1

چگونه با پرایس اکشن معامله کنیم | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/7/26 منتشر شده است

معامله با استراتژی پرایس اکشن به شما کمک می کند تا حرکت های آینده بازار را با توجه به الگوها و سیگنال هایی که به شما نمایش داده می شود پیش بینی کنید. این دقیقا همان چیزی است که در آموزش پرایس اکشن یاد می گیرید. خیلی از افراد به دنبال یادگیری پرایس اکشن به زبان ساده هستند. این دقیقا همانکاری است که ما در دوره های آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال و آموزش فارکس از مبتدی تا پیشرفته انجام می دهیم. پس به جای درستی آمدید و قرار است نکات بسیار مهمی را با خواندن این مقاله یاد بگیرید.

پرایس اکشن در معامله گری چگونه به ما کمک می کند؟

تحلیل با روش پرایس اکشن به ما کمک می کند تا تمام بازارهای مالی مثل بازار اوراق بهادار، شاخص های سهامی، بازار کالا و بازار فارکس را تحلیل کنیم و بدانیم که در آینده چه حرکت هایی در نمودار این بازار ها قابل مشاهده است. استراتژی کلی پرایس اکشن کاملا مشخص است و فقط شما نیاز دارید آموزش پرایس اکشن را از یک منبع موثق دریافت کنید. اگر در پرایس اکشن سیگنالی دریافت کردید که قرار است قیمت بالا برود آن موقع معامله خرید باز می کنید و اگر سیگنال ریزش بازار را دریافت کردید برای معامله فروش اقدام می کنید.

ما در آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال و آموزش فارکس از صفر تا صد بارها گفته ایم که درک کردن استراتژی پرایس اکشن، شامل رصد کردن حرکت های بازار و شناسایی الگوها که نقش اندیکاتورها را بازی می کنند و می توانند روی سرمایه گذاری ما تاثیر بگذارند است.

پرایس اکشن خالص به چه معناست؟

پرایس به معنای قیمت و پرایس اکشن به معنای واکنش های قیمت است. پرایس اکشن خالص بدین معناست که شما تنها حرکت های گذشته و حال قیمت را رصد کنید و تحلیل و معاملات خود را بر اساس آن انجام دهید. در ظاهر شاید راحت باشد ولی وقتی آموزش پرایس اکشن می بینید متوجه می شوید که ریزه کاری های زیادی دارد و شما نیاز دارید تا روی آن وقت بگذارید. پرایس اکشن به زبان ساده همان مطالعه رفتار قیمت و تحلیل آن است. در پرایس اکشن خالص دیگر شما به دنبال اندیکاتورها و الگوریتم ها نیستید بلکه معاملات شما بر اساس فهم شما از شرایط فعلی بازار است.

سیگنال های پرایس اکشن چگونه به کمک ما می آید؟

وقتی دوره آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال و آموزش فارکس آغاز می شود همه به دنبال دریافت سیگنال و محرک ها برای ورود و خروج به معاملات هستند و مدام راجع به آن می پرسند. سیگنال های پرایس اکشن یا همان الگوهای پرایس اکشن که به آن تریگر یا محرک های ورود گفته می شود اَشکالی هستند که به راحتی در بازار قابل شناسایی بوده و می توانید به وسیله آن ها رفتار آینده بازار را پیش بینی کنید. معامله گران حرفه ای انقدر راحت این سیگنال ها و اشکال را راحت شناسایی می کنند که حد ندارد. هرچه سرعت شما در شناسایی الگوها بیشتر باشد معامله های بیشتری را می توانید با موفقیت باز و بسته کنید. زمانی شما به این سطح می رسید که آموزش پرایس اکشن را کامل دیده و رفع اشکال کرده باشید.

