1

آشنایی با بازار فارکس از افتتاح حساب تا برداشت سود

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/7/27 منتشر شده است

آشنایی با بازار فارکس

سال های سال است که آموزش فارکس و معامله در این بازار طرفداران زیادی دارد. اما چرا باید به این بازار دل بست و چه نیازی به سرمایه گذاری در بازار فارکس وجود دارد یا اصلا بازار فارکس چیست ، تا شما به مشکل نخورید به سراغ راه حل نمی روید.

در روزهایی که اوضاع اقتصادی نابسامان است و با وجود وارد کردن تمام اجناس از کشورهای دیگر و دلاری شدن قیمتشان، با درآمد ریالی چگونه می توان از پس مشکلات برآمد. در این مقاله تلاش داریم تا بازار فارکس و فرآیند آموزشی آن را برای شما توضیح دهیم تا با نگاه درستی وارد بزرگترین بازار مالی دنیا شوید. در این مقاله پله به پله به شما توضیح می دهیم که این بازار چگونه کار می کند و به چه شکل می تواند شما را به آرزوهایتان نزدیک کند.

برای شمایی که تازه می خواهید وارد بازار فارکس شوید مفهوم سوال فارکس چیست ، اولین قسمت آموزش فارکس را تشکیل خواهد داد

فارکس چیست؟

بازار فارکس (Forex) یا بازار تبادل ارزهای خارجی، بزرگترین بازار مالی جهان است که در آن ارزهای مختلف با یکدیگر معامله می شوند. این بازار به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته باز است و حجم معاملات آن روزانه به بیش از ۵ تریلیون دلار می رسد.

در بازار فارکس، معامله گران از نوسانات قیمت ارزها سود می برند. به عنوان مثال، اگر معامله گر پیش بینی کند که قیمت یورو در برابر دلار افزایش خواهد یافت، می تواند یورو را خریداری کند و زمانی که قیمت آن افزایش یافت، آن را به دلار بفروشد و سود کسب کند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شما در بازار فارکس معامله کردید و خودتان خبر ندارید. حتما برای شما پیش آمده که به یک کشور دیگر سفر کنید و در فرودگاه آن کشور به دنبال صرافی بگردید تا دلار خود را به واحد پول آن کشور تغییر بدید.

اولین کار این است که قیمت صرافی ها را بررسی کنید تا به بهترین نرخ برای تبدیل پول خود برسید. همه دوست دارند تا با بالاترین قیمت، دلار خود را تبدیل کنند. عددی که برای تبدیل واحد پول خود به واحد پول کشور دیگر می دهید ممکن است عجیب و غریب باشد اما این را بدانید که شما تا در آن کشور خرید نکنید متوجه ارزش پول آن کشور نخواهید. مثلا در ژاپن هر 1$ معادل 100 ین است. آیا این موضوع نشان می دهد که شما پولدارید. کافیست به بیرون فرودگاه بروید و یک تاکسی بگیرید. اینجاست که متوجه می شوید اصلا هم پولدار نیستید!

آشنایی با بازار فارکس

 

فرض کنید شما برای المپیک به توکیو رفته بودید و حالا تمام بازی های المپیک تمام شده است. شما می خواهید کم کم به ایران برگردید، تمام ین هایی که در جیب دارید را سعی خواهید کرد تا در فرودگاه به $ تبدیل کنید. اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد تغییر قیمت خواهد بود. قیمت روز اولی که شما دلارتان را تبدیل به ین کردید و حالا نوبت آن است که هر چقدر ین دارید به دلار تبدیل کنید. تفاوت نرخ شاید به سود شما باشد و شاید به ضرر شما. اما این کار را می کنید. باید به شما تبریک بگویم چرا که در روز اولی که وارد ژاپن شدید و پول خود را تبدیل کردید یک معامله فارکس را باز کرده و در هنگام خروج از این کشور دوباره ین خود را تبدیل به دلار می کنید و معامله خود را در بازار می بندید. این کار آن چنان هم که فکر می کنید سخت نبود. پس با این حساب هر کسی از خاک ایران خارج شده باشد معامله ای را در بازار فارکس انجام داده است.

حالا در ادامه بحث فارکس چیست، سوال مهم این است که این بازار چه قدمتی دارد و از چه زمانی مردم مشغول بده بستان های ارزی بودند که به مقصود و هدف خود برسند. در مورد این موضوع در چند پاراگراف بعد توضیح می دهیم.

 

اهمیت تاریخچه بازار فارکس برای آشنایی بهتر با آن

با یادگیری تاریخچه بازار فارکس شما راحت تر می توانید دلیل نوسان قیمت ها و تغییر مکانیزم های مالی را متوجه شوید. در آموزش فارکس، اولین قدم پس از دانستن معنی بازار فارکس دانستن تاریخچه آن است. بازار فارکس به زبان بابلیان بر می گردد. در آن زمان از نمک و فلفل برای معامله اجناس استفاده می کردند. کم کم سکه طلا مورد استفاده  قرار گرفت و برای مدت های مدیدی از سکه طلا برای مبادلات استفاده می شد تا زمانی که ما شاهد بزرگ شدن ابعاد معاملات بودیم. دیگر برای هر معامله باید سکه های زیادی جابجا می شد و سنگینی آن به عنوان یک نقطه منفی محسوب می شد. پس از آن بود که ما شاهد به کار آمدن استاندارد طلا بودیم. واحد پول هر کشور بر اساس استاندارد طلا تعریف می شد. این موضوع تا جنگ جهانی دوم ادامه یافت. در پایان جنگ جهانی دوم، دنیا در وضعیت بدی به سر می برد. دولت ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند و تصمیم بر آن شد تا یک معاهده جدید مورد بررسی قرار بگیرد.

نتیجه مذاکرات آن شد که توافقنامه ای به نام سیستم برتون وودز امضا شود. به خاطر حجم زیاد بدهی ها و نیازهای کشورهای مختلف در زمان جنگ جهانی دوم این سیستم با سرعت بالا جایگزین استاندارد طلا شد. نرخ مبادله تمام ارزها با توجه به طلا محاسبه می شد. همین امر باعث تثبیت نرخ تبادل ارزها شد. با گذشت زمان و تغییرات پس از جنگ جهانی، قوانین برتون وودز و محدودیت هایش بیش از پیش به چشم آمد.

