1

با وجود ضعیف شدن دلار، طلا به روند صعودی قوی خود ادامه می‌دهد

ارسال توسط : احسان سماواتیان 3 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای سومین روز متوالی در روز دوشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و در نزدیکی سطح قله خود، در محدوده 2,589 تا 2,590 دلار، در بازه معاملاتی لندن قرار گرفت. کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و ارزش شاخص دلار آمریکا (USD) در سال 2024، به دلیل انتظار برای کاهش سیاست‌های پولی انقباضی توسط فدرال رزرو، از عوامل اصلی پشت پرده این افزایش قیمت طلا بوده‌اند. این موضوع باعث شده طلا به‌عنوان یک دارایی امن و بدون بازده، جذابیت بیشتری پیدا کند. همچنین، عدم قطعیت سیاسی در آمریکا، در آستانه انتخابات نوامبر و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی، تقاضا برای طلا را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

با این حال، جو خوش‌بینانه‌ای که در بازارهای جهانی سهام دیده می‌شود، ممکن است باعث شود سرمایه‌گذاران از انجام ریسک پذیری سنگین بر روی طلا خودداری کنند. همچنین، احتمالاً بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش از تصمیمات مهم بانک‌های مرکزی در این هفته، به ویژه نتیجه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه، محتاطانه عمل خواهند کرد. نشست‌های بانک مرکزی انگلستان (BoE) و بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نیز که به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شوند، می‌توانند نوساناتی در بازار ایجاد کنند و بر قیمت طلا تأثیر بگذارند.

در حال حاضر، خریداران طلا کنترل بازار را حفظ کرده‌اند و انتظار برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو همچنان مطرح است. معامله‌گران به دلیل نشانه‌های کاهش تورم درآمریکا، احتمال کاهش نرخ بهره را بیشتر کرده‌اند. داده‌های منتشر شده در هفته گذشته، از جمله شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI)، نشان داد که فشارهای تورمی کاهش یافته‌اند، و همین موضوع باعث کاهش بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به کف خود از ماه می 2023 شده است.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده‌های اقتصادی مشخص شده است.

همچنین گزارش‌هایی مبنی بر سوء قصد دوم به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، در باشگاه گلف او در فلوریدا، به افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن کمک کرده است. علاوه بر این، جنگ طولانی روسیه و اوکراین و بی‌ثباتی‌های بیشتر در خاورمیانه، از دیگر عوامل حمایت کننده قیمت طلا هستند.

با این وجود، معامله‌گران صعودی ترجیح می‌دهند تا پیش از تصمیمات جلسه FOMC در روز چهارشنبه، از انجام ریسک پذیری جدید خودداری کنند. همچنین، نشست‌های بانک انگلستان و بانک ژاپن نیز در این هفته ممکن است باعث نوسانات بازار شوند و بر قیمت طلا تأثیر بگذارند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) در حال حاضر نشان‌دهنده روند صعودی جدیدی است که تأیید می‌کند این حرکت در کوتاه‌مدت و میان‌مدت ادامه خواهد داشت. هدف بعدی قیمت محدوده 2600.00 دلار است، و اگر این سطح شکسته شود، قیمت می‌تواند به سمت خط مقاومت کانال اصلی صعودی تا محدوده  2622.00 دلار حرکت کند.

انتظار می‌رود قیمت در بازه معاملاتی بعدی همچنان افزایش یابد، چرا که سطح میانگین متحرک نمایی 50 دوره‌ای (EMA50) از قیمت حمایت می‌کند و آن را از ریزش باز می‌دارد. با این حال، اگر قیمت به زیر محدوده 2564.50 دلار برسد، ممکن است شاهد اصلاحات نزولی موقتی باشیم، اما پس از آن احتمالاً قیمت دوباره به سمت بالا حرکت خواهد کرد.

برای امروز، محدوده معاملاتی پیش‌بینی‌شده بین سطح حمایت 2570.00 دلار و مقاومت 2610.00 دلار خواهد بود.

اگر هنوز وارد بازار فارکس نشده اید یا می خواهید بروکر خود را عوض کنید به صفحه ثبت نام فارکس سر بزنید..

18842 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link