1

گزارش مفصل بانک های بزرگ از شاخص های تورمی آمریکا

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی در 1402/3/23 منتشر شده است

داده های تورم مورد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه می توسط اداره آمار کار آمریکا (BLS) در 13 ژوئن در ساعت 16:00 به وقت تهران منتشر خواهد شد.

به دنبال گزارش مختلط حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه مه، دلار آمریکا (USD) در آستانه گزارش تورم مهم آمریکا، کاملاً متلاطم معامله می شود. مجموعه اخیر داده های اقتصادی دلسرد کننده آمریکا، انتظارات مربوط به توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را در این چهارشنبه، زمانی که فدرال رزرو جلسه سیاست دو روزه خود را به پایان می رساند، تقویت کرد.

داده‌های تورم CPI آمریکا می‌تواند بر تصمیم فدرال رزرو تأثیر بگذارد و نور تازه‌ای را در مورد اینکه آیا قدرتمندترین بانک مرکزی جهان انتظارات بازار را برآورده می‌کند و چرخه انقباض خود را متوقف می‌کند، روشن می‌کند. بنابراین، این انتشار داده های اقتصادی سطح بالای آمریکا احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر ارزش گذاری دلار خواهد داشت.

در گزارش داده های CPI بعدی چه انتظاری داریم؟
پیش‌بینی می‌شود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا، به‌صورت سالانه، بر اساس اجماع بازار 4.2 درصد در ماه مه افزایش یابد که در مقایسه با افزایش 4.9 درصدی ثبت‌شده در آوریل، کاهش یافته است. از سوی دیگر، انتظار می‌رود که شاخص CPI اصلی که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، 5.6 درصد رشد کند، با سرعتی کمی سریع‌تر از رشد 5.5 درصدی آوریل.

پیش بینی می شود که شاخص قیمت مصرف کننده ماهانه در ماه می 0.3 درصد افزایش یابد که در چهارمین ماه سال 0.4 درصد افزایش یافته است. با این حال، انتظار می رود که CPI اصلی 0.4٪ افزایش یابد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، ماه گذشته در کنفرانس سالانه تحقیقاتی توماس لاوباخ فدرال رزرو گفت که تعدیل تورم «مدتی زمان می برد» و بانک مرکزی همچنان به بررسی داده ها ادامه می دهد تا اینکه آیا نرخ بهره را در ماه آینده افزایش دهد یا خیر.

بر اساس ارتباطات اخیر فدرال رزرو و عملکرد ضعیف اقتصادی، انتظار می رود بانک مرکزی به طور گسترده از افزایش نرخ بهره در این جلسه صرف نظر کند و احتمالاً بعداً به تشدید بیشتر سیاست های مالی از زوایای دیگر متوسل شود. PMI خدمات ISM آمریکا به تازگی منتشر شده و داده های هفتگی اولیه ادعاهای بیکاری ناامید کننده و نگرانی های اقتصادی را برانگیخته است. انتظارات برای کاهش بیشتر فشارهای تورمی آمریکا، توقف فدرال رزرو را در این هفته بیشتر تقویت کرد، به طوری که بازارها به احتمال 80% احتمال بی تغییر بودن را دادند.

با این حال، هفته گذشته، بازارها چشم‌انداز تلاش‌های هماهنگ بانک‌های مرکزی بزرگ برای مهار تورم را ارزیابی کردند، به‌ویژه پس از اینکه بانک کانادا (BoC) از بانک مرکزی استرالیا (RBA) پیروی کرد تا یک افزایش غیرمنتظره نرخ بهره را اعلام کند. بانک مرکزی آمریکا پس از توقف از ماه مارس، در نشست ژوئن خود به طور غیرمنتظره ای نرخ بهره را 25 واحد پایه (bps) به 4.75 درصد افزایش داد. به دنبال غافلگیری جنگ طلبانه بانک مرکزی آمریکا،  احتمال عدم تغییر نرخ بهره فدرال رزرو تا حدود 60 درصد کاهش یافت.