 

فارکس چیست؟

 

در سال 1971، قرارداد گردش مالی آزاد امضا شد و به واسطه آن، دلار آمریکا منبع اصلی سنجش ارزها محسوب می شد. دلار آمریکا یکی از باورنکردنی ترین ارزها بود. اقتصاد آمریکا و بورس این کشور در دهه 20 با ضربه سنگینی مواجه شده بود و کسی فکرش را نمی کرد که حالا مبنای اصلی ارزهای دنیا این ارز باشد. با توجه به عرضه و تقاضا نرخ ها جابجا می شد. اما این اتفاق باعث شد که خیلی از کشورها نتوانند به راحتی بدهی های خود را پرداخت کنند و به همین خاطر بازه نوسانی برای ارزها مشخص شد.

پس از این مرحله معاهده یورو در ماستریخت بود و بعد از آن اینترنت آمد و ماهیت بازارهای مالی به صورت کلی تغییر پیدا کرد. دیگر تمام افراد به یکدیگر و بازار وصل بوده و قادر به جابجایی پول در همه جای دنیا بودند. در آن سال ها معاملات فارکس فقط توسط بانک های بزرگ انجام می شد و کم کم بروکرهای فارکس به بازار آمدند (اگر به میخواهید در انتخاب بروکر بیشتر اطلاعات کسب کنید و یا حتی بدانید بروکر مارکت میکر چیست وارد صفحه لینک شده شوید).  در این مقطع نیاز به آموزش فارکس وجود داشت چرا که مردم عادی چیزی از فارکس نمی دانستند. بازار فارکس یک بازار غیر متمرکز است که امروزه افراد می توانند به راحتی داخل آن معامله کنند. پس از گسترش اینترنت دیگر نیازی به ثبت معامله ها توسط افراد دیگر و موسسات مالی نبود.

 

چه چیزهایی در بازار فارکس معامله می شود

پاسخ ساده این است: پول.

در معاملات بازار فارکس همه چیز به صورت CFD خرید و فروش می شود. شما روی قیمت یک کالا معامله انجام می دهید. وقتی نفت را در این بازار می خرید کسی برای شما یک بشکه نفت کنار نمی گذارد. اما وقتی نفتی که خریده اید ارزشش بالا رود،تفاوت قیمت (اولیه-فعلی) به حساب شما اضافه خواهد شد. در بازار فارکس بیشتر با جفت ارزها سرو کار دارید پس اجازه دهید یک مثال برای شما بزنم.

وقتی یک جفت ارز را در متاتریدر می بینید و می خواهید روی آن خرید انجام دهید باید یک کسر را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال EURUSD یعنی یورو تقسیم بر دلار.وقتی ارزش این جفت ارز را می خوانید یعنی ارزش هر 1 یورو به ازای دلار محاسبه می شود. وقتی شما خریدی روی یک جفت ارز انجام می دهید بدان معناست که هر چه در مخرج کسر وجود دارد را به صورت کسر تبدیل می کنید. و در مثال بالا یعنی شما دلار خود را به یورو تبدیل می کنید.

 

شما نیاز دارید تا خرید ارز را به عنوان خرید یک سهم در یک کشور خاص تصور کنید. این فرآیند دقیقا مثل خرید سهام یک کشور می ماند. قیمت یک ارز معمولا بازتاب مستقیمی از عقیده بازار در مورد سلامت حال و آینده اقتصاد آن کشور می‌باشد.

در معاملات بازار فارکس وقتی شما اقدام به خرید یک ارز مثل ین ژاپن می کنید، در واقع در حال خرید یک سهم از اقتصاد کشور ژاپن هستید. شما در حال تحلیل این موضوع هستید که اقتصاد ژاپن در وضعیت خوبی قرار دارد و با گذر زمان بهتر نیز خواهد شد. در ادامه در زمانی که آن "سهم" خریداری شده را می‌فروشید، به صورت خوشبینانه معامله خود را با سود به پایان خواهید رساند.

وقتی روی جفت ارزها معامله می کنیم میانگین شرایط اقتصادی یک کشور را نسبت به کشور دیگر تحلیل می کنیم. اگر اقتصاد آمریکا نسبت به سوئیس پیشرفت داشته باشد جفت ارز USDCHF حرکت صعودی و اگر برعکس آن باشد، روند حرکتی آن نزولی خواهد بود.

در قسمت بعد شما با ارزهای اصلی در بازار فارکس آشنا خواهید شد.

 

ارزهای اصلی

 

آشنایی با ارز های اصلی بازار فارکس

 


حال که به خوبی میدانید فارکس چیست فقط ان رسیده که بدانید در هنگام معامله در بازار فارکس، به خاطر ماهیت بازار، از حروف اختصاری برای ارزها استفاده می شود. به طور کلی نماد ارزها در فارکس از سه حرف تشکیل می شود که دو حرف ابتدایی آن نام کشور و حرف سوم اولین کلمه از واحد پولی آن کشور را نشان می دهد.

به عنوان مثال AUD را در نظر بگیرید. دو حرف AU مخفف AUSTRALIA و حرف D نشان‌دهنده Dollar می‌باشد.

اگر 10 سال پیش وارد بازار فارکس می شدید بیشتر بازار را جفت ارزها تشکیل می دادند و فرآیند آموزش فارکس بیشتر روی رفتار جفت ارزها متمرکز می شد. اما امروز ما مشاهده می کنیم که در بازار فارکس، شاخص های سهامی، ارزهای دیجیتال، کالاهای مختلف معامله می شوند. به نوعی می توان گفت آموزش بورس و آموزش ارز دیجیتال قسمتی از آموزش فارکس را تشکیل می دهند.

خرید و فروش در بازار فارکس

در آموزش فارکس ما در ابتدا به شما یاد می دهیم که چه موقع یک جفت ارز را بخریم یا بفروشیم. شما روی جفت ارزها باید معامله کنید و درک درست از هر معامله ای که باز می کنید می تواند به شما کمک کند تا از اشتباهاتی که بیشتر معامله گران متحمل می شوند ضرر نکنید.

معامله در بازار فارکس بسیار شبیه به بازار بورس است. در بازار بورس، مرکزیتی وجود دارد که تمام بازار را کنترل می کند اما در بازار فارکس ما این موضوع را نداریم. افرادی که قبلا در بازار بورس فعالیت دارند فرآیند آموزش فارکس برایشان راحت خواهد بود چرا که تحلیل تکنیکال بازار بورس، فارکس و ارز دیجیتال هیچ فرقی با هم نمی کند.

ما در بازار فارکس به این قصد خرید و فروش انجام می دهیم که ارز کشوری که فکر می کنیم اوضاع اقتصادی اش بهتر می شود در مقابل کشور دیگر قوی می شود. اگر بازار در جهت تحلیل ما حرکت کند ما به سود می رسیم و در غیر این صورت این حد ضرر است که ما را در مقابل ضرر احتمالی حفظ می کند.

