1

آشنایی با استراتژی HIGHER HIGH و LOWER LOW

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/10/20 منتشر شده است

منظور از Hi و Low در فارکس

سلام، دوستان معامله گران فارکس! امروز قصد داریم با استراتژی به نام HIGHER HIGH و LOWER LOW آشنا شویم. کاملاً ممکن است که استراتژی برای شما با نام دیگری شناخته شود، زیرا متعلق به پرایس اکشن کلاسیک است،  یعنی بر اساس حرکت قیمت به تحلیل می پردازیم و هیچ نیازی به اندیکاتور نیست. با این وجود، اندیکاتور ها را می توان برای وضوح بهتر و ساده کردن جستجوی تنظیمات استفاده کرد. قابل ذکر است ما در آموزش پرایس اکشن به صورت مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

 

ماهیت هایر های ها و هایر لو ها در فارکس 

در هر استراتژی باید مبنایی وجود داشته باشد که بر اساس آن کار کند. هنگام ایجاد استراتژی خود، شما نیز به چنین پایه ای نیاز دارید، مثلاً مقداری ناکارآمدی بازار یا منظم بودن آن، و بر این اساس می توانید برای ورود-خروج و اصلاح موقعیت امتیاز ایجاد کنید. اول از همه، بیایید تعریف کلاسیک یک روند را به یاد بیاوریم. روند صعودی مجموعه‌ای از صعودهای متوالی و افزایش دره ها سطح است. یعنی هر قله (H) بالاتر از قبلی و هر دره (L) بالاتر از قبلی است.

آشنایی با higher high و higher low ها در فارکس

برعکس با یک روند نزولی صادق است. در یک روند نزولی، قله‌ها متوالی کاهش می‌یابند و دره‌ها نیز کاهش می‌یابند. شاید قبلاً حدس زده باشید که ما به دنبال چه ساختاری در نمودار خواهیم بود. یعنی اولین نشانه ای که به ما امکان می دهد بفهمیم چه زمانی باید به بازار توجه کنیم و منتظر یک نقطه ورود احتمالی باشیم چیست. همانطور که در آموزش فارکس از صفر تا صد گفته ایم شناسایی نقاط ورود و خروج باید با دقت و ظرافت بالایی انچام شود.

بیایید فرض کنیم که یک روند صعودی داریم. ما نقطه H را داریم که به دنبال آن یک اصلاح در نقطه L وجود دارد. پس از آن یک مقدار بالاتر که در این استراتژی به عنوان قله بالاتر HH ، برچسب گذاری شده است. سپس، به محض مشاهده شکست در ساختار روند، یعنی یک LL دره پایین تر ، ما آماده می شویم تا به دنبال نقطه فروش باشیم.

آشنایی با هایر های  و هایر لو ها در فارکس

به همین ترتیب، با روند نزولی. ابتدا دره پایین ، سپس قله در اصلاح  قله اولیه، دره پایین تر (LL) و در نهایت قله بالاتر HH را تعیین می کنیم. این بدان معناست که ساختار روند نزولی شکسته شده است. ما به این وضعیت توجه می کنیم و منتظر یک نقطه ورود احتمالی برای خرید هستیم.

 

بیایید با در نظر گرفتن یک ورودی فروش شروع کنیم. ما در پولبک به نقطه H وارد می شویم. این ساختار کار می کند زیرا بازیگران بزرگی در بازار وجود دارند و بازیگران بزرگ به نقدینگی نیاز دارند. به این معنی که برای انجام یک فروش بزرگ، آنها به تعداد زیادی سفارش خرید نیاز دارند تا ارز را "تخلیه" کنند. منطقه بین قله(H) و قله بالاتر(HH)  منطقه ای با نقدینگی بالا است. بر این اساس، افراد زیادی مایل به خرید در اینجا هستند، زیرا آنها به ادامه روند صعودی امیدوار هستند. شما می توانید با یک سفارش پندینگ وارد شوید. در این صورت دنباله به شرح زیر است. منتظر تشکیل نقطه دره پایین تر LL (شکست روند) هستیم. سپس Sell Limit را در سطح قله اولیه H قرار دهید.

