1

متن کامل صحبت های آقای پاول از فدرال رزرو آمریکا

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/3/25 منتشر شده است

متن بیانیه افتتاحیه کنفرانس مطبوعاتی رئیس پاول
14 ژوئن 2023
رئیس فدرال رزرو آمریکا پاول. عصر بخیر. من و همکارانم کاملاً روی کارمان متمرکز هستیم................


ماموریت دوگانه برای ارتقای حداکثر اشتغال و قیمت های پایدار برای مردم آمریکا. ما سختی‌هایی را که تورم بالا ایجاد می‌کند درک می‌کنیم، و ما به شدت به آن متعهد هستیم تا تورم را به هدف 2% خود برگردانیم. در ثبات قیمت شرکت های بزرگ هم تاثیرگذارند. از نظر فدرال رزرو بدون ثبات قیمت، اقتصاد برای کسی کار نمی کند. به خصوص، بدون ثبات قیمت، ما به یک دوره پایدار از شرایط قوی بازار کار نخواهیم رسید که به نفع همه است.


از اوایل سال گذشته، FOMC به طور قابل توجهی سیاست های مالی خود را تشدید کرده است خط مشی. ما نرخ بهره سیاستی خود را 5% افزایش دادیم و به سیاست های تهاجمی ادامه دادیم.
دارایی های اوراق بهادار خود را با سرعتی سریع کاهش دهیم. ما مشکلات زیادی را پست سر گذاشتیم  و هنوز تمام اثرات سیاست های انقباضی ما هنوز احساس نشده است. با توجه به اینکه تا چه حد در انقباض پیش رفته ایم ، نرخ بهره خود را بدون تغییر رها میکنیم تا با توجه به شرایطی که وجود دارد.


و به کاهش دارایی های اوراق بهادار خود ادامه دهیم. با نگاه به آینده، تقریباً همه کمیته ها شرکت کنندگان این احتمال را می بینند که افزایش بیشتر نرخ در سال جاری مناسب خواهد بود تورم در طول زمان به 2% کاهش یافت. بعد از آن در مورد سیاست پولی بیشتر صحبت خواهم کرد.


مروری کوتاه بر تحولات اقتصادی
رشد اقتصاد آمریکا در سال گذشته به طور قابل توجهی کند شد و شاخص های اخیر نشان می دهد که فعالیت های اقتصادی با سرعت کم به رشد خود ادامه داده است. اگر چه رشد در بخش مصرف کننده  در سال جاری افزایش یافته است، فعالیت در بخش مسکن همچنان ضعیف است که تا حد زیادی منعکس کننده آن است
که نرخ بالاتر وام مسکن باعث کند شدن رشد در قسمت تولید می شود.در خلاصه پیش بینی های اقتصادی ما نسبت به اقتصاد آمریکا، باید میانه را بگیریم که رشد تولید ناخالص داخلی 1.0% در سال جاری و 1.1% در سال آینده، بسیار کمتر از میانگین برآورد شده است.


نرخ رشد نرمال بلند مدت
بازار کار همچنان بسیار فشرده است. طی سه ماه گذشته، میزان اشتغال و حقوق و دستمزد افزایش یافته است.
میانگین ایجاد 283 هزار شغل در ماه است. نرخ بیکاری افزایش یافت اما همچنان در رنجی که تصور داشتیم باقی ماند.  نشانه هایی وجود دارد که عرضه و تقاضا در بازار کار وجود دارد. رسیدن به تعادل بیشتر در بازه کار و پایین آوردن قیمت ها می تواند بسیار حیاتی باشد. البته باید روی سنین مختلف تمرکز کنیم که از 25 سال تا 54 سال نرخ حقوق درستی را داشته باشند.تسهیل، و فرصت های شغلی تا کنون در سال جاری کاهش یافته است. در حالی که شکاف بین مشاغل و کارگران وجود دارد. تقاضای نیروی کار هنوز به میزان قابل توجهی از عرضه کارگران موجود بیشتر است. اعضای فدرال رزرو انتظار دارند که شرایط عرضه و تقاضا در بازار کار به تعادل بهتری برسد.
در طول زمان، کاهش فشارهای صعودی بر تورم. پیش بینی میانگین نرخ بیکاری در ماه سپتامبر در پایان سال جاری به 4.1% و در پایان سال آینده به 4.5% افزایش می یابد.
تورم بسیار بالاتر از هدف بلندمدت 2% ی ما باقی مانده است. در طول 12 ماه گذشته تا ماه آوریل، شاخص تورم PCE تا 4.4% افزایش یافت. به استثنای دسته های مواد غذایی و انرژی ،قیمت اصلی PCE 4.7% افزایش یافت. در ماه می، تغییر 12 ماهه در شاخص قیمت مصرف کنندهبه 4.0% رسید و تغییر در CPI اصلی 5.3% بود. در حالی که به نظر می رسد تورم تا حدودی از اواسط سال گذشته تعدیل شده با این وجود، فشارهای تورمی همچنان بالاست و روند بازگرداندن تورم به 2% راه درازی در پیش دارد.