 

مثال:

 

فارکس چیست - جفت ارزهای اصلی
 

*    EUR 10,000 x 1.18 = US $11,800

**  EUR 10,000 x 1.25 = US $12,500

 

نرخ تبادل بین دو ارز مهمترین قسمت بازار های مالی را تشکیل می دهد. حتی وقتی در بازار ارز دیجیتال روی رمز ارز بیتکوین معامله می کنید در واقع می خواهید بدانید که نسبت بیتکوین به دلار چقدر است. ماهیت بازار فارکس با بازار ارز دیجیتال یکسان است و این تحلیل فاندامنتال، نوع بازاریابی رمز ارزها و فعالیت شرکت ها در فضای مجازی است که آموزش فارکس را از آموزش ارز دیجیتال جدا می کند.

وقتی صحبت از جفت ارز ها می شود نیاز هست که بدانید که به ارز اول ارز پایه و به ارز دوم ارز متقاطع گفته می شود. وقتی که می گوییم نسبت یورو دلار 1.2 است یعنی به ازای هر 1 یورو معادل 1.2 دلار دریافت می کنید. یا وقتی گفته می شود که نرخ AUDUSD معادل 0.7 است یعنی به ازای هر 1 دلار استرالیا، 0.7 دلار آمریکا دریافت می کنید. نسبت ها می توانند بزرگ تر یا کوچکتر از 1 باشند. برخی از افرادی که آموزش فارکس را از صفر شروع می کنند این سوال را می پرسند که الزامی وجود دارد که ارز اول بزرگ تر باشد. نه به هیچوجه اینطور نیست و نسبت جفت ارز ها می تواند کوچک از 1 هم باشد.

 

چگونه در بازار فارکس قیمت ها را می خوانیم

شاید یکی از پیش پا افتاده ترین مباحث آموزش فارکس بعد از درک معنی دقیق فارکس، خواندن قیمت ها باشد. در این بازار ما همیشه با جفت ارزها ها سروکار داریم، مانند GBPUSD یا USDJPY. این بدان معناست که شما به صورت همزمان یک ارز را می خرید و ارز دیگر را می فروشید. به طور مثال در شکل بعد مشاهده می کنید که شما اقدام به خرید پوند می کنید و دلار را می فروشید اگر معامله خرید روی این جفت ارز باز کنید.

آشنایی با بازار فارکس - چگونه قیمت ها را میخوانیم

همانطور که قبل تر هم گفته شد ارزی که اسمش در ابتدا خوانده می شود و درسمت چپ قرار می گیرد ارز پایه نام دارد و ارزی که سمت راست قرار می گیرد به ارز متقابل معروف است. درک این مسئله به یادگیری شما در بازارهای مختلف هم کمک می کند.

در زمان خرید و فروش در فارکس، نرخ تبدیل به شما می‌گوید که چند واحد از ارز متقابل باید بپردازید تا یک واحد از ارز پایه را بخرید. در مثال بالا، باید 1.51258 دلار آمریکا بپردازید تا بتوانید 1 پوند انگلستان را بخرید.

همین اتفاق در زمان فروش هم می افتد و نرخ مبادله به شما می گوید که با فروش 1 واحد از ارز پایه، چه مقدار از ارز متقابل به دست خواهید آورد. در مثال بالا شما با فروش 1پوند انگلیس، صاحب 1.51258 دلار آمریکا خواهید شد.

ارز پایه، مبنای اصلی خرید یا فروش محسوب می شود. اگر جفت ارز EURGBP بخرید، این بدان معناست که شما در حال خرید ارز پایه و همزمان در حال فروش ارز متقابل هستید. به زبان عامیانه: "یورو بخر، پوند بفروش."

حالا که یاد گرفتید چطور می توانید جفت ارزها را بخوانید نوبت به آن می رسد که بدانید چه زمان باید در فارکس خرید و چه زمان باید فروش انجام دهید.شاید از اینجا به بعد آموزش فارکس شکل جدی تری به خودش بگیرد. شما در زمانی یک جفت ارز یا کالا را در بازار فارکس می خرید که تحلیل کرده باشید ارزش ارز پایه نسبت به ارز متقابل افزایش پیدا می کند و در زمانی اقدام به فروش می کنید که فکر کنید ارزش ارز پایه نسبت به ارز متقابل کاهش پیدا خواهد کرد. به همین راحتی شما معامله کردن در بازار فارکس را یاد گرفتید.

 

معاملات در حساب آزمایشی قسمت اصلی آموزش فارکس

در مجموعه بورسا در سالیان گذشته با معامله گران زیادی سروکار داشتیم که به محض اتمام دوره خصوصی آموزش فارکس دوست دارند با مبلغ قابل ملاحظه ای وارد بازار شوند. البته که این یک اشتباه بسیار بزرگ است. آموزش فارکس شما زمانی به اتمام می رسد که شما استراتژی های گوناگونی را در حساب دمو فارکس یا حساب آزمایشی پیاده سازی کرده و سپس وارد حساب حقیقی شوید.

تمام بروکرها یا همان کارگزاری هایی که در بازار ایران فعال هستند این امکان را به شما می دهند که به صورت رایگان یک حساب آزمایشی باز کنید.البته شما نیاز دارید بدانید این حساب فرقی با حساب های حقیقی ندارد و فقط پولی که در آن موجود است پول غیر واقعی است و اگر شما در این پلتفرم به سود برسید بروکر به شما چیزی پرداخت نخواهد کرد. حساب های دمو هیچ ریسکی را برای شما به همراه نخواهند داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید که حساب آزمایشی یا دمو فقط برای کامل کردن فرآیند آموزش فارکس نیست و به شما کمک می کند که شرایط حساب های مختلف در بازار فارکس را بسنجید. حالا که استراتژی درست را پیدا کردید و کیفیت حساب را سنجیدید می توانید واریز خود را انجام دهید.

آفتی که در بازار فارکس وجود دارد این است که پس از تمام شدن مرحله آموزش، فرد ماه ها روی حساب دمو کار می کند. این امر باعث می شود که شما هیچوقت شرایط بازار را به درستی درک نکنید. وقتی معامله شما روی ضرر است عکس العمل شما تعیین کننده خواهد بود. تا در موقعیت ضرر دادن قرار نگیرید نمی توانید بفهمید که توانایی کنترل احساسات و به سود رسیدن را دارید یا خیر.

مراحل آموزش فارکس شما در گروه بورسا در اینجا به پایان نمی رسد و شما همیشه می توانید سوال های خود را از اساتید مجموعه بپرسید. زمانی می توانیم بگوییم که دوره آموزش فارکس شما به اتمام رسیده که برآیند هر 10 معامله شما با سود همراه باشد.