پرایس اکشن در مقابل اندیکاتورها و تحلیل تکنیکال: چه تفاوت هایی بین این روش ها وجود دارد؟

اندیکاتورهای پرایس اکشن همان کندل های شمعی هستند که فعالیت های معامله گران را روی نمودار تصویر کرده و به شما کمک می کنند تا آینده بازار را پیش بینی کنید. معامله گران فصلی به راحتی می توانند این اندیکاتورها را با سرعت بالا شناسایی کرده و معاملات درستی را با آگاهی درست در زمان درست انجام دهند. این مستلزم تمرین زیاد است که باید پس از دیدن آموزش پرایس اکشن انجام شود.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال که در آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال و آموزش فارکس از صفر تا صد در کنار آموزش پرایس اکشن قرار می گیرند از روش های محاسباتی مختلفی استفاده می کنند تا حرکت های آینده بازار را پیش بینی کنند. این روش دقیقا مخالف پرایس اکشن است که بر اساس حرکت های حال حاضر بازار امکان تحلیل آینده آن را به شما می دهد.

از طرفی باید بدانیم که شما در تحلیل تکنیکال به وسیله اندیکاتورها با ابزارهای مختلف دنیای معامله گری در ارتباط هستید اما پرایس اکشن این اجازه را به شما می دهد که از غریزه خود بیشتر استفاده کرده و بازار را تحلیل کنند. وقتی قلق کار دست شما بیاید راحت تر می توانید از پرایس اکشن به سود برسید.

چرا پرایس اکشن میان معامله گران محبوب شده است؟

بهترین روش معاملاتی در بازار فارکس که درصد سود خوبی هم دارد پرایس اکشن است و معامله گران پرایس اکشن کار به همین دلیل این روش را خیلی دوست دارند. چون از آن جواب گرفته اند و می بینند که افراد دیگر هم با این روش به سود رسیدند. اما چند دلیل مهم دیگر هم برای محبوبیت پرایس اکشن وجود دارد.

  • نقدینگی شما در این روش می تواند بسیار بالا باشد. پرایس اکشن برای افرادی که اسکلپ کار هستند خیلی روش های متنوعی دارد و شما با سرعت می توانید معامله هایتان را باز و بسته کنید.
  • بازار فارکس دائم در حال نوسان است اما به ندرت قله ها و دره های جدید و عجیب را تجربه می کند. این مورد برای معامله گران جدید ای که می خواهند معاملات با حجم کم را پیش از درگیر کردن قسمتی از سرمایه خود درگیر کنند، ایده آل است.
  • بلوغ یک بازار دید بهتری به معامله گرانی که از روش پرایس اکشن برای تحلیل بازار استفاده می کنند، می دهد.

چگونه با استفاده از پرایس اکشن معامله کنیم:

روش هایی که در آغاز به شما کمک می کند برای اینکه شروع خوبی در استفاده از سبک پرایس اکشن داشته باشید پنج مرحله زیر را طی کنید. البته که به صورت مفصل این 5 مرحله را در آموزش پرایس اکشن به شما آموزش داده ایم.

  1. در کارگزاری مورد نظر ثبت نام کنید (در صورت نیاز مقاله راهنمای ثبت نام بروکر را مطالعه کنید)
  2. ابزاری که می خواهید روی آن معامله کنید را شناسایی کنید
  3. پلن معاملاتی شخصی خود را بچینید
  4. برای خرید و فروش روی ابزار مورد نظر آماده باشید
  5. معاملات بازار خود را باز و بسته کنید

 

7 استراتژی پرکاربرد با سیگنال های پرایس اکشن

  1. معامله با استراتژی پرایس اکشن و سوار روی موج روند
  2. استفاده از کندل پین بار
  3. استفاده از کندل پوششی
  4. ورود پس از پایان فاز اصلاحی
  5. ورود پس از شکست و شروع روند ها
  6. ورود با استفاده از استراتژی سروشانه معکوس
  7. . ورود بر اساس مجموعه ای از قله ها و دره ها

معامله با استراتژی پرایس اکشن و سوار روی موج روند

اگر پرایس اکشن مطالعه رفتار قیمت ها باشد، پرایس اکشن معامله روی روند ها مطالعه روی روند هاست. معامله گران می توانند از روش ها و تکنیک های مختلفی برای شناسایی و دنبال کردن روند ها در پرایس اکشن استفاده کنند.مثلا یکی از استراتژی ها استفاده از الگوهایی مثل سروشانه برعکس است. شما باید با دقت روی روند ها سوار شوید. ما در آموزش پرایس اکشن هم به شما یاد می دهیم که با توجه به کندل های ابتدای روز چگونه روند را تشخیص داده و تا آخر روز سوار موج بازار شوید.