  پیش بینی در سپتامبر برای تورم کل PCE امسال 3.2% و سال آینده 2.5% است. و همچنین 2.1% در سال 2025. تورم اصلی PCE، که قیمت های نوسان مواد غذایی و انرژی را حذف می کند،پیش‌بینی می‌شود بالاتر از تورم کل باشد و پیش‌بینی میانه تا 3.9 تجدید نظر شده است.

 من و همکارانم کاملاً آگاه هستیم که تورم بالا، سختی را تحمیل می‌کند و قدرت خرید را کاهش می‌دهد، به‌ویژه برای کسانی که توان کمتری دارندبرای تامین هزینه‌های بالاتر لوازم ضروری مانند غذا، مسکن و حمل‌ونقل. ما خطرات تورم را درک می کنیم و این موضوع برای هر دو طرف وظیفه ما ایجاد می کند، و ما قویا متعهد به بازگشت تورم به هدف 2 % خود هستیم.همانطور که قبلاً اشاره کردم، از اوایل سال گذشته، ما نرخ بهره خود را 5 % افزایش داده ایم.

ما شاهد اثرات تشدید سیاست هایمان بر تقاضا در حساس ترین بخش های اقتصاد به ویژه مسکن و سرمایه گذاری بوده ایم.با این حال، برای تحقق کامل اثرات کنترل سیاست های مالی ، به ویژه بر تورم.اقتصاد با شرایط سخت تر اعتبار برای خانوارها وکسب‌وکارهایی که احتمالاً بر فعالیت‌های اقتصادیشان که شامل استخدام و تورم تأثیر می‌گذارند. البته وسعت این اثرات نامشخص باقی می ماند.


با توجه به اینکه تا چه حد در سیاست سخت‌گیرانه پیش رفته‌ایم، عقب ماندگی‌های نامطمئن در آن وجود دارد که بر سیاست پولی بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد و بادهای مخالف بالقوه ناشی از انقباض اعتبارات را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کمیته در جلسه امروز تصمیم گرفت تا محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را در 5 حفظ کند و نهایتا تا 5-1/4% و ادامه روند کاهش چشمگیر دارایی های اوراق بهادار ادامه دهد.همانطور که قبلاً اشاره کردم، تقریباً همه شرکت کنندگان کمیته انتظار دارند که مناسب باشد نرخ بهره را تا پایان سال تا حدودی افزایش پیدا کند. اما در این جلسه با توجه به چگونگی تاثیر گذاری، سیاست ها را مورد بررسی قرار می دهیم و پس از آن حرکت های بعدی را شروع می کنیم.


اگر اقتصاد همانطور که پیش بینی می شود تکامل یابد، شرکت کننده میانه پیش بینی می کند که سطح مناسب نرخ وجوه فدرال در پایان سال جاری 5.6% و 4.6% خواهد بود
در پایان سال 2024 و 3.4% در پایان سال 2025. برای پایان سال جاری، میانگینرپیش بینی 1/2% بیشتر از پیش بینی های مارس است. من تاکید دارم اضافه کنم که این پیش بینی ها یک تصمیم یا برنامه کمیته نیست. اگر اقتصاد آنطور که پیش‌بینی می‌شود تکامل یابد، مسیر سیاست‌ها به‌طور مناسب تنظیم می‌شود تا بتوانیم به بخش های آسیب دیده رسیدگی کنیم.بر اساس مجموع داده های دریافتی و پیامدهای آنها برای چشم انداز فعالیت اقتصادی و تورم و همچنین تعادل ریسک ها.ما همچنان متعهد هستیم که تورم را به هدف 2% ی خود برگردانیم.

 بازیابی ثابت قیمت برای ایجاد زمینه برای دستیابی به حداکثر اشتغال و ثبات قیمت ها ضروری است.  ما می دانیم که اقدامات ما بر جوامع، خانواده ها و مشاغل در سراسر کشور تأثیر می گذارد . هر کاری که ما در فدرال رزرو انجام می دهیم در خدمت ماموریت عمومی ماست.

12423 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link