مزایای معامله در فارکس

قبل از ورود به بازار فارکس نیاز دارید تا بدانید که این بازار چه مزیت هایی دارد و پس از آن برای آموزش فارکس و سرمایه گذاری در این بازار اقدام کنید. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی دنیا محسوب می شود و این اتفاق یک شبه نیفتاده است. دلایل زیادی برای رشد این بازار و تبدیل شدنش به بزرگترین بازار مالی دنیا وجود دارد.هر روز افراد بیشتری وارد بازار فارکس می شوند. اگر می خواهید دلیل این استقبال را بدانید قسمت های بعدی را بخوانید.

 

کارمزد پایین در بازار فارکس

در ادامه مقاله فارکس چیست باید گفت یکی از ویژگی هایی که بازار فارکس را از دیگر بازارها متمایز می کند کمیسیون بسیار کم آن است. شاید برای شما جالب باشد که ما در دوره آموزش فارکس بورسا، استراتژی هایی را برای زمان هایی که کمیسیون بازار به حداقل می رسد توضیح داده ایم. البته که استراتژی های بسیار خوبی برای زمانی که کمیسیون بازار بالا می رود هم وجود دارد و آموزش آن هم در دوره آموزشی ما قرار دارد. شما در بروکر های مختلف با فرمول های متفاوتی برای محاسبه کارمزد طرف هستید. خیلی از حساب ها که اصلا کمیسیون ندارند و درآمد بروکر از فاصله بین قیمت خرید و فروش به دست می آید. به فاصله قیمت خرید و فروش اسپرد گفته می شود. به علت رقابت بسیار بالا در بازار فارکس شما مشاهده خواهید کرد که بروکرها برای واریز و برداشت کمیسیونی دریافت نمی کنند و میزان دلاری که می خرید مستقیما وارد حسابتان در بروکر یا همان کارگزاری می شود.

معامله بدون واسطه

این موضوع کاملا به بروکر یا همان کارگزاری شما بستگی دارد. بیشتر کارگزاری ها شما را مستقیم به بانک ها وصل می کنند و معامله های شما همان جا در بانک ثبت می شود. و هیچ تاخیری در باز و بسته شدن معاملات وجود ندارد. شما می توانید قیمت های متفاوت را برای نقاط ورود خود انتخاب کنید.

انعطاف در حجم معاملات

معمولا در بازارهای معاملات آتی، حجم معامله یا همان قرارداد توسط کارگزاری ها تعیین می شود. به طور مثال یک قرارداد آتی برای نقره با حجم استاندارد 5000 اُنس استاندارد محاسبه می شود. شما برای معامله در این بازارها باید حتما با حجم های ذکر شده معامله کنید. اما در بازار فارکس این موضوع کاملا متفاوت بوده و حجم معامله را در زمان باز کردن آن خودتان تعیین می کنید.

همین ویژگی باعث شده که شما بتوانید با سرمایه 10$ و یا حتی 20$ وارد بازار شوید. البته این بدان معنا نیست که شما سرمایه بسیار کم به سود بالایی دست پیدا می کنید و همین امر می تواند سرمایه شما را به خطر بیندازد. وقتی موجودی شما کم باشد دست شما برای معامله کردن هم بسته خواهد بود. مهمترین قسمت آموزش فارکس، مدیریت سرمایه است که به تعیین حجم معاملات می پردازد. با یادگیری درست مدیریت سرمایه در فارکس شما می توانید به هر موجودی به سود ثابت و معقول برسید.

 

فارکس بازاری 24 ساعته

به غیر از شنبه و یکشنبه، هیچ تعطیلی در بازار فارکس وجود ندارد و شما می توانید از بامداد دوشنبه تا آخر شب جمعه در این بازار معامله کنید.از نظر زمانی این بازار چهار بازه زمانی ، نیویورک، سیدنی، توکیو و لندن را دارد که این بازار را به یک بازار 24 ساعته تبدیل کرده اند.استرس شما برای معامله در این بازارها اصلا نباید زیاد باشد. شما هر زمان از شبانه روز را که بخواهید می توانید در این بازار معامله کنید. به هیچ وجه شما نباید دغدغه داشته باشید که چه زمانی می خواهید معامله کنید. البته ما به شما آموزش می دهیم که در هر بازه زمانی از چه استراتژی برای معامله د ر این بازار بهره بگیرید. این موضوع به صورت کامل در دوره و پکیج آموزش فارکس بورسا آمده است.

هیچکس نمی‌تواند بازار را محدود کند

نداشتن مرکزیت در بازار فارکس یک نعمت محسوب می شود.هیچ کنترل مرکزی در این بازار وجود ندارد که بتواند قیمت ها را در چنگ خودش نگه دارد. این نکته در این بازار هم صادق است که شرکت ها تاثیر بیشتری در قیمت دارند چرا که معاملات بزرگتری انجام می دهند اما هیچ کدام از این شرکت ها نمی تواند کنترل بازار را در دست بگیرد. میزان گردش سرمایه در بازار فارکس 8 تریلیون دلار در روز است. هیچ شرکتی آن قدر پول ندارد که حتی در 1 ثانیه بتواند کل بازار را کنترل کند. به نوعی می توان گفت که بازار فارکس آنقدر عظیم و پر مشارکت است که هیچ موجودیت واحدی نمی‌تواند قیمت بازار را برای مدت زمانی طولانی کنترل کند. حتی بزرگترین شرکت های دنیا، حتی ایلان ماسک و جف بزوس هم نمی توانند این کار را انجام دهند.

لِوریج (اهرم) در فارکس

نعمتی به نام لورِیج که می تواند برخی اوقات بلای جان افراد هم بشود. لوریج یا اهرم یکی از خاص ترین ویژگی های بازار فارکس به شما می رود. افراد با سرمایه های کم هم می توانند در معاملات بزرگ شرکت کنند. به عنوان مثال وقتی شما می خواهید در بازار فارکس معامله ای باز کنید که نیاز به 1 میلیون دلار پول دارید، با لوریج 1:1000 می توانید با 1000$ این معامله را باز و بسته کنید. به نوعی می توان گفت که یک سپرده اندک می‌تواند ارزش کلی قرارداد بزرگتری را کنترل نماید.

لوریج به معامله‌گر این توانایی را می‌دهد که سودهای مناسبی کسب کند و بطور همزمان سرمایه مورد ریسک را در حداقل میزان نگه دارد. این ویژگی به آرامی به بازار ارز دیجیتال هم سرایت کرد.

