اهداف زندگی اش در طول یکسال برسد. عملا این اتفاق شدنی نیست. در سرمایه گذاری هم همین مورد وجود دارد. شما نمی توانید یک شبه پولدار شوید. ممکن است برخی اوقات شانس با شما یار باشد و سرمایه تان در مدت کم رشد زیادی را تجربه کند اما فراموش نکنید که این اتفاق دائما برای شما نخواهد افتاد.

برای دانلود فایل مقاله روی لینک کلیک کنید

 

6984 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link