1

بررسی بروکر ارانته به همراه آموزش ثبت نام و واریز و برداشت

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/12/2 منتشر شده است

به تازگی صحبت از بروکر ارانته در جوامع فارکسی زیاد شده و به همین خاطر تصمیم گرفتم در این مقاله به بررسی بروکر ارانته بپردازیم و شما را به خوبی با آن آشنا کنیم. اگر قصد دارید وارد این کارگزاری شوید پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها بخوانید، زیرا احتمال اینکه شما هم تصمیم به شروع کار در این بروکر بگیرید بسیار است. بعید نیست بتوان این بروکر را بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان دانست. قطعا برای ثبت نام فارکس بروکر ارانته نمی تواند گزینه بدی باشد.

  •  

 

بررسی

بروکر ارانته ERRANTE

سال تاسیس

2018 میلادی

رگولاتوری

نظارت FSA و CySe

لوریج (اهرم)

تا 1:500

تعداد حساب

پنج نوع حساب

تعداد پلتفرم

متاتریدر 4 و متاتریدر 5

لینک ثبت نام

سایت ارانته

پشتیبان فارسی در تلگرام

لینک پشتیبان تلگرام

اسپردها

کاملا رقابتی (از 0 پیپ)

حداقل واریز

50 دلار یا معادل آن

بونوس و پاداش

پاداش واریز 30 درصدی

بررسی بروکر ارانته

می توان گفت که بروکر ارانته یک بروکر نسبتا تازه تاسیس است و فعالیت خود را از سال 2018 شروع کرده است . می توان گفت که در میان تعداد زیاد بروکرهای فارکسی که هر روزه وارد بازار ایران می شوند رشد این بروکر غیر ممکن به نظر می رسید. چرا که رقبای این بروکر از شرکت های قدیمی و متمول بازار هستند. حتما چنین بروکری باید خدمات عالی و تیم حرفه ای داشته باشد تا بتواند جای خودش را در بازار باز کند. البته که این  مورد درباره ارانته صدق می کند. همچنین این بروکر حدود 20 ماه است که وارد بازار فارکس ایران شده و تیم پشتیبان فارسی دارد. بروکر ارانته فعالیت خود را به صورت اصولی شروع کرده و به نظر می رسد که مسافری برای کوتاه مدت نیست نیست و می خواهد به فعالیت خود در بازار ایران ادامه دهد.

 

اعتبار بروکر ارانته

بروکر ارانته تحت نظر دو رگولاتوری به کاربران خود خدمات می دهد. البته این نشانه خوبی است که این بروکر به دنبال مجوزهایش رفته است. قوانین هر ناحیه متفاوت است و بروکری که بخواهد شفاف کار کند نیاز دارد که برای فعالیت در هر ناحیه جغرافیایی مدارک لازم را داشته باشد.
کاربران اروپایی بروکر ارانته تحت رگوله CySec قبرس که یکی از رگولاتوری های معتبر به شمار می آید خدمات دریافت می کند. تغریبا تمام بروکرهای معتبر در بازار ایران از این لایسنس استفاده می کنند.
مثل تمام بروکرهای بزرگ دیگر نظیر آمارکتس، آلپاری و لایت فارکس، کاربران ایرانی ارانته تحت رگولاتوری FSA سیشلز که یک رگوله آفشور است اجازه فعالیت دارند.
نمی توان گفت که رگوله FSA سیشلز خیلی معتبر است، اما داشتن رگوله CySec و همچنین شواهد و سیاست هایی که ما از این بروکر دیدیم می تواند به ما نسبت به اعتبار بروکر ارانته اطمینان خاطر خوبی بدهد.