اجازه بدید برای شما مثالی بزنم. یک بروکر فارکس ممکن است یک لوریج 100 به 1 را پیشنهاد دهد، که به این معنیست که یک سپرده معاملاتی 50$ ، اجازه خرید یا فروش ارزها تا ارزش 5,000$ را به معامله‌گر می‌دهد. بطور مشابه با 500$ شخص می‌تواند تا 50,000$ دلار معامله کند و به همین منوال در ارقام دیگر. توجه داشته باشید که شاید اعداد بزرگ بسیار خوش آیند باشند اما لورِیج هم خوش آیند است و هم می تواند حساب شما را به 0 برساند. خیلی از افراد لورِیج را به یک شمشیر دولبه تشبیه کرده اند.

بدون مدیریت ریسک صحیح، همانطور که این میزان لوریج بالا می‌تواند به سود زیاد ختم شود، ممکن است به ضرر عظیمی نیز منجر شود. بسیاری از افراد را دیده ام که سعی می کنند با لوریج بالا معامله کنند و به نوعی در هر معامله تمام سرمایه خود را درگیر کنند. پس در استفاده از لوریج دقت کنید. شما به آرامی می توانید در این بازار به سود برسید و نیازی به حرکت شگفت انگیز نیست. استفاده از لوریج بالا و رعایت نکردن مدیریت سرمایه آموزش فارکس را بی ثمر خواهد کرد.

نقدینگی فوق العاده در بازار فارکس

بازار فارکس بیشترین حجم نقدینگی را در بین بازارهای مالی دارد. مجموع گردش سرمایه در این بازار به 8 تریلیون دلار می رسد.شرکت کنندگان بازار فارکس، بانک ها، ابر بانک ها، موسسات مالی، بانک های کوچک و در آخر ما هستیم که از کانال بروکر ها در بازار معامله می کنیم. به علت بززگی بازار فارکس، نقدینگی زیادی هم در آن وجود دارد. همین نکته یک مزیت است. این بدان معناست که برای هر قیمتی در بازار ما خریدار و فروشنده داریم.

شما در بازار فارکس در مقابل شرکت ها و افراد دیگر معامله می کنید. وقتی می خواهید معامله خریدی باز کنید باید فروشنده ای در بازار وجود داشته باشد و زمانی که قصد فروش دارید خریداری باید در بازار باشد تا از شما خرید انجام دهد. سرعت باز و بسته شدن معامله در بازار بسیار بالاست. شما حتی می توانید معاملات شرطی در بازار باز کنید تا در یک قیمت خاص وارد بازار شوید و در قیمت از پیش تعیین شده هم از بازار خارج شوید. آزادی عمل شما در این بازار می تواند به سودآوری شما کمک کند.

موانع کم برای ورود

شما موانع زیادی برای ورود به فارکس ندارید. صرافی های مختلفی با بروکر ها در ارتباط هستند که کار جابجایی پول را در کمتر از 10 دقیقه انجام می دهند. میزان حداقل واریز در برخی بروکر ها 1$ است و شما می توانید در حساب های سِنتی سرمایه گذاری خود را آغاز کنید. این حساب ها در هر بروکر اسم مجزایی دارد اما بیشتر به عنوان حساب های میکرو، سِنتی یا نانو معروف است.

ما نمی‌گوییم که شما باید یک حساب با حداقل رقم ممکن باز کنید، اما این امر دسترسی را برای افراد متوسط که سرمایه معاملاتی بالایی برای شروع به کار در اختیار ندارند، آسان‌تر ساخته.

 

تاریخچه معاملات خُرد فارکس

آشنایی با فارکس - معامله گران خرد

قبل از شروع آموزش فارکس اطلاعات خوبی کسب کردید و احتمالا دوست دارید تا ماجراجویی خود را در این بازار آغاز کنید. قبل از اینکه معاملاتتان را بخواهید در این بازار باز و بسته کنید نیاز به یک کار دارید  و آن هم این است که در یک بروکر حساب خود را باز کنید و وارد بازار شوید. ما در تمام مراحل در کنار شما خواهیم بود از آموزش فارکس تا پشتیبانی لحظه ای در زمان هایی که در معامله در این بازار به مشکل خوردید می توانید با پشتیبانی بورسا در تماس باشید تا در جهت رفع مشکل شما اقدام کنیم

شما باید با بروکری کار کنید که پشتیبانی خوب، اسپرد پایین و امکانات خوبی را برای شما فراهم کند. ما سعی کرده ایم تا در مقاله زیر بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم.

ثبت نام فارکس

معاملات خرد در بازار فارکس

در قدم اول در مسیر آموزش فارکس شما باید بدانید که با چه پدیده لذت بخشی طرف هستید. شما در بازاری معامله می کنید که در دهه 90 میلادی فقط مخصوص افراد ثروتمند، بانک ها و موسسات مالی بود. اینترنت و بروکر ها امکاناتی را در اختیار ما قرار داده اند که همگی می توانید در یکی از بهترین بازارهای مالی دنیا از خانه، به کمک یک موبایل یا لپ تاب، اینترنت و پلتفرم معاملاتی معامله کنیم. اما چیزی که می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم بزرگترین هدیه‌ به معتادان فارکس مثل من و شما است:

معاملات خُرد فارکس

چشمانتان را ببندید و خیلی شاعرانه تصور کنید که بروکر های آنلاین فارکس وجود نداشتند آن موقع افراد معتاد این بازار به چه شکل می توانستند به حیات خود ادامه دهند. جواب این سوال ساده است. آن ها اصلا نمی دانستند فارکس چیست تا بخواهند معتاد آن شوند. انجام معامله برای افراد خُرد در دهه 90 بسیار سخت به نظر می رسید در دهه 1990 بعلت هزینه‌های بالای معاملات، شرکت در بازار خُرد فارکس بسیار سخت‌تر بود. در آن دوره، دولت‌‌ها مانند والدین سخت‌گیر به دقت مبادلات را تحت نظر داشتند و فعالیت آن‌ها را محدود می‌نمودند. با گسترش اینترنت کار برای بروکرها بسیار راحت شد. حالا همه از اقصی نقاط دنیا می توانند در این بازار معامله کنند

کمتر کسی پیدا می شود که به اینترنت دسترسی نداشته باشد و از آنجا که تقریباً همگان به اینترنت دسترسی داشتند، باز کردن یک حساب در یک بروکر فارکس ساده و راحت بود. بروکرهای فارکس مثل قارچ در سراسر دنیا ظاهر شدند و صنعت فارکس در کشورهای مختلف بسیار رشد کرد. زیاد شدن بروکر ها نمی تواند نشانه ی خوبی باشد  چرا که در میان آن ها علف های هرز هم وجود دارند و کلاهبرداری خواهند کرد. شما باید در انتخاب بروکر بسیار با دقت عمل کنید. اگر بروکر بدی را برای شروع انتخاب کنید تمرکز شما را بهم خواهد زد. به همین خاطر شما می توانید برای پیدا کردن بهترین بروکر در بازار ایران روی لینک زیر کلیک کنید

 

راهنمای انتخاب بروکر

 

سه قدم مهم برای ورود به بازار تبادل ارزهای خارجی

پس از اینکه تصمیم خود را گرفتید در سه مرحله می توانید یک حساب فارکس باز کنید

  • پس از ثبت نام در بروکر باید حساب معاملاتی خود را انتخاب کنید
  • افتتاح حساب
  • واریز

 

انتخاب حساب برای ورود به فارکس

شما برای ورود به فارکس یا به عنوان شخص باید ثبت نام خود را کامل کنید و یا به عنوان یک شرکت. مدارک تایید حساب شرکتی با حساب شخصی متفاوت خواهد بود و شما می توانید پیش از باز کردن حساب به چت زنده کارگزاری مراجعه کرده و شرایط را جویا شوید.