 

همانطور که در مورد فروش، در الگوی معکوس، ما یک منطقه افزایش نقدینگی بین دره و دره پایین تر داریم. افراد زیادی هستند که می خواهند اینجا بفروشند، کسانی که به ادامه روند نزولی امیدوارند. کسی خیلی زود خرید کرده است، کسی وحشت می کند و پوزیشن ها را می بندد، همچنین بسیاری از افراد ممکن است در این منطقه ضرر داشته باشند. بر همین اساس فرصت خوبی برای خرید یک بازیکن بزرگ است و ما هم همراه با آن وارد بازار می شویم. منتظر تشکیل قله بالاتر هستیم. سپس حد خرید را در سطح دره اولیه تنظیم کنید.

 هایر های  و هایر لو چیست

 

مدیریت ریسک در استفاده از های ها و لو ها

حد ضرر را پشت نقطه منطقه نقدینگی قله بالاتر قرار می دهیم. - در صورت فروش، دره پایین تر - در صورت خرید. حد ضرر در نقاطی قرار می گیرد که می توانیم با اطمینان بگوییم اشتباه می کنیم. ما دو هدف داریم برای فروش، هدف اول در سطح  دره اولیه، هدف دوم در دره پایین تر است. برای خرید، برعکس، سود اول را از قله اولیه می گیریم، دومی را از قله بالاتر. اگر فاصله بین هدف 1 و 2 خیلی کم باشد، منطقی است که فقط هدف اول را بگیرید. در موارد دیگر، می توانید مقدار متوسط بین دو نقطه را برای تنظیم سود بگیرید.

 

چند نمونه

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. در اینجا ما شاهد تشکیل یک دره، اصلاح H و دره پایین تر - LL هستیم. سپس قیمت بدون خارج شدن از مرزهای نقاطی که ما علامت گذاری کرده ایم یک زیگزاگ ترسیم می کند. برای وضوح، ترسیم سطوح را فراموش نکنید. می توانید زیگزاگ های داخل سطوح را نادیده بگیرید.

 

هنگامی که قله بالاتری وجود دارد - ، یعنی ساختار روند نزولی شکسته شده است، ما شروع به خرید می کنیم. در این حالت به یک پولبک به نقطه L نیاز داریم. پس از تشکیل قله بالاتر، خرید Limit را در سطح L قرار می دهیم و منتظر می مانیم. در این صورت قیمت به سفارش ما رسید و سپس بالا رفت.

منظور از Hi و Low  در فارکس

 

نقطه ورود می تواند بسیار دور از مجموعه ای باشد که شکل گرفته است. در این مورد، روند صعودی داشتیم. ابتدا اولین قله، سپس دره و قله بالاتر - HH را علامت گذاری می کنیم. سپس، به دنبال سرنخ های  زیگزاگ، LL دره های پایین تر را پیدا می کنیم که بسیار دور است. نقطه ورود برای فروش در سطح H قرار خواهد گرفت. در این سطح به دنبال فروش هستیم. در نگاه اول فاصله زیاد است. بر این اساس، قیمت متعاقباً از سطح مشخص شده توسط ما جهش می کند. استاپ ضرر را کمی بالاتر از قله بالار- HH قرار می دهیم. در این مورد، نسبت ریسک به پاداش بسیار خوب است.

منظور از Hi و Low  در فارکس

همانطور که قبلاً حدس زده اید، این استراتژی تئوری سطوح حمایت و مقاومت را ترکیب می کند. کندل هایی با سایه های بزرگ در منطقه بازیابی قیمت نشان می دهد که چگونه مهره های بزرگ با از بین بردن خریدها موقعیت هایی را به دست آورده اند. بر این اساس، قیمت سپس دره آمد و به سود برداشت ما رسید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله، با استراتژی هایر های و هایر لو در فارکس آشنا شدیم. این استراتژی یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین استراتژی های تحلیل تکنیکال در فارکس است.

در یک روند صعودی، تشکیل هایر های و هایر لو ها نشان دهنده ادامه روند صعودی است. معامله گران می توانند با خرید در این سطوح، از ادامه روند صعودی سود ببرند.

البته، تشکیل هایر های و هایر لو ها به تنهایی نمی تواند سیگنال قطعی برای ادامه روند صعودی باشد. معامله گران باید سایر عوامل تکنیکالی و بنیادی را نیز در نظر بگیرند تا از صحت سیگنال خود مطمئن شوند.

در پایان، باید توجه داشت که استفاده از استراتژی هایر های و هایر لو نیز مانند سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال، ریسک هایی را به همراه دارد. معامله گران باید قبل از استفاده از این استراتژی، ریسک های احتمالی را در نظر بگیرند و از مدیریت سرمایه صحیح استفاده کنند.

 

دانلود PDF مقاله استراتژی HIGHER HIGH و LOWER LOW 

16406 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link