نکته جالب توجه اینجاست که بروکر ارانته در لیست بروکرهای رگوله شده وبسایت معتبر FXEMPIRE قرار گرفت. این سایت به تحقیق از معتبرترین مراجع  بین المللی در زمینه بازار بزرگ فارکس است. لیست شدن ارانته در این سایت در کنار بروکرهای بزرگی مثل ICMarkets, FxPro و Plus500 نشان از اراده ارانته برای ارائه خدمات در سطح جهانی به مشتریان خود می باشد. نکته قابل توجه این است که در این لیست تنها بروکری که به کاربران ایرانی خدمات میدهد بروکر Errante است. به همین خاطر است که اذعان داشتیم این بروکر یک بروکر آینده دار خواهد بود

اعتبار بروکر ارانته

بیمه حساب ها تا سقف 1 میلیون یورو در بروکر ارانته

هر معامله گری که وارد بازار فارکس می شود، جدا از آموزش فارکس یک نگرانی دارد و آن هم از دست رفتن سرمایه اش است. امنیت دارایی می تواند خیلی تعیین کننده باشد. شما اگر بخواهید به نتایج خوبی در بازار فارکس برسید باید تمام تمرکزتان روی معامله گری باشد. بروکر ارانته به این موضوع رسیدگی کرده و سرمایه شما در یکی از شرکت های بزرگ بیمه به نام liOYDS انگلیس بیمه شده است. هر تریدر تا سقف 1 میلیون دلار حسابش در مقابل هر سهل انگاری یا تقلب از جانب بروکر بیمه شده است.


این بروکر برای جلب اعتماد کاربرها اقدامات درستی را در دستور کار خود قرار داده است. در تصویر پایین قرارداد بیمه کردن سرمایه کاربران در این بروکر وجود دارد.

بیمه شدن سرمایه در بروکر ارانته

 

سایت بروکر ارانته

یکی از مهمترین عواملی که در بررسی بروکر انجام می دهیم و به نوعی می توانیم بگوییم الزامیست،  سایت بروکر است. به خصوص بروکرهای زیادی که وارد بازار ایران می شوند و پیشینه زیادی ندارند.
سایت هر بروکر باید طراحی درست داشته باشید یعنی دسترسی کاربر به اطلاعات مهم راحت باشد. البته که بروکر ارانته این موضوع را به صورت کامل رعایت کرده و شما می توانید در سایت این بروکر رگوله، تاریخچه، مشخصات حساب ها و شرایطشان را به راحتی مورد بررسی قرار دهید. ترجمه این سایت هم برعکس بسیاری از بروکرهای با سابقه ایرانی روان است.بد نیست با کلیک روی لینک زیر قبل از ادامه معرفی و بررسی، گشتی در سایت بروکر بزنید.

ورود به صفحه ثبت نام ارانته

ورود به پرتال بروکر ارانته

این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر بروکر ارانته سه دامنه گوناگون دارد که مربوط به سه شرکت با سه مجوز مختلف است. دفتر یکی در قبرس، تحت رگولاتوری CySec می باشد و به مشتریان اروپایی خدمات می دهد. سایت دیگر که مربوط به شرکت رگوله شده در سیشلز بوده که به کاربران ایرانی هم خدمات می دهد. و دامنه سوم مربوط به یکی از شرکت های ارانته است که در سنت وینسنت ثبت شده و البته به ایرانی ها خدمات می دهد.

این نکته را توجه داشته باشید  که با توجه به رگولاتوری های متفاوت این کارگزاری اگر در یکی از دامین ها ثبت نام خود را کامل کنید امکان باز کردن حساب در دامین دیگر این بروکر وجود ندارد. ما در بالا لینک مخصوص به کاربران ایرانی در رگولاتوری سیشلز را قرار دادیم که نسبت به سنت وینسنت معتبر تر است.

انواع حساب بروکر ارانته

جدا از حساب دمو، به طور کلی در بروکر ارانته 4 نوع حساب در اختیار کاربران قرار می گیرد. .وقتی با پشتیبانی این بروکر صحبت می کنید روی این نکته تاکید می شود که تمام حساب های این بروکر ECN است و تفاوت اصلی میان حساب ها در میزان واریز اولیه و اسپرد است.

  1. ECN Standard: فعالسازی این حساب با 1$ است و میزان اسپرد آن به 1 پیپ می رسد
  2. ECN Premium :  : مبلغ فعالسازی این حساب 1000$ بوده و البته اسپرد آن تا 0.7 پیپ کاهش می یابد.
  3.  ECN VIP  : در اکانت VIP باید حداقل 5000 $ در اولین واریزی داشته باشید و اسپرد به 0.2 پیپ کاهش می یابد و 3$ در لات هم کمیسیون دارید.
  4. Tailor Made  : مبلغ فعالسازی این حساب 15000$ بوده و اسپرد از 0.0 پیپ شروع می شود و در هر لات تا 2$ کمیسیون دریافت می شود.