حالا که حساب را باز کردید نوبت به نوع حساب تجاری یا معاملاتی می شود. شما می توانید حساب نانو (سِنتی،میکرو) باز کنید یا به سراغ استاندارد و ECN بروید.بهترین نکته برای انتخاب حساب ها اینجاست که شما از چه استراتژی استفاده می کنید و بهترین حساب برای پیاده سازی استراتژی شما کدام است.

این فرایند اصلا سخت نیست چرا که بروکرها یا همان کارگزاری ها  نسخه آزمایشی حساب ها را در اختیار شما قرار می دهند.شما هیچ محدودیتی برای معامله در این حساب ها ندارید و با هر حجمی که بخواهید می توانید معاملاتتان را انجام دهید. حداقل واریز برای هر حساب خیلی مشخص است و شما می توانید با حجم خیلی کم در تمام این حساب ها معامله کنید. در انتخاب حساب به هیچ وجه عجله نکنید

بعضی از کارگزاری ها حساب های سرمایه گذاری  PAMM و MAMM در اختیار شما قرار می دهند. شما هیچ محدودیتی در استفاده از این حساب ها ندارید ولی خداییش پس از خواندن این همه مقاله رایگان باز هم می خواهید سرمایه تان را در دست شخص دیگری قرار دهید تا به جای شما معامله کند. بشکنه این دست که قلم نداره!

مدارک احراز هویت  برای ورود به فارکس

من به چشم دیده ام که برخی افراد این ترس را دارند که وارد بازار فارکس شوند چرا که گذرنامه ندارند. اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید باید بدانید که داشتن کارت ملی و یا شناسنامه و فرستادن عکس آن می تواند باعث تایید شدن حسابتان شده و شما فعالیتتان را در بازار فارکس آغاز کنید. معمولا بروکرهایی که در بازار ایران فعالیت می کنند برای جابجایی پول از حساب ریالی به بروکر و بالعکس از شما کمیسیون نمی گیرند اما پیش از واریز حتما با مدیر حساب خود در بروکر صحبت کنید و از هزینه ها مطلع شوید. شما حتی می توانید هزینه های بروکر های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

فعال سازی حساب معاملاتی فارکس

زمانی که بروکر یا کارگزاری مدارک هویتی شما را بررسی کرد، ایمیلی برای شما فرستاده می شود تا تایید کند که حسابتان تایید شده و همچنین مراحل بعدی کار برای شما توضیح داده می شود. شما نیاز دارید تا متاتریدر 4 یا 5 را روی کامپیوتر یا موبایل خود نصب کرده و از نام کاربری، کلمه عبور و مشخصات سِروِری که به شما داده می شود برای ورود به حساب و معامله کردن استفاده کنید.با دنبال کردن آموزش فارکس گروه بورسا به راحتی می توانید کار خود را در بازار فارکس آغاز کنید.

 

نقش طرح و برنامه معامله گری در آموزش فارکس

داشتن طرح معامله گری شما را به یک معامله گر موفق تبدیل می کند.پس از گذراندن دوره آموزش فارکس شما باید یک طرح معامله گری داشته باشید. این طرح به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه زمانی چه کاری را باید به چه شکل انجام دهید.  طرح معامله‌گریِ شما، شخصیت معامله‌گر شما ؛ انتظارات شخصی، قوانین مدیریت ریسک، و سیستم(های) تجاری  شما را  پوشش میدهد. پس به سادگی از این طرح گذر نکنید

تجربه کار با دانشپذیران مختلف من را به این مطلب رساند که کسانی که طرح و هدف ندارند محکوم به شکست و خروج از بازار هستند.وقتی شما به درستی از این طرح پیروی کنید ریسک را کنترل خواهید کرد و خسارت های شما به حداقل خواهد رسید. شما باید برای زمانی که شکست می خورید هم برنامه داشته باشید. این طرح می تواند از هر گونه تصمیم نا درست در لحظات کلیدی جلوگیری کنید. احساسات باعث اشتباهات متوالی می شوند. شما اگر طرح درستی داشته باشید از تصمیمات غیر منطقی جلوگیری خواهد شد و این در دراز مدت به شما کمک فراوانی خواهد کرد. این نکته را حتما یک جا بنویسید. اگر به سود رسیدید من را دعا کنید.

 

سوال اصلی اینجاست که محرک شما برای معامله در بازار فارکس چیست

آیا دوست دارید تا ثروت مند شوید؟ آیا به هیجانات روزانه بازار نیاز دارید؟ آیا به دنبال چالش های بزرگ و پیدا کردن راه حل برای آن هستید؟ آیا می خواهید خانواده خود را تحت تاثیر قرار دهید؟ به راستی محرک شما برای ورود به بازار فارکس چیست؟

فارکس چیست و معامله در آن یعنی چه

شما باید انگیزه کافی برای معامله در بازار فارکس را داشته باشید.اگر انگیزه کافی برای معامله در بازار فارکس نداشته باشید زود دلسرد خواهید شد و از بازار کنار خواهید رفت. هیجانات فصلی نمی تواند به شما انگیزه لازم برای طی کردن دوره آموزشی، پیاده سازی استراتژی ها، مدیریت سرمایه و پیشرفت در معاملات را به شما بدهد.پس این مطلب را در گوشه ذهن خود داشته باشید

اما توجه داشته باشید که انگیزه شما باید کمی عاقلانه باشد.برای مثال اینکه هم بخواهید به سود برسید و هم هیجانات را تجربه کنید با هم سازگاری ندارد. ممکن است شما از مواجهه با یک موقعیت بزرگ هیجان زده شوید. حس کنید که می توانید شرط بندی کنید. اما باور کنید در اولین ثانیه هایی که معامله شما به ضرر می رسد لبخند از صورت شما محو خواهد شد. خیلی از افراد این حس را تجربه کرده و از بازار خارج شده اند.

