1

یورو دلار در پی اکتشاف و تثبیت ناحیه ای در بالای 1.0900 است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/11/6 منتشر شده است

EUR/USD پس از رسیدن به ثبات بالای مقاومت بحرانی 1.0900 در اوایل جلسه اروپا، نشانه هایی از انقباض نوسانات را نشان می دهد. انتظار می‌رود جفت ارز اصلی سفر صعودی خود را به بالای 1.0926 افزایش دهد زیرا شاخص دلار آمریکا (DXY) عملکرد ضعیفی را در آستانه انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) نشان می‌دهد.

شاخص USD در حال تلاش برای تثبیت بالاتر از سح حمایت  101.20 است. خرابی آن منجر به روند نزولی تازه در دارایی می شود. بیان یک روند نزولی مناسب در شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در چند ماه گذشته، دلار آمریکا را به شدت تضعیف کرده است. تحلیلگران ولز فارگو هشدار دادند که ارزش دلار در حال حاضر یک دوره طولانی کاهش ارزش را آغاز کرده است که می تواند تا سال 2024 ادامه یابد. آنها همچنین اضافه کردند که عملکرد رشد اقتصادی نسبی و چشم انداز سیاست پولی کمتر از دلار آمریکا حمایت کرده است.

 

افزایش شرط‌بندی‌ها برای افزایش کمتر نرخ بهره فدرال رزرو بر بازدهی ایالات متحده تأثیر می‌گذارد
کاهش تقاضای خرده‌فروشی، کاهش تقاضا برای استعدادهای تازه و کاهش قدرت به نفع تولیدکنندگان برای قیمت‌گذاری کالاها و خدمات، انتظارات برای کاهش بیشتر پیش‌بینی‌های تورمی را تقویت کرده است. زمینه حمایت از فدرال رزرو برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره است. احتمال افزایش کمتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در حال افزایش است. بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال افزایش ۲۵ واحد پایه (bps) نرخ بهره توسط فدرال رزرو بیش از ۹۷ درصد افزایش یافته است.

در صورت انقباض تولید ناخالص داخلی، ترس از رکود در ایالات متحده ممکن است ایجاد شود
سرمایه گذاران از این واقعیت آگاه هستند که اقدامات سختگیرانه سیاست های شدید اتخاذ شده توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و هم تیمی هایش، شرکت ها را به بانکداری بر اساس وام محدود کرده است. افزایش تعهدات بهره منجر به کاهش حاشیه عملیاتی برای شرکت ها شده است. همچنین، پیش‌بینی‌های ضعیف‌تر تقاضا، شرکت‌ها را مجبور به اجتناب از فعالیت با ظرفیت کامل کرده .

سرمایه گذاران پس از انتشار داده های تولید ناخالص داخلی آمریکا، شفافیت بیشتری در مورد مقیاس فعالیت های اقتصادی خواهند داشت. با توجه به این واقعیت که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سیاست های پولی را به شدت در سال 2022 تشدید کرده است، خیابان انتظار انقباض در مقیاس فعالیت های اقتصادی را دارد. طبق پیش بینی ها، داده های اقتصادی 2.6 درصد کمتر از انتشار قبلی 3.2 درصد است. انتشار ارقام تولید ناخالص داخلی کمتر از حد انتظار برای سه ماهه چهارم سال 2022 ترس از رکود را تشدید خواهد کرد.

جدای از آن، کاتالیزوری که بر شاخص دلار آمریکا (DXY) تأثیر می گذارد، هزینه اولیه مصرف شخصی اصلی (PCE) برای سه ماهه چهارم سال 2022 است. انتظار می رود داده های اقتصادی نسبت به انتشار قبلی 4.7 درصد به 5.3 درصد افزایش یابد. همچنین، داده‌های سفارشات کالاهای بادوام به‌شدت مشاهده می‌شوند که در نسخه قبلی 2.5 درصد در مقابل -2.1 درصد مشاهده می‌شود.

شرط‌بندی برای سیاست جنگ‌طلب بانک مرکزی اروپا سرعت می‌گیرد
این واقعیت را نمی توان انکار کرد که با کاهش تنگناهای زنجیره تامین، فشارهای تورمی در منطقه یورو در حال کاهش است. با این حال، اقتصاد همچنان با رشد دستمزدها به عنوان مانعی در دستور کار آنها برای دستیابی به ثبات قیمت ها مواجه است. بانک مرکزی اروپا (ECB) در حال حاضر نرخ بهره خود را به 2.5 درصد رسانده تا تورم سرسخت را مهار کند. اما سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا هنوز از مقیاس نرخ بهره راضی نیستند و بر افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده تاکید می کنند.

به گزارش رویترز، گابریل مخلوف، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا، روز چهارشنبه گفت: «ما باید به افزایش نرخ‌ها در نشست هفته آینده خود ادامه دهیم - با برداشتن گامی مشابه تصمیمات ماه دسامبر خود». وی در ادامه افزود که باید در جلسه مارس دوباره نرخ ها را افزایش دهند.

تحلیل تکنیکال یورو دلار


یورو دلار در الگوی مستطیل در بازه چهار ساعته معامله می شود که نشان دهنده انقباض محض در نوسان است. جفت ارز اصلی ممکن است پس از انفجار نوسانات فشرده، تیک های گسترده تر و حجم سنگین تر را نشان دهد. میانگین متحرک نمایی 20 دوره ای (EMA) در 1.0887 دائماً از یورو پشتیبانی می کند. همچنین، پیشرفت 50-EMA در 1.0850 به فیلترهای صعودی اضافه می کند.حرکت صعودی همچنان فعال است زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) از نوسانات در محدوده صعودی 60.00-80.00 تسلیم نشده است.

تحلیل یورو دلار

9129 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link