مقایسه انواع حساب در بروکر ارانته

مشخصات مربوط به 4 حساب فعال در بروکر ارانته در جدول زیر مشخص است:

 

نوع حساب

Standard

Premium

VIP

Tailor Made

واریز اولیه

50 دلار

1000 دلار

5000 دلار

15000دلار

لوریج

1:500

1:500

1:500

1:500

پاداش واریز

تا 30%

تا 30%

تا 30%

تا 30%

اسپرد

متغیر از 1.0 پیپ

متغیر از 0.7 پیپ

متغیر از 0.2 پیپ

متغیر از 0.0 پیپ

کمیسیون

ندارد

ندارد

3 دلار در لات

3 دلار در لات

استاپ اوت لول

20%

20%

20%

توافقی

ارز پایه حساب

دلار – یورو

دلار – یورو

دلار – یورو

دلار – یورو

حساب اسلامی

بله

بله

بله

بله

همانطور که پیشتر ذکر شد و در جدول بالا هم قابل مشاهده است، تفاوت اصلی حساب ها در میزان واریز اولیه (فعالسازی) آنها و اسپرد است. در دو نوع استاندارد و پریمیوم برای باز و بسته کردن معاملات فقط اسپرد را می پردازید اما ماجرا در حساب های VIP و Tailor Made متفاوت خواهد بود چرا که اسپرد این حساب ها بسیار پایین است و شما مقدار کمی معادل 2$ تا 3$ بر لات را برای هر معامله می پردازید.

امکان شخصی سازی در حساب ها با توجه به نیازهای معامله گر وجود دارد و از این حیث می توان گفت بروکر ارانته با تمام بروکرهای فارکسی در بازار ایران فرق می کند.این سایت زبان فارسی دارد و شما به راحتی می توانید با مقایسه حساب ها، حساب مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

حساب اسلامی یا بدون سواپ

شرایط معاملاتی در بروکر ERRANTE بسیار خوب و قابل ملاحظه است. 4 نوع حساب در این بروکر وجود دارد که می توانید آن ها را سواپ فری کنید. سواپ یا بهره شبانه روی هیچ نمادی حتی سهام، نفت و ارزهای دیجیتال هم از شما کم نمی شود و مدت زمانی که می توانید بدون پرداخت سواپ یا بهره شبانه معاملات خود را باز نگدارید 7 شب است و از آن پس سواپ اعمال می شود. 

دارایی های قابل معامله در  ارانته

زمانی که ثبت نام خود را در این بروکر کامل کردید قابلیت معامله برای شما روی کالاهای زیر امکان پذیر خواهد بود

  1. فارکس: 48 جفت ارز فارکسی در این بروکر قابل معامله است
  2. فلزات: طلا ، نقره ، پالادیوم و پلاتینیوم را می توانید معامله کنید
  3. انرژی : WTI ، BRENT و همچنین گاز طبیعی قابل معامله هستند
  4. کالاهای کلیدی: کاکائو ، قهوه ، شکر ، پنبه ، کتان و مس قابل معامله هستند
  5. شاخص ها: 9 شاخص عمده بورس های بزرگ دنیا، از جمله DOW JONES , S&P 500 ، شاخص بورس ژاپن ، آلمان ، استرالیا و انگلستان برای شما قابل معامله هستند
  6. ارزهای دیجیتال: بیت کوین ، اتریوم، لایت کوین ، ریپل و بیتکوین کش تا کنون در این بروکر قابل معامله هستند و این احتمال وجود دارد که رمزارزهای دیگر هم اضافه شوند
  7. سهام شرکت ها: سهام بیش از 100 شرکت بزرگ دنیا از جمله اپل ، تسلا ، آمازون ، گوگل ، بانک آمریکا و … قابل معامله هستند.

به خاطر اعتبار بالای این بروکر لوریج ها در استاندارد جهانی ارائه می شود و از همین رو نمی توانید مانند بسیاری از بروکرهای فعال در بازار ایران از لوریج 1:1000 یا 1:3000 استفاده کنید.اهرم یا لوریج برای دارایی ها به شرح زیر است:

  1. جفت ارزها حداکثر 1:500
  2. طلا 1:500
  3.  سهام 1:20
  4. رمزارزها 1:10 ،
  5.  شاخص سهام 1:100 و
  6. نفت و گاز نیز 1:100

 

اسپردها در بروکر ارانته

حساب استاندارد این بروکر با 50$ فعال می شود و از این رو یکی از بهترین و محبوب ترین حساب های بازار فارکس محسوب می شود.