روند ها و تشخیصشان ابزار خوبی برای معامله گران هستند به این خاطر که شما از همان ابتدا یاد می گیرید که چگونه مسیر حرکت معامله گران و شرکت های بزرگ را دنبال کنید. از همان جا که روند را تشخیص دادید باید سوار موج شوید. زمانی که متوجه شدید که روند صعودی است معامله خرید و زمانی که فکر کردید نزولی است باید روی موج حرکت نزولی سوار شوید.

 

معامله با استراتژی پرایس اکشن و سوار روی موج روند

استفاده از کندل پین بار

خیلی وقت ها به این استراتژی، استراتژی الگوی نمودار شمعی هم گفته می شود که البته به واسطه شکلش است. کندل پین بار سایه بزرگی دارد و معکوس شدن روند را به شما نشان می دهد. وقتی این کندل را دیدید یعنی بازار ادامه حرکت را ریجکت کرده و نمی گذارد که در جهت روند قبلی بازار، حرکت کند. هرچقدر سایه بزرگ تر باشد یعنی میزان ریجکت کردن یا پس زدن بازار بیشتر بوده است.

فرضیه از این قرار است که قیمت در جهت مخالف روند قبلی می خواهد حرکت کند و سایه هم در خلاف جهت شکل می گیرد. همین سایه به معامله گران کمک می کند که بخواهند معامله خرید یا فروش باز کنند. برای مثال اگر کندل پین بار سایه پایینی بزرگی داشته باشد این بدین معناست که قیمت در سطوح پایین تر ریجکت شده و این احتمال وجود دارد که روند صعودی بازار آغاز شود. در مورد کندل پین بار یک مقاله مفصل داریم که در ادامه می توانید آن را بخوانید.

بیشتر بخوانیم: استراتژی معاملاتی کندل پین بار

کندل پوششی

الگوی نمودار شمعی کندل پوششی استراتژی و الگویی است که از ترکیب دو کندل رقم می خورد. البته چون این الگو برای نمودار شمعی است در آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال و آموزش فارکس از صفر تا صد آموزش داده شده اما در آموزش پرایس اکشن، شما این الگو را پیدا نمی کنید چون بیشتر مرتبط با نمودار شمعی است.  که کندل اول کوچک تر از کندل دوم است و به نوعی در آن جا می گیرد. یعنی در فاصله بین پایین ترین قیمت و بالاترین قیمت کندل اصلی قرار می گیرد. ما در بازار رنج این کندل را زیاد مشاهده می کنید ولی استفاده اصلی آن در جایی است که قله ها یا دره های پیشین بازار در آنجا قرار دارند.

معامله گران حرفه ای سرعت تشخیص روندشان بسیار بالاست و می توانند با دانش گسترده خود نسبت به بازار متوجه شوند که کندل پوششی سیگنالی برای رنج زدن بازار می دهد یا می گوید که قرار است جهت روند عوض شود. اندازه و جایگاه کندل پوششی بسیار مهم است و دیکته می کند که قرار است قیمت افزایش یا کاهش پیدا کند.

ورود پس از پایان فاز اصلاحی

این یک استراتژی بسیار ساده در پرایس اکشن است که معامله گران در جهت روند اصلی معامله خود را بازو بسته می کنند. اگر قیمت در جهت یک روند نزولی حرکت کند با توجه به قله های پایین تری که پشت هم ساخته می شود معامله گر معامله فروش باز می کند. اما اگر قیمت به آرامی افزایش پیدا کند با توجه به قله ها و دره هایی که در روند بالاتر از یکدیگر شکل می گیرند، معامله گر انتخابش خرید خواهد بود.