کارهای زیادی وجود دارد که می تواند عطش شما به هیجان را برطرف کند.اگر به دنبال هیجان هستید راه های دیگر برای آن وجود دارد، بانجی جامپینگ بروید، از هواپیما خودتان را پرت کنید، در مسابقات ماشین سواری شرکت کنید، طول دریای خزر را شنا کنید اما سرمایه تان را در معرض ریسک قرار ندهید. شما با این روش ها فقط جانتان به خطر می افتد!

معامله در فارکس بعد از آشنایی با آن

 

مهمترین سرمایه گذاریِ شما به عنوان یک معامله گر در فارکس

یکی از تصورات غلطی که معامله گران دارند این است که فکر می کنند طی چند روز می توانند به سود خوبی در بازار فارکس برسند. شما بعد از پشت سر گذاشتن دوره آموزش فارکس باید مدتی را در حساب دمو سر کنید و استراتژی تان را پیدا کرده و سپس وارد بازار شوید.

به صورت کلی نمی توان گفت که این امکان وجود ندارد که شما بتوانید با سرعت زیاد در زمان کوتاه به سود برسید. این شدنی است اما نباید انتظار بی جا در خود ایجاد کنید.

سناریو متداول در بازار فارکس اینگونه است که یک معامله گر تازه کار، کمی در اینترنت چرخ می زند، ویدئوهای پراکنده مشاهده می کند، یک سیستم را انتخاب می کند که به نظر می رسد او را در هر شرایط بازار پولدار می کند. پس از مدتی احساس می کند به راحتی می تواند در این بازار میلیونر شود.

مدت زمان کوتاهی از این ماه عسل شیرین می گذرد و هیجان ها فروکش می کند و معامله گر متوجه می شود که معامله کردن به آن راحتی ها که فکر می کرد نیست. ادعای ویدئوهای پراکنده نمی تواند او را پولدار کند. او کم کم اعتماد به نفس خود را از دست می دهد. در این زمان یا افراد به سراغ آموزش فارکس اصولی می روند یا به صورت کلی بی خیال کار در این بازار می شوند.

مهمترین عوامی که شما باید به عنوان یک معامله گر فارکس روی آن سرمایه گذاری کنید، وقت و آموزش است.

هر روز انجام معامله یک تجربه خوب برای یادگیری است و اگر فرآیند یادگیری متوقف شود، شما هیچگاه به یک معامله گر موفق تبدیل نمی شوید.

شما ابتدا باید اصول معامله گری را یاد بگیرید. پس از آن باید بررسی کنید که چقدر زمان نیاز دارید تا نمودارها را می بررسی کنید، به سایت های مختلف می توانید سر بزنید و گزارش ها را بخوانید و برای معامله کردن آماده باشید. تمام این سوال ها را در ذهنتان مرور کنید و سپس برای ورود به بزرگترین بازار مالی دنیا اقدام کنید.

نقش اصلی مدیریت ریسک در آموزش فارکس

مهمترین قسمت آموزش فارکس به مدیریت ریسک اختصاص پیدا می کند. شما حتی اگر بتوانید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را به درستی پیاده سازی بکنید اما نتوانید مدیریت سرمایه و ریسک را رعایت کنید، سرمایه خود را از دست خواهید داد. مدیریت سرمایه در تمام قسمت های معامله گری در بازار فارکس تاثیر گذار است و شما به هیچ عنوان نباید نقش آن را نادیده بگیرید.

چرا این موضوع مهم است؟ خوب، ما در کارِ به دست آوردنِ پول هستیم، و به منظور به دست آوردن پول، باید یاد بگیریم که چگونه مدیریتِ ریسک را انجام دهیم.

برخی افراد در بازار فارکس فقط به دنبال معامله کردن هستند. البته قسمت اعظمی از بازار را همین افراد تشکیل داده اند. آن ها به موجودی حساب خود دقت نمی کنند و فقط به دنبال انجام معامله هستند. اعتیاد به معامله کردن مثل سم می ماند و شما را در ضرر های سنگین فرو خواهد برد.

آنها به سادگی، فقط مشخص میکنند که در یک معامله؛  چقدر خسارت را میتوانند تحمل کنند و دکمه "انجام معامله " را میفشارند.

   یک اصطلاح برای این نوع از سرمایه گذاری وجود دارد ... .به نام ........قمار!

آشنایی با فارکس و ریسک آن

وقتی شما بدون  توجه به قوانینِ مدیریت ریسک معامله میکنید، شما در حقیقت  در حالِ انجامِ قمار  هستید!

 

سه نوع تحلیل بازار فارکس

آموزش فارکس شامل توضیح مفاهیم اولیه بازار و آموزش انواع تحلیل ها در بازار فارکس می شود. در ابتدا شما نیاز دارید تا با انواع تحلیل ها در بازارهای مالی آشنا شوید.

  1. تحلیل تکنیکال
  1. تحلیل فاندامنتال (بنیادین)
  2. تحلیل تمایلات

شاید به گوش شما هم خورده باشد.یک بحث داغ همیشه بین معامله گران بازار فارکس، بورس و ارز دیجیتال وجود دارد که کدام نوع از تحلیل بهتر است. جواب درست این است که شما برای به درآمد رسیدن در بازارهای مالی نیاز دارید تا با انواع روش های تحلیلی بتوانید کار کنید. در ادامه این روش ها را برای شما توضیح می دهیم

آشنایی با بازار فارکس و انواع تحلیل در آن

این نکته را در نظر داشته باشید که کار در بازارهای مالی نمی تواند با تکیه روی یک پایه به موفقیت برسد و زیر وزنه نوسانات بازار سرمایه تان از دست خواهد رفت. شما باید روی انواع تحلیل ها سوار باشید و دلیل نوسانات بازار و سناریو های پیش رو را با استفاده از آن ها پیدا کنید. اگر شما فقط از یک روش استفاده کنید نمی توانید در دراز مدت به سود خوب دل ببندید. معامله در بازار فارکس زحمت دارد اما در صورت موفقیت شما به درآمد دلاری خواهید رسید

 

نقش تحلیل تکنیکال در آموزش فارکس

تحلیل تکنیکال را می توان چارچوبی توصیف کرد که معامله گران بازار فارکس در آن حرکت های قیمت را می توانند مطالعه و تفسیر کنند. قسمت اعظم دوره های آموزش فارکس را تحلیل تکنیکال تشکیل می دهد.