در مقایسه با دیگر بروکرهای فعال در بازار ایران بروکر ارانته از نظر اسپرد حساب ها یکی از بهترین ها تلقی می شود.

  • جفت ارز EUR/USD : میانگین اسپرد 1.03 پیپ
  • جفت ارز GBP/USD : میانگین اسپرد 1.31 پیپ
  • جفت ارز USD/JPY : میانگین اسپرد 1.07 پیپ
  • جفت ارز USD/CHF : میانگین اسپرد 1.50 پیپ
  • میانگین اسپرد طلا 3.6  پیپ
  • اسپرد بیتکوین : تقریبا 67 دلار

اسپرد هایی که بالاتر گذاشتم میانگین زمان های مختلف است و شما می توانید خودتان هم با دانلود متاتریدر این اسپردها را مشاهده کنید. بهترین حساب این بروکر از نظر اسپرد حساب پریمیوم است که اسپردهایش از اسپردهایی که بالاتر گذاشته شده هم بهتر است.

 تصویر زیر حاوی اطلاعات اسپرد حساب VIP در بروکر ارانته است

اسپردها در بروکر ارانته

پلتفرم معاملاتی در Errante

برعکس بیشتر بروکرهایی که قدمت زیادی ندارند بروکر ارانته حساب هایش را روی دو پلتفرم متاتریدر 4 و 5 ارائه می دهد.
لینک دانلود این پلتفرم ها در دستگاه های مختلف به شرح زیر است.

پشتیبانی مشتریان

به دلیل قوانین سازمان بورس، بروکرهای فعال در بازار ایران اجازه داشتن دفتر ندارند.به همین خاطز دفاتر پشتیبانی این شرکت ها در کشورهای همسایه است و این امکان وجود ندارد که به خاطر هر موضوعی به این کشورها سفر کنیم از همین رو انتخاب بروکر که پشتیبانی خوبی دارد از نان شب هم واجب تر است. در بروکر ارانته شما از طریق تلگرام از 9 صبح تا 9 شب می توانید از خدمات پشتیبانی اش استفاده کنید. چت آنلاین سایت هم از ساعت 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی سوالات و نیازهای شماست.

ثبت نام در بروکر ارانته

وبسایت ارانته از زبان پارسی پشتیبانی می کند لذا در هنگام ثبت نام با چالش زیادی روبرو نمی شوید. مراحل ثبت نام در بروکر ارانته عبارتند از:

  1. کامل کردن فرم ثبت نام اولیه
  2. تایید آدرس ایمیل
  3. تکمیل فرم اطلاعات اضافی
  4. بارگذاری مدرک احراز هویت
  5. بارگذاری مدرک تایید آدرس

 

پس از بارگذاری مدارک شما، تنها 1 ساعت زمان می برد تا وضعیت مدارک شما مشخص شود. یا مدارک شما تایید می شود و یا اینکه نیاز دارید مدارک دیگری را ارسال کنید.

نحوه شارژ حساب بروکر ارانته

واریز و برداشت شما در بروکر ارانته می تواند از طریق راه های زیر انجام بگیرد.

  • پرفکت مانی
  • حواله بانکی
  • شارژ ریالی از طریق صرافی
  • بیتکوین
  • تتر ERC20 و TRC20
  • اتریوم
  • ریپل

لینک دانلود مقاله بررسی بروکر ارانته

 

سوالات متداول

۱. چه پلتفرم های معاملاتی در بروکر ارانته وجود دارد؟

در حال حاضر این بروکر تنها از متاتریدر ۴ ساپورت می کند.

۲. چه روش های واریز و برداشتی برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

واریز و برداشت ریال واریز و برداشت با ارزهای دیجیتال.

۳. آیا امکان معامله روی ارزهای دیجیتال در این بروکر وجود دارد؟

بله. از نظر تعداد کالاهای قابل معامله یکی از بهترین بروکرهای فعال در بازار ایران است.

 

9375 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link