1

آشنایی کامل به استراتژی معاملاتی در زمان شکست قیمت در فارکس

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/4/28 منتشر شده است

استراتژی شکست قیمت

استراتژی معاملاتی بر اساس شکست قیمت یکی از استراتژی‌های بازارهای مالی است که بر اساس شناسایی و معامله شکست قیمت‌ها، به دنبال کسب سود است. زمانی که در بازار فارکس بر اساس شکست قیمت‌ معامله می‌کنید، و استراتژی معاملاتی در زمان شکست قیمت را برای خود در نظر گرفته اید، مهم است که بدانید دو نوع شکست قیمت اصلی وجود دارد:

  1. شکست قیمت ادامه‌دهنده
  2. شکست قیمت برگشتی

دانستن نوع شکست قیمتی که در حال مشاهده آن هستید به شما کمک خواهد کرد تا از اتفاقاتی که در تصویر بزرگ بازار در حال روی دادن است، درک بهتری داشته باشید و به استراتژی خود مسلط تر باشید.

استراتژی هایی که بر اساس شکست قیمت‌ها شکل گرفته اند بسیار مهم هستند زیرا تغییر در عرضه و تقاضای جفت ارز مورد معامله شما را نشان می‌دهند. این تغییر در تمایل بازار می‌تواند منجر به حرکات بزرگی شود که فرصت‌های خوبی را برای کسب سود فراهم آورد.

شکست قیمت‌های ادامه‌دهنده

گاهی اوقات هنگامی که حرکتی بزرگ در یک جهت وجود دارد، معمولا بازار یک استراحت خواهد داشت. این اتفاق زمانی روی می‌دهد که خریداران و فروشندگان دست نگه می‌دارند تا ببینند که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند. در نتیجه، دوره‌ای از حرکت در بازه‌ای محدود را مشاهده خواهید نمود که به آن "تثبیت" می‌گویند.

استراتژی شکست قیمت

اگر معامله‌گران به این تصمیم برسند که روند اولیه تصمیم درستی بوده و به فشار آوردن بر قیمت در همان جهت ادامه دهند، نتیجه‌ی آن یک شکست قیمت ادامه‌دهنده می‌باشد. آن را به عنوان "ادامه یافتن" روند اولیه در نظر بگیرید. 

استراتژی معاملاتی شکست قیمت‌های ادامه‌دهنده می‌تواند یک استراتژی معاملاتی سودآور باشد، اما مهم است که قبل از شروع معامله، این الگوها را به خوبی درک کنید.

استراتژی شکست قیمت

 

شکست قیمت‌های برگشتی

شکست قیمت‌های برگشتی مشابه با شکست قیمت‌های ادامه‌دهنده آغاز می‌شوند. در واقع پس از یک روند طولانی، تمایل به یک توقف یا تثبیت وجود دارد.

استراتژی شکست قیمت

تنها تفاوت این است که پس از این تثبیت، معامله‌گران فارکس به این نتیجه می‌رسند که روند قبلی خسته‌کننده بوده و قیمت را در جهت مخالف یا "معکوس" تحت فشار قرار می‌دهند. در نتیجه، یک "شکست قیمت برگشتی" داریم.

استراتژی معاملاتی شکست قیمت‌های برگشتی می‌تواند یک استراتژی معاملاتی سودآور باشد، اما مهم است که قبل از شروع معامله، این الگوها را به خوبی درک کنید.

استراتژی شکست قیمت

 

شکست قیمت‌های کاذب

اکنون که با استراتژی معاملاتی دز زمان شکست قیمت آشنا شده اید می‌دانیم که شدیدا مشتاقید که معامله بر اساس شکست قیمت‌ها را آغاز کنید (البته امیدواریم هنوز شروع نکرده باشید!) ولی باید مراقب باشید. همانگونه که لیونل مسی می‌تواند مدافعان حریف را فریب دهد، بازار هم می‌تواند با ایجاد شکست قیمت‌های کاذب شما را فریب دهد.

شکست قیمت‌های کاذب زمانی رخ می‌دهند که قیمت از یک سطح خاص (حمایت، مقاومت، مثلث، خط روند و غیره) عبور می‌کند اما به شتاب گرفتن در آن جهت ادامه نمی‌دهد. در عوض، چیزی که ممکن است دیده باشید، یک جهش کوتاه بوده که پس از آن قیمت به بازه معاملاتی خود بازگشته است.

استراتژی شکست قیمت

یک راه خوب برای ورود به معامله بر اساس شکست قیمت این است که صبر کنید تا قیمت به سطح اولیه شکست قیمت بازگردد و سپس منتظر بمانید تا ببینید آیا سقف یا کف جدیدی (بسته به اینکه در چه جهتی در حال معامله هستید) ایجاد می‌کند یا خیر.

استراتژی شکست قیمت

راه دیگر برای مبارزه با شکست قیمت‌های کاذب این است که اولین شکست قیمت دیده شده را در نظر نگیرید. با صبر کردن برای دیدن اینکه آیا قیمت در جهت مورد نظر شما به حرکت ادامه خواهد داد، شانس بهتری را برای به دست آوردن یک معامله سودآور در اختیار خود قرار می‌دهید. جنبه منفی این روش این است که ممکن است هنگامی که قیمت به سرعت و بدون هیچ تردیدی حرکت می‌کند، معاملاتی را از دست بدهید.

سخن آخر

استراتژی معاملاتی شکست قیمت می‌تواند بسیار سودآور باشد، اما مهم است که قبل از شروع معامله، این الگوها را به خوبی درک کنید. شکست قیمت یکی از مهم‌ترین الگوهای قیمتی در بازارهای مالی است. این الگو زمانی رخ می‌دهد که قیمت از یک سطح حمایت یا مقاومت کلیدی عبور می‌کند. شکست قیمت می‌تواند نشان‌دهنده ادامه یا تغییر در روند بازار باشد و فرصت‌های معاملاتی خوبی را برای معامله‌گران فراهم کند. قابل ذکر است در دوره‌های آموزش فارکس بورسا، به خوبی با نکات مربوط به استراتژی معاملاتی در زمان شکست قیمت آشنا خواهید شد.

 

شما تنها سه قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3.تقویم اقتصادی فارکس

1817 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link