1

بهترین زمان از روز برای معامله در فارکس چه ساعتی است؟

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/10/19 منتشر شده است

بازار فارکس، بزرگترین بازار مالی جهان، 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز است. این انعطاف پذیری، فرصت های بی نظیری را برای معامله گران در سراسر جهان فراهم می کند تا در هر زمانی که می خواهند به خرید و فروش ارز بپردازند. با این حال، ساعت باز شدن بازار فارکس و بهترین زمان از روز برای معامله در فارکس چه زمانی است؟ 

ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس که مشخص است اما پاسخ به این سوال که بهترین زمان از روز برای ترید روزانه چه ساعتی است، ساده نیست، زیرا به عوامل مختلفی از جمله استراتژی معاملاتی شما، جفت ارزهای مورد معامله و منطقه زمانی شما بستگی دارد. با این حال، در این مقاله، به بررسی پربازدیدترین زمان هایی که در طول روز برای معامله در فارکس عالی هستند میپردازیم و دلایل آن را توضیح میدهیم. 

بهترین زمان برای ترید در طول روز

بالاترین رتبه‌های تلویزیون در چه زمانی از روز است؟ اگر پاسخ شما، زمانی است که بیشترین مخاطب را دارد ، جواب شما درست خواهد بود. آیا میدانید این مسئله حتی در بهترین زمان از روز برای معامله در فارکس نیز کاربرد دارد؟ اجازه دهید برای شما توضیح دهیم.

البته قابل ذکر است موضوع این مقاله بیشتر در آموزش فارکس صدق می کند. این موضوع به هیچ وجه به این ربط ندارد که در بهترین بروکر فارکس که در بازار ایران حضور دارد معامله می کنید یا در بدترین بروکر. تمام بروکرهای خوب و بد این بازار به  ساعت های شلوغی و خلوتی بازار در طول روز، واکنش نشان می دهند. به هیچ وجه فرقی نمی کند که معتبرترین بروکرهای فارکس را برای معامله انتخاب می کنید یا یک بروکری که اعتبار ندارد، این مسئله ربطی به انتخاب بروکر خوب و بد ندارد.

این چه ربطی به بازارهای معاملاتی دارد؟ خوب، درست مثل تلویزیون، "رتبه بندی" (یا همان نقدینگی) در زمانی که شرکت کنندگان بیشتری در بازار وجود داشته باشند در بالاترین حد خود قرار می‌گیرد.

اگر به طور منطقی فکر کنید، متوجه میشوید این اتفاق در طول زمان همپوشانی بین دو بازار رخ خواهد داد. اگر اینگونه فکر می‌کنید تا حدودی حق با شماست. اجازه دهید در مورد برخی از ویژگی های دو بازار همپوشان توضیح دهیم تا ببینید که چرا معامله در این زمان از طول روز، برای اسکلپرها خوب است.

 

. بهترین زمان از روز برای معامله در فارکس

همپوشانی کدام بازار ها بهرین فرصت برای ترید در طول روز را به وجود می آورد؟

همانطور که گفتیم، انتخاب  بهترین زمان از روز برای معامله در فارکس، نقشی حیاتی در موفقیت یک تریدر کوتاه مدتی ایفا می‌کند. همپوشانی بازارها، زمانی است که دو یا چند سشن معاملاتی در فارکس به طور همزمان فعال هستند و نقدینگی و نوسانات بازار افزایش می‌یابد. این شرایط، فرصت‌های مناسبی را برای معاملات کوتاه‌مدت و اسکالپینگ فراهم می‌کند.

همپوشانی بازارهای توکیو - لندن

نقدینگی در طول این بازار به چند دلیل بسیار اندک است. به طور معمول، جنبش زیادی در طول بازار آسیا وجود ندارد، بنابراین، به محض رسیدن بعد از ظهر، دوره وقت گذراندن بیهوده فرا می‌رسد. قطعا همپوشانی بازار های توکیو و لندن، بهترین زمان از روز برای ترید در فارکس نخواهد بود.

توجه کنید وقتی معامله گران اروپایی رفتن به دفاتر خود را آغاز می‌کنند، معاملات می‌تواند خسته کننده باشد زیرا نقدینگی افت می‌کند. این امر می‌تواند زمانی ایده آل برای پیدا کردن راه حل، و یا جستجو برای یافتن معاملات بالقوه برای انجام در بازارهای لندن و نیویورک باشد، نه برای معامله در این بازار. 

همپوشانی بازارهای لندن - نیویورک

این شلوغ‌ترین زمان بازار فارکس با حضور معامله‌گران از دو مرکز مالی بزرگ دنیا (لندن و نیویورک) است. این زمانی است که ابتکار واقعی آغاز می‌شود! شما به معنای واقعی کلمه، صدای فشردن استخوانهای انگشت معامله گران را در طول این زمان می‌شنوید، چرا که آنها می دانند کارشان در آمده است! این شلوغ ترین زمان از روز است، که معامله گران از دو تا از بزرگترین مراکز مالی لندن و بازار نیویورک نبرد را در آن آغاز می‌کنند.

در طی این دوره است که می‌توانیم برخی از نوسانات بزرگ را ببینیم. دقیقا این بهترین زمان از طول روز برای معامله ساعتی می باشد، به ویژه هنگامی که گزارش های خبری از ایالات متحده و کانادا منتشر می‌شوند. بازار فارکس در زمان های مختلف همچنین می‌توانند با آخرین اخباری که از اروپا منتشر می‌شوند تحت تاثیر قرار بگیرند. 