نظریه های متفاوتی در مورد تحلیل تکنیکال وجود دارد اما یکی از این نظریه ها بسیار جالب تر از بقیه به نظر می رسد. طبق این نظریه شما باید سمت چپ نمودار را نگاه و تفسیر کرده و برای سمت راست نمودار برنامه داشته باشید. تمام سناریو هایی که بازار در یک سطح قیمت با آن روبروست باید بررسی شود تا با دقت بتوانید نقطه ورود و خروج خود را انتخاب کنید.

تمام اخبار و اتفاقات پیرامون بازار فارکس را می توانید به صورت کندل های بزرگ و کوچک در نمودارها مشاهده کنید. بهترین ابزار تحلیل تکنیکال دنبال کردن قیمت هاست. رفتار قیمت ها در سطوح کلیدی بسیار مشخص است و شما فقط باید آماده باشید تا با گرفتن بهترین تصمیم ها به سود دلخواه خود برسید.

البته اندیکاتورها هم خیلی کاربردی هستند اما چشم شما و تفسیر دلیل پشت هر نوسان بهتر از هر ابزاری می تواند در راه درآمدزایی به شما کمک کند. از این مسیر غافل نشوید. شما برای نوسان گیری درست در بازار فارکس، فقط به قیمت ها نیاز دارید. این نوع از تحلیل را در دوره آموزش فارکس به شما توضیح می دهیم

آیا تا به حال این این جمله معروف به گوشتان خورده که "تاریخ تمایل به تکرار خود دارد"؟

یکسری نقاط کلیدی در بازارهای مالی وجود دارند که به آن نقاط پیوت گفته می شود. اگر یک سطح  مقاومت یا حمایت مهم در بازار وجود داشته باشد شما باید منتظر اتفاق های بسیار جذاب در نزدیکی آن سطوح باشید. اگر به گذشته نگاهی بیندازید متوجه کلیدی بودن این سطوح می شوید و با مطالعه عکس العمل افراد در زمان رسیدن به این نقاط می توانید برای حرکت های بعدی بازار آماده شوید. یک دوره آموزش فارکس کامل، تمام این نکات را برای شما تصویر خواهد کرد

نقش تحلیل فاندامنتال در آموزش فارکس

جمله بعدی یکی از مهمترین جمله ها در فرآیند آموزش فارکس ماست.خبرها محرک های اصلی نوسانات بازار هستند. هر روز در اقصی نقاط دنیا ما شاهد اعلام شاخص های مهم اقتصادی هستیم که تاثیرات زیادی روی نوسان ارزها دارند. اگر شما انواع خبرهای اقتصادی و سیاسی را بشناسید و با تاثیر آن ها آشنا باشید دیگر نوسانی در بازار باقی نمی ماند که شما دلیل پشت آن را ندانید. وقتی دلیل پشت هر نوسان را بدانید برای تمام سناریو های احتمالی آماده خواهید بود.

این نکته را در نظر داشته باشید.برای معامله کردن در بازار فارکس شما فقط نباید با توجه به خطوط نمودار معامله کنید بلکه باید تصویر کلی اقتصاد کشورهای مختلف را درک کنید و بر مبنای آن سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ را انجام دهید. شما باید فرق بین خبر خوب و بد، عدد خوب برای یک شاخص و عدد بد برای آن را تشخیص دهید. تاثیر نرخ بیکاری، نرخ بهره، اشتغال زایی و خرده فروشی قسمت مهمی از نوسانات بازار فارکس را به خود مشغول می کند. تمام این شاخص ها موج های حرکتی سنگینی را در بازار به وجود می آورند.

در نظر داشته باشید که با توجه به برآیند اتفاقاتی که در کشورها در جریان است شما خرید و فروش روی ارزها و کالاهای مختلف را انجام خواهید داد. کامل ترین منبع دنبال کردن اخبار اقتصاد جهانی صفحه فارکس فکتوری بورسا می باشد که می توانید از طریق لینک زیر به آن صفحه منتقل شوید.

تقویم اقتصادی فارکس

نقش تحلیل سنتیمنت در آموزش فارکس

بازار فارکس از سرمایه گذاران کوچک و بزرگ تشکیل شده است.بازار فارکس یک بازار تودار است و همه اطلاعات موجود در خودش را منعکس نمی کند. برای معامله گران بازار فارکس تحلیل شرایط فعلی و آینده بازار اصلا راحت نیست. شما باید از اخبار، فشار خرید و فروش و احساسات معامله گران بزرگ مطلع باشید تا تصمیم گیری های درستی را در بازار انجام دهید. احساسات مختلف معامله گران نوسان ها یا امواج را در بازار فارکس به ارمغان می آوردند که در آموزش پرایس اکشن و آموزش امواج الیوت به آن اشاره شده است. تحلیل سنتیمنت یک تحلیل جداگانه نیست و در تاروپود تحلیل امواج الیوت، پرایس اکشن و هارمونیک قرار گرفته است

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که احساسات ما به عنوان یک فرد نمی تواند جهت حرکت بازار را تغییر دهد. ما باید احساسات و تمایلات افراد مختلف در بازار را درک کنیم و بر مبنای روانشناسی جمعی معاملاتمان را انجام دهیم. از همه مهم تر نوساناتی است که شرکت های بزرگ در بازار پدید می آورند. درک احساسات بازیگران بزرگ بازار می تواند به ما در انجام معاملات کمک کند. روش های مختلفی برای درک این موضوع وجود دارد اما پرایس اکشن کامل تر از دیگر روش ها می تواند احساسات معامله گران کلیدی بازار را تحلیل کند. تحلیل سنتیمنت قسمت زیبایی از آموزش فارکس را به خود اختصاص می دهد. بعضی از افراد از واژه سنتیمنتال استفاده می کنند که در فرهنگ لغات انگلیسی وجود خارجی ندارد.

خلاصه

حال که به خوبی میدانید فارکس چیست باید گفت آموزش فارکس قدم اصلی در شروع کار در بازار تبادل ارز خارجی محسوب می شود. وقتی شما برای سرمایه خود ارزش قائل شوید به این درک خواهید رسید که اموزش فارکس از صفر می تواند ضامن چند برابر شدن سرمایه شما شود و دیگر نباید نگران هزینه ای که برای دوره اموزش فارکس می کنید باشید. این هزینه در چند ماه اول به جیب شما بر میگردد. اما تصور کنید که شما در قسمت آموزش سرمایه گذاری کافی نکرده باشید، آن گاه سرمایه تان را به راحتی از دست خواهید داد. پکیج آموزش فارکس گروه بورسا یکی از کامل ترین پکیج های آموزشی است که پشتیبانی 6 ماهه دارد و به تمام سوالات شما در زمینه معامله گری در بازار فارکس پاسخ داده خواهد شد. شما در مسیر آموزشی و سودآوری خود به هیچ وجه تنها نخواهید بود.

 

3158 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link