1

معامله با شکست قیمت ها با استفاده از خطوط روند،کانال‌ و مثلث

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/4/28 منتشر شده است

وقتی که به نشانه‌های شکست قیمت‌ها عادت کنید، قادر خواهید بود معاملات بالقوه خوب را نسبتا سریع تشخیص دهید.

 

الگوهای نمودار

در حال حاضر باید با نگاه کردن به نمودارها، بتوانید الگوهای آشنایی را که نشان دهنده شکست قیمت برگشتی هستند تشخیص دهید. در این خصوص چند الگو وجود دارد:

  • سقف/کف دوگانه
  • سر و شانه‌ها
  • سقف/کف سه‌گانه

برای اطلاعات بیشتر، به دروس ما در مورد الگوهای نمودار مراجعه نمایید.

علاوه بر الگوهای نمودار، ابزارها و اندیکاتورهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید جعبه ابزار خود را برای کشف شکست قیمت برگشتی تکمیل نمایید.

 

خط‌های روند

اولین راه برای کشف یک شکست قیمت بالقوه، کشیدن خط‌های روند روی یک نمودار است. برای کشیدن خط روند کافی است به نمودار نگاه کرده و خطی را که با روند جاری همراهی می‌کند، رسم نمایید.

آموزش شکست قیمت ها

وقتی خط‌های روند را رسم می‌کنید، بهترین کار این است که بتوانید حداقل دو سقف یا کف را به هم متصل کنید. هر چه تعداد بیشتری سقف یا کف به هم متصل شوند، خط روند قوی‌تر خواهد بود.

خوب، چگونه می‌توانید از خط‌های روند به نفع خود استفاده کنید؟ وقتی که قیمت به خط روند شما نزدیک می‌شود، فقط دو چیز می‌تواند اتفاق بیافتد: قیمت می‌‌تواند از خط روند بازگشته و به روند فعلی ادامه دهد یا اینکه می‌تواند از خط روند عبور کرده و موجب یک شکست قیمت برگشتی شود. ما می‌خواهیم از آن شکست قیمت بهره ببریم!

با این حال نگاه کردن به قیمت کافی نیست. اینجاست که استفاده از یک یا چند ادیکاتور اشاره شده در ابتدای این درس می‌تواند به شما کمک فوق‌العاده‌ای نماید.

آموزش شکست قیمت ها

در نمودار بالا توجه کنید که وقتی که جفت ارز EUR/USD خط روند را شکسته است، اندیکاتور MACD در حال نشان دادن اندازه حرکت نزولی بوده است. با استفاده از این اطلاعات می‌توانیم بدون هیچ خطری بگوییم که شکست قیمت به پایین بردن یورو ادامه خواهد داد و به عنوان معامله‌گر بایستی وارد معامله فروش این جفت ارز شویم.

 

کانال‌ها

راه دیگر برای کشف فرصت‌های شکست قیمت، رسم کانال‌های روند است. ترسیم کانال‌های روند تقریبا مشابه با کشیدن خط‌ها روند است به جز آنکه پس از کشیدن یک خط روند، باید خطی در طرف دیگر نیز اضافه کنید.

آموزش شکست ها

کانال‌ها مفید هستند زیرا با استفاده از آنها می‌توانید شکست قیمت‌ها را در هر دو جهت روند کشف نمایید. رویکرد ما در اینجا مشابه با رویکردمان در قبال خط‌های روند است به این ترتیب که منتظر می‌مانیم تا قیمت به یکی از خط‌های کانال برسد و به اندیکاتورها نگاه می‌کنیم تا به ما در تصمیم‌گیری کمک نمایند.

آموزش شکست ها

در نمودار بالا دقت کنید که اندیکاتور MACD در حال نمایش اندازه حرکت نزولی قوی بوده در حالیکه جفت ارز EUR/USD خط پایینی کانال روند را شکسته است. این نشانه خوبی برای ورود به معامله فروش است!

 

مثلث‌ها

سومین راه برای کشف فرصت‌های شکست قیمت این است که به دنبال مثلث‌ها بگردیم. مثلث‌ها وقتی تشکیل می‌شوند که قیمت بازار از تلاطم باز ایستاده و شروع به تثبیت در یک بازه محدود می‌نماید. هدف ما این است که وقتی بازار در حال تثبیت است در موقعیتی قرار بگیریم که بتوانیم هنگام وقوع یک شکست قیمت، حرکت قیمت را تشخیص دهیم.

سه نوع مثلث وجود دارد:

  1. مثلث بالا رونده
  2. مثلث پایین رونده
  3. مثلث متقارن

 

مثلث‌های بالا رونده

مثلث‌های بالا رونده زمانی شکل می‌گیرند که سطح مقاومتی وجود داشته باشد و قیمت بازار به ساختن کف‌های بالاتر ادامه دهد. این نشانه‌ای از آن است که خریداران به آهستگی شروع به جمع‌آوری اندازه حرکت در مقابل فروشندگان نموده‌اند.