استراتژی پرایس اکشن (ورود پس از پایان فاز اصلاحی)

 

.

ورود پس از شکست و شروع روند ها

این روند هرگونه حرکتی که در بازار وجود دارد را دنبال می کند. یعنی وقتی یک اسپایک بزرگ داریم پس از آن یک اصلاح رقم می خورد. اگر بازار از محدوده سطوح حمایت ومقاومت عبور کند ما به عنوان شکست می شناسیمش. در آموزش پرایس اکشن هم می گوییم که هر شکستی ممکن است ادامه پیدا نکند. یعنی از هر 10 تلاش برای شکست 8 تا آن موفقیت آمیز نخواهند بود. معامله گران می توانند شکست های قاطع را به عنوان یک سیگنال در نظر بگیرند. اگر قیمت جفت ارز یا سهم به سمت سطح مقاومت رفت و آن را شکست معامله خرید باز کنند و اگر خط حمایت با این سناریو شکسته شد معامله فروش باز کنند.

ورود با استفاده از استراتژی سروشانه معکوس

همانطور که از اسمش هم پیداست الگوی سروشانه حرکتی در بازار است که مانند سروشانه انسان است. به بیان دیگر، قیمت بالا می رود، پایین می آید و حتی بالاتر هم می رود و پایین می آید و دوباره تا قله پایین تر بالا می رود پیش از آنکه بخواهد ریزش شدید را تجربه کند.

الگوی سروشانه برعکس یکی از محبوب ترین الگوها و استراتژی های پرایس اکشن به شما می رود و به راحتی شما می توانید نقطه ورود را پس از شکل گیری اول شانه انتخاب کنید و حد ضررتان را پس از شانه دوم بگذارید تا از شکل گیری سر به سود برسید. ما در آموزش پرایس اکشن 11 الگوی پر کاربرد را به شما یاد می دهیم. یکی از این الگوها سروشانه است که باید با دقت بالا از آن استفاده کنید. یعنی هر الگوی سروشانه ای که می بینید لزوما روند را معکوس نمی کند. باید محتاط عمل کنید.

 

استراتژی پرایس اکشن

ورود بر اساس مجموعه ای از قله ها و دره ها

اساسا استراتژی پرایس اکشن بازی بین قله ها و دره هاست. معامله گرانی که از استراتژی پرایس اکشن استفاده می کنند می توانند مجموعه قله ها و دره ها را دنبال کرده تا روند های آتی بازار را پیش بینی کنند.

مثلا اگر قیمت و نمودار به طریقی پیش رفت که ما دره ها و قله های بالاتر از یکدیگر را شاهد بودیم نشان می دهد که روند بازار صعودی است. اگر در نمودار، قله ها و دره ها پایین تر از یکدیگر شکل بگیرند این بدان معناست که روند نزولی آغاز شده است. معامله گران می توانند از دانش خود برای تشخیص قله ها و دره ها برای تشخیص بهترین نقاط ورود  در روند صعودی و نزولی اقدام کنند و حد ضرر خود را وابسته به نوع روند زیر دره قبلی در روند صعودی و بالای قله قبلی در روند نزولی قرار دهند.

خلاصه ای از استفاده از روش پرایس اکشن

استراتژی پرایس اکشن در جهت مطالعه رفتار قیمت و تلاش های بازار برای پیش بینی قیمت های آینده بازار به وجود آمده است.

  • سیگنال های پرایس اکشن روند آتی بازار را به شما نشان می دهند
  • برعکس تحلیل تکنیکال، پرایس اکشن روی قیمت فعلی بازار تمرکز می کند نه میانگین قیمت در بازه تعیین شده
  • پرایس اکشن بهترین روش تحلیلی بازار فارکس است و ما در آموزش فارکس از صفر تا صد به صورت مفصل راجع به آن صحبت کرده ایم
  • روش های مختلف پرایس اکشن توسط معامله گران به کار برده می شود تا حرکت های آینده بازار را تحلیل کنند.

لینک دانلود مقاله چگونه با پرایس اکشن معامله کنیم

 

7393 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link