1

چه زمانی می‌توانید در فارکس معامله کنید: بازار توکیو

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/8/4 منتشر شده است

 توکیو پایتخت مالی قاره آسیا به شمار می‌رود. شایان ذکر است که ژاپن سومین مرکز بزرگ معاملات در بازار بورس بین المللی یا همان فارکس در جهان می‌باشد.

وقتی شما آموزش بازار فارکس را دنبال می کنید باید بدانید افتتاح بازار توکیو در ساعت 12:00 نیمه شب به وقت گرینویچ (GMT) است که آغاز بازار آسیا را نشان می‌دهد. باید توجه داشته باشید که بازار توکیو گاهی اوقات به عنوان بازار آسیا نیز قلمداد می‌شود، زیرا توکیو پایتخت مالی قاره آسیا به شمار می‌رود.

گفتیم ژاپن سومین مرکز بزرگ معاملات در بازار بورس بین المللی (فارکس) در جهان می‌باشد. این امر نباید بیش از حد تعجب آور باشد، چرا که ین ژاپن سومین ارز پر معامله بوده، و در 16.50٪ از تمام معاملات بورس بین المللی (فارکس) شرکت دارد. به طور کلی، در حدود 21٪ از تمام معاملات بورس بین المللی (فارکس) در این ساعات معاملاتی صورت می‌گیرند.

در زیر جدول محدوده پیپ بازار آسیا برای جفت ارزهای اصلی را می‌بیند.

جفت ارز

Tokyo

EUR/USD

56

GBP/USD

54

USD/JPY

30

AUD/USD

65

NZD/USD

58

USD/CAD

39

USD/CHF

40

EUR/JPY

57

GBP/JPY

72

AUD/JPY

65

EUR/GBP

23

EUR/CHF

 

 

این مقادیر پیپ با استفاده از میانگین داده های گذشته از ماه می 2012 محاسبه شده‌اند. توجه داشته باشید که این‌ها مقادیر مطلق نیستند و می‌توانند بسته به نقدینگی و دیگر شرایط بازار تغییر کنند. همچنین، محدوده بازار برای EUR/CHF گنجانده نشده است، زیرا فرانک سوئیس به یورو، در طول دوره در نرخ 1.2000 ثابت شده است.

بازار توکیو در فارکس

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی که باید در مورد بازار توکیو بدانید ذکر می‌شوند:

  •  عملکرد تنها به سواحل ژاپن محدود نمی‌شود. هزاران مورد از معاملات بازار بورس بین المللی (فارکس) در دیگر نقاط مالی مانند هنگ کنگ، سنگاپور و سیدنی صورت می‌گیرند.
  • شرکت کنندگان اصلی بازار در طول بازار توکیو شرکت های تجاری (صادرکنندگان) و بانک‌های مرکزی می باشند. به یاد داشته باشید، اقتصاد ژاپن به شدت وابسته به صادرات است و چنانکه چین نیز یک فعال بزرگ تجاری به شمار می‌رود، معاملات بسیاری وجود دارند که به صورت روزانه انجام می‌گیرند.
  • گاهی اوقات ممکن است نقدینگی بسیار اندک باشد. زمانی‌هایی وجود خواهد داشت که انجام معاملات در آن دوره مثل ماهیگیری خواهد شد - ممکن است مجبور باشید قبل از گرفتن طعمه تا مدت‌ها  صبر کنید.
  • این بیشتر احتمال دارد که جنبش‌هایی قوی‌تر در جفت ارزهای آسیایی و اقیانوسيه مانند AUD/USD و NZD/USD به نسبت جفت ارزهای خارج از آسیا و اقیانوسيه مانند GBP/USD مشاهده کنید.
  • در زمان اندک بودن حجم نقدینگی، اکثر جفت ارزها ممکن است در یک محدوده ثابت بمانند. این امر فرصت برای معاملات روزانه کوتاه یا معاملات شکست بالقوه نرخ، بعداً در روز را فراهم می کند.
  • بسیاری از اقدامات در آغاز بازار صورت می‌گیرد، زمانی که داده های اقتصادی بیشتری منتشر می‌شود.
  • نوسانات در بازار توکیو می‌تواند شرایط را برای بقیه روز تنظیم کند. معامله گران در بازارهای بعدی، برای کمک به سازماندهی و ارزیابی استراتژی‌هایی که باید در بازاری دیگر اتخاذ کنند، به آن چه در طول بازار توکیو اتفاق می‌افتد نگاه می‌کنند.
  • به طور معمول، پس از نوسانات عظیم در بازار نیویورک قبلی، ممکن است در طول بازار توکیو شاهد تثبیت نرخ باشید.

با کدام جفت ارزها باید معامله انجام دهید؟

از آنجا که بازار توکیو زمانی است که اخبار از استرالیا، نیوزیلند و ژاپن منتشر می‌شوند، این امر فرصت خوبی برای انجام معامله بر سر اخبار و رویدادها ارائه می‌کند. همچنین، می‌تواند جنبش بیشتری در جفت ارزهای ین وجود داشته باشد زیرا با انجام داد و ستدها در شرکت‌های ژاپنی، حجم زیادی از ارز ین دست به دست می‌چرخد.

توجه داشته باشید که چین نیز یک ابر قدرت اقتصادی است، پس مادامی که اخبار از چین منتشر می‌شود، باعث ایجاد نوسانات در حرکت نرخ می‌گردد. همچنانکه استرالیا و ژاپن به شدت به تقاضای چین متکی هستند، با ورود داده‌های چین می‌توان جنبش بیشتری در جفت ارزهای دلار استرالیا و ین ژاپن دید. 

زمان معامله در بازار فارکس با بازار بورس فرق می کند. در آموزش بورس توضیح داده شده است که شاید 2 زمان متفاوت برای انجام معاملات وجود دارد اما در آموزش فارکس، زمان خود یک عامل مهم در انتخاب استراتژی فارکس است.ساعت کاری بازار فارکس بسیار منعطف است و شاید فقط تعطیلاتی وجود داشته باشد که معتبرترین بروکرهای فارکس تعطیل باشند. اگر میخواهید در بهترین بروکر فارکس زمان ها را چک کنید به سراغ ثبت نام حساب آزمایشی در بروکر فارکس لایت فارکس، هات فارکس و فارکس تایم بروید. برای انتخاب بروکر وارد صفحه لینک شده شوید.

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

برای ورود به بازار فارکس مقاله زیر را مطالعه کنید.

ثبت نام در فارکس

برای آشنایی بیشتر با ساعات کاری بازار توکیو و دانلود PDF روی لینک کلیک کنید.

                                                       ساعات کاری بازار توکیو در فارکس

9 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link