آموزش شکست ها

داستان پشت مثلث بالا رونده این است که هر وقت قیمت به یک سقف مشخص می‌رسد، تعداد زیادی معامله‌گر هستند که متقاعد شده‌اند در آن سطح قیمت بفروشند و در نتیجه قیمت به پایین برمی‌گردد.

در سوی دیگر، تعداد زیادی معامله‌گر هم هستند که معتقدند قیمت باید بالاتر باشد و وقتی قیمت شروع به کاهش می‌کند، بالاتر از کف قبلی خرید می‌کنند. نتیجه این امر کشمکش بین خریداران و فروشندگان است که در نهایت به سمت یک رویارویی نهایی همگرا می‌شود...

آموزش شکست ها

چیزی که ما به دنبال آن هستیم یک شکست قیمت به سمت بالا است زیرا مثلث‌های بالا رونده به طور کلی نشانه‌های روند صعودی هستند. وقتی که شکسته شدن سطح مقاومت را می‌بینیم، تصمیم مناسب این است که وارد معامله خرید شویم.

آموزش شکست ها در فارکس

 

مثلث‌های پایین رونده

مثلث‌های پایین رونده اساسا برعکس مثلث‌های بالا رونده هستند. فروشندگان در حال فشار آوردن بر خریداران می‌باشند و در نتیجه شروع به دیدن سقف‌های پایین‌تری می‌کنیم که با سطح حمایتی قوی روبرو شده‌اند.

آموزش شکست قیمت ها

مثلث‌های پایین رونده عموما نشانه‌های روند نزولی هستند. برای بهره بردن از این موضوع، هدف ما این است که اگر شکست قیمتی به زیر سطح حمایت داشتیم، بتوانیم وارد معامله فروش شویم.

آموزش شکست قیمت ها در فارکس

 

مثلث‌های متقارن

سومین گونه، مثلث متقارن می‌باشد. به جای داشتن یک سطح حمایت یا مقاومت افقی، هر دوی خریداران و فروشندگان کف‌های بالاتر و سقف‌های پایین‌تر ایجاد کرده و یک راس زاویه را در مکانی در وسط ایجاد می‌کنند.

آموزش شکست قیمت ها در فارکس

بر خلاف مثلث‌های بالا رونده و پاین رونده که عموما نشانه‌های صعودی و نزولی هستند، مثلث‌های متقارن هیچگونه جهت‌گیری‌ای ندارند. در این حالت شما باید منتظر معامله بر اساس یک شکست قیمت در هر دو طرف باشید!

آموزش شکست قیمت ها در فارکس

در شرایطی که مثلث متقارن داریم، باید در وضعیتی قرار بگیرید که برای هر دو حالت شکست قیمت صعودی یا نزولی آمادگی داشته باشید. این شرایط زمان خوبی برای استفاده از دستور لغو متقابل (OCO) می‌باشد! فراموش کرده‌اید که دستور لغو متقابل چیست؟ بروید و درس انواع دستورهای فارکس را مرور کنید!

آموزش شکست قیمت ها

در این سناریو، جفت ارز GBP/USD شکست قیمتی به سمت بالا داشته و دستور خرید ما فعال شده است.

 

تجزیه شکست قیمت‌های مثلث

برای اینکه بتوانید گونه‌های مختلف شکست قیمت‌های مثلث را به خاطر بسپارید، آنها را به عنوان جوش صورت (در انگلیسی به جوش صورت Breakout گفته می‌شود) در نظر بگیرید.

مثلث‌های بالا رونده معمولا شکست قیمتی به سمت بالا دارند. لذا وقتی به مثلث‌های بالا رونده فکر می‌کنید، به جوش‌های روی پیشانی خود فکر کنید.

مثلث‌های پایین رونده معمولا شکست قیمتی به سمت پایین دارند. لذا وقتی به مثلث‌های پایین رونده فکر می‌کنید، به جوش‌های روی چانه خود فکر کنید.

مثلث‌های متقارن می‌توانند به سمت بالا یا پایین بشکنند. بنابراین وقتی به مثلث‌های متقارن فکر می‌کند، هم به جوش‌های روی چانه و هم به جوش‌های رو پیشانی خود فکر کنید.

آموزش شکست قیمت ها

این یک روش حفظ کردن سریع و چندش‌آور است:

مثلث بالا رونده = جوش پیشانی

مثلث پایین رونده = جوش چانه

مثلث متقارن = جوش پیشانی یا چانه

روش زشتی است؟ اما شرط می‌بندیم که آن را فراموش نخواهید کرد!

 

شما تنها سه قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3.تقویم اقتصادی فارکس

1818 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link