ما انتظار داریم که CPI ماه مه، که درست قبل از نشست FOMC منتشر شد، به دلیل سهم منفی قیمت انرژی، به 0.2٪ در ماهانه (4.2٪ سالانه) کاهش یابد. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که CPI هسته به خنک‌سازی تا 0.3 درصد ماهانه (5.2 درصد سالانه) ادامه دهد.

– بانک دانسکه
گزارش شاخص قیمت مصرف کننده چه زمانی خواهد بود و چگونه می تواند EUR/USD را تحت تاثیر قرار دهد؟
داده‌های تورم CPI قرار است در ساعت 16:00 به وقت تهران در 23 خرداد منتشر شود. اعلام داده و  پایین‌تر بودنش نسبت پیش‌بینی‌ها، به‌ویژه در مورد تورم ماهانه ، می‌تواند در برابر انتظارات بازار که فدرال رزرو می‌تواند در اواخر سال جاری پس از عبور از تورم دوباره سیاست های انقباضی را تشدید کند دامن بزند.

داده‌های مختلط حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) و داده‌های تورم دستمزد هفته گذشته باعث شد تا بازارها به دنبال نشانه‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز نرخ بهره فدرال رزرو باشند. اقتصاد آمریکا در ماه مه 339 هزار شغل اضافه کرد در مقابل 190 هزار شغل مورد انتظار و 294 هزار شغل قبلی که به طور صعودی اصلاح شده بود. میانگین درآمد ساعتی، جزء تورم دستمزد در گزارش مشاغل، به 4.3 درصد کاهش یافت در حالی که نرخ بیکاری در ماه گذشته در مقایسه با انتظارات 3.5 درصدی به 3.7 درصد افزایش یافت.

داده‌های تورم CPI ملایم‌تر از حد انتظار، انتظارات فدرال‌رزرو را تقویت می‌کند، و به اصلاح مداوم دلار آمریکا کمک می‌کند. بنابراین جفت EUR/USD باید روند صعودی خود را به سمت سطح 1.0800 و فراتر از آن افزایش دهد. برعکس، داده‌های تورمی داغ از آمریکا می‌تواند دلار آمریکا را نجات دهد، زیرا شرط‌بندی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را دوباره روی میز خواهد آورد. صرف نظر از نتیجه، داده های CPI آمریکا احتمالاً نوسانات شدیدی را در اطراف دلار ایجاد می کند و در نهایت بر جفت ارز اصلی تأثیر می گذارد.

در همین حال، ضوانی مهتا، تحلیلگر ارشد نشست آسیایی در FXStreet، چشم انداز تکنیکال مختصری را برای این بزرگ ارائه می دهد و توضیح می دهد: «یورو/دلار آمریکا در حال نزدیک شدن به میانگین متحرک روزانه 100 افقی (DMA) در 1.0806 است. در همین حال، اندیکاتور RSI  به دنبال عبور از خط وسط از پایین است که نشان می دهد که جزر و مد می تواند علیه فروشندگان یورو باشد.

Dhwani همچنین سطوح تکنیکال مهمی را برای معامله جفت EUR/USD بیان می کند: «در روند صعودی، خریداران EUR/USD به یک شکست پایدار بالای 100 DMA در 1.0806 نیاز دارند، که بالاتر از آن می توان بالاترین قیمت 1.0831 در 22 می را مورد آزمایش قرار داد. بالاتر، درها به سمت مانع 1.0900 باز خواهند شد. از طرف دیگر، پذیرش زیر 21 DMA در 1.0752 باعث ایجاد یک نزول جدید به سمت رقم دور 1.0700 می شود. آخرین سنگر برای خریداران یورو در پایین ترین سطح هفته قبل یعنی 1.0667 دیده می شود. "

12396 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link