1

انس جهانی طلا به سطح حمایت کلیدی خود در نمودار روزانه نزدیک می شود

ارسال توسط : احسان سماواتیان 16 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا در روز دوشنبه شاهد ریزش بسیار خفیفی بوده است. این فلز گرانبها در بحبوحه شرایط نابسامان بازار ژاپن در تعطیلات آخر هفته، بار سنگین تقاضای دوباره دلار آمریکا (USD) و جو ریسک در بازار را تحمل می کند.

این هفته روی حقوق و دستمزد فدرال رزرو و غیرکشاورزی آمریکا تمرکز کنید
پس از هیجانی بسته شدن شدید وال استریت در روز جمعه و گزارش درآمدهای قوی شرکت آلفابت ، افزایش ریسک در بازه معاملاتی توکیو در  اوایل دوشنبه ادامه یافت، با این وجود که بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا زیان های اخیرش را افزایش داد.
پایین آمدن قیمت طلا را می توان به افزایش اندک ارزش دلار آمریکا پس از عملکرد ضعیف روز جمعه نسبت داد. دلار آمریکا از افزایش بی امان USD/JPY پس از سقوط ین ژاپن به سطحی که از سال 1986 مشاهده نشده بود به زیر 160.00 رسید.

علیرغم ریسک خوش‌بینانه، دلار آمریکا سرپا باقی می‌ماند و بر قیمت طلای دلار تأثیر منفی می‌گذارد.

در روز جمعه، قیمت طلا به بالاترین حد چهار روزه 2353 دلار رسید، اما نتوانست بالای سقف 2350 دلار مقاومت کند، زیرا تحلیل گران داده‌های تورمی شاخص قیمت مصرف شخصی آمریکا (PCE) را در نظر گرفتند و روی چرخش سیاست‌های تاخیری توسط فدرال آمریکا  در سال جاری شرط‌بندی اتفاق نظر داشتند.

شاخص قیمت سالانه Core PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، با همان سرعتی که در ماه فوریه مشاهده شد، 2.8 درصد افزایش یافت، اما بالاتر از افزایش 2.6 درصدی مورد انتظار بود. تحلیل گران بر این باورند که فدرال رزرو برای اولین بار کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر انتخاب خواهد داد  و انتظار می‌رود در سال جاری کمی بیش از 30 واحد پایه کاهش داشته باشد که از 40 واحد در ثانیه پیش‌بینی شده در هفته گذشته کاهش یافته است.

جریان‌های ریسک در معاملات روز جمعه آمریکا غالب شد که روند صعودی فلز درخشان را نیز مهار کرد.

با نگاه به آینده، معامله گران طلا محتاط خواهند بود و از شرط بندی های بزرگ روی قیمت طلا قبل از  اعلام شاخص استخدام در آمریکا و تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در روز چهارشنبه خودداری می کنند. اگرچه انفعال فدرال رزرو به طور گسترده ای از پیش پیشبینی شده و تاثیرش را روی قیمت گذاشته است، اظهارات جروم پاول، رئیس جمهور در طول کنفرانس مطبوعاتی، کلید سنجش زمان کاهش نرخ بهره خواهد بود.

در این میان، روند ریسک و پویایی دلار همچنان بر روند قیمت طلا تأثیر خواهد گذاشت.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا: نمودار روزانه

تحلیل تکنیکال قیمت طلا: نمودار روزانه


همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می شود، قیمت طلا به مبارزه خود در اطراف میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA) ادامه می دهد که اکنون در نزدیکی 2336$ است.

اگر فروشندگان طلا موفق شوند در پایین تر از سطح بسته شدن بازار در روز جمعه قیمت را تثبیت کنند، آن گاه ریزش تا نزدیکی سطح میانگین متحرکت ساده 50 در نمودار روزانه در نزدیکی 2212$ آغاز خواهد شد. البته پیش از رسیدن به این سطح، به ترتیب سطوح 2291$، 2250$ و 2325$ هم می توانند کار فروشندگان را سخت کند.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) به سمت جنوب چرخیده است که آخرین افت قیمت طلا را توجیه می کند. با این حال، این اندیکاتور همچنان بسیار بالاتر از خط وسط، نزدیک به 56.00 باقی می ماند، که نشان می دهد هر افت قیمت طلا می تواند فرصت خرید خوبی باشد.

در حرکت صعودی، قله هفته پیش اولین سطح مقاومت را در نزدیکی میانگین متحرک ساده 21 روزه شکل می دهد و پس از آن هم رقم 2370$ و قله 22 آپریل در نزدیکی 2392$ می توانند دردسرساز شوند.

17434 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link