بهترین زمان برای ترید به صورت روزانه با توجه به مناطق زمانی مختلف 

در ادامه، به بررسی بهترین زمان از روز برای معامله در فارکس میپردازیم البته با توجه به در نظر گرفتن مناطق زمانی مختلف :

• منطقه زمانی آسیا (GMT+3 تا GMT+11):

  • ساعات پر حجم:
    • 12:00 تا 01:00 صبح به وقت GMT (همزمان با باز شدن بازار توکیو)
    • 08:00 تا 10:00 صبح به وقت GMT (همزمان با باز شدن بازار سیدنی)
  • ملاحظات:
    • این منطقه زمانی، اولین منطقه ای است که در هر روز بازار فارکس را باز می کند.
    • جفت ارزهای AUD/USD، NZD/USD و USD/JPY در این منطقه زمانی، از نوسانات و حجم معاملات بالایی برخوردار هستند.

• منطقه زمانی اروپا (GMT+0 تا GMT+2):

  • ساعات پر حجم:
    • 08:00 تا 10:00 صبح به وقت GMT (باز شدن بازار لندن)
    • 13:00 تا 15:00 بعد از ظهر به وقت GMT (همزمانی بازار لندن و نیویورک)
  • ملاحظات:
    • منطقه زمانی اروپا، به دلیل حضور مراکز مالی مهمی مانند لندن و فرانکفورت، از بالاترین حجم معاملات در بازار فارکس برخوردار است.
    • جفت ارزهای EUR/USD، GBP/USD و USD/CHF در این منطقه زمانی، از نوسانات و حجم معاملات بالایی برخوردار هستند.

• منطقه زمانی آمریکا (GMT-4 تا GMT-8):

  • ساعات پر حجم:
    • 13:00 تا 15:00 بعد از ظهر به وقت GMT (باز شدن بازار نیویورک)
    • 18:00 تا 20:00 بعد از ظهر به وقت GMT (همزمانی بازار نیویورک و توکیو)
  • ملاحظات:
    • منطقه زمانی آمریکا، به دلیل حضور مرکز مالی مهمی مانند نیویورک، از نقدینگی و حجم معاملات بالایی در بازار فارکس برخوردار است.
    • جفت ارزهای USD/CAD، USD/MXN و EUR/USD در این منطقه زمانی، از نوسانات و حجم معاملات بالایی برخوردار هستند.

نکات مهم:

  • ساعت کار بازار فارکس به وقت محلی خود را بررسی کنید.
  • استراتژی معاملاتی خود را در نظر بگیرید. برخی از استراتژی ها برای معاملات در ساعات پر حجم و برخی دیگر برای معاملات در ساعات کم حجم در طول روز مناسب تر هستند.
  • جفت ارز مورد نظر را بررسی کنید. نوسانات و حجم معاملات هر جفت ارز در ساعات مختلف روز متفاوت است.
  • تمایلات شخصی خود را در نظر بگیرید. برخی از افراد ترجیح می دهند در ساعات اولیه صبح و برخی دیگر در ساعات پایانی شب معامله کنند.
  • اگر هر گونه روند در طول بازار اروپا پایه ریزی شود، می‌توانیم تداوم روند را ببینیم، چنانکه معامله گران بازار فارکس در ایالات متحده تصمیم می‌گیرند وارد عمل شده و پوزیشن‌های خود را پس از مطالعه آنچه در اول روز اتفاق افتاده است تشکیل دهند. هر چند، در پایان این بازار باید خیلی مراقب باشید، چرا که برخی از معامله گران اروپایی ممکن است پوزیشن‌های خود را ببندند، که می تواند منجر به چند حرکت نوسانی درست قبل از زمان ناهار در ایالات متحده گردد.

به یاد داشته باشید که بدون تمرین و تکرار و آموزش درست، هیچ تضمینی برای کسب سود در بازار فارکس وجود ندارد و بهترین زمان برای معامله در فارکس می تواند به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد.

سخن آخر

همانطور که گفتیم، در بازار فارکس، شما نیاز دارید که بدانید بهترین زمان از روز برای معامله در فارکس چه ساعتی است و هر کالا را در چه زمانی می توانید معامله کنید. مثلا بهترین زمان معامله طلا در فارکس چه ساعتی است. چه زمانی نقدینگی بازار بیشتر است و چطور باید مطابق نقدینگی بازار معامله کرد. همانطور که در مقاله های قبل گفته شد، سیستم های معاملاتی متفاوتی در بازار فارکس وجود دارد.

استفاده از این سیستم ها به متغیر های زیادی بستگی دارد. یکی از مهمترین متغیر ها در این بازار، زمان است. شما مطابق ساعت ها، باید استراتژی معاملاتی خود را تغییر دهید. این مسئله یکی از مهمترین مسائل آموزشی است که شما را در کوتاه مدت، در مسیر موفقیت قرار می دهد. در دوره خصوصی آموزش فارکس گروه بورسا، استراتژی های متفاوتی به شما آموزش داده شده، از استراتژی های معاملاتی معمولی گرفته تا استراتژی طلا ، تا برای تمام نوسانات بازار در زمان های مختلف برنامه داشته باشید.

98 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link