1

با واکنش بازارها به داده‌های مشاغل ضعیف، قیمت طلا افزایش می‌یابد

ارسال توسط : Alireza عباسی 12 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) بهبود خود را در روز سه شنبه تمدید کرد. پس از آن که داده های اخیر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) شرط بندی هایی را مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو  در اواخر سال جاری افزایش داد، افزایش قیمت فلز زرد توسط شاخص دلار آمریکا (USD) تقویت شد. انتظار چرخه تسهیل ممکن است قیمت طلا را بالا ببرد و طلا را به گزینه ارزانتری برای خرید خریداران خارجی تبدیل می کند. علاوه بر این، خریدهای قوی بانک مرکزی و تقاضا از بازارهای آسیایی همچنان برای حمایت از فلز گرانبها در کوتاه مدت باقی مانده است.

با این وجود، نشانه‌های تنش‌های سیاسی ادامه دار در خاورمیانه ممکن است جریان‌های امن را تقویت کرده و به نفع قیمت طلا باشد. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، قرار است بعداً روز سه شنبه سخنرانی کند. سیاست انقباضی مقامات فدرال رزرو ممکن است از دلار حمایت کند و بر طلای دلار تاثیر بگذارد.

محرک های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در بحبوحه شرایط تورمی و عدم اطمینان همچنان قوی است
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که سطح نرخ بهره فعلی باید اقتصاد را به اندازه کافی خنک کند تا تورم را به هدف 2 درصد کاهش دهد، زیرا قدرت بازار کار به مقامات فرصت می دهد تا اطمینان حاصل کنند که تورم کاهش خواهد یافت.
جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که در نهایت کاهش نرخ بهره وجود خواهد داشت. ویلیامز همچنین اظهار داشت که او شاهد تعدیل رشد شغلی است و فدرال رزرو به "کلیت" داده ها نگاه می کند.
طبق برنامه احتمال نرخ LSEG، بازارها تا پایان سال 2024 از فدرال رزرو به میزان 46 واحد در ثانیه کاهش نرخ را قیمت گذاری کرده اند که انتظار می رود اولین کاهش در سپتامبر یا نوامبر رخ دهد.
حماس روز دوشنبه اعلام کرد که طرح آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است. با این حال، اسرائیل این توافق را رد کرد زیرا به "خواسته های اصلی" خود عمل نکرد و به حمله خود به رفح در جنوب غزه ادامه داد. به گزارش رویترز، با این حال، اسرائیل گفت که به مذاکره ادامه خواهد داد.
علیرغم شرایط تورمی بالا و عدم اطمینان در مورد زمان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، طلا امسال حدود 12 درصد رشد داشته است.
داده های اشتغال آمریکا نشان داد که رشد شغل در آمریکا بیش از حد انتظار در آوریل کاهش یافته است، در حالی که افزایش دستمزد سالانه برای اولین بار در نزدیک به سه سال به زیر 4.0 درصد رسید.

تحلیل تکنیکال طلا
قیمت طلا در محدوده 2325.90 دلار قرار داد و فعلاً ثبات خود را در زیر آن حفظ کرد. سیگنال‌های منفی واضحی از طریق اندیکاتورهای تصادفی مشاهده می‌شوند که نشان‌دهنده از سرگیری بالقوه روند نزولی مورد انتظار بر اساس روزانه، با هدف 2260.60 دلار به عنوان ایستگاه اصلی بعدی است.

نگه داشتن قیمت در زیر 2325.90 دلار برای حفظ کاهش مورد انتظار مهم است. با این حال، نقض این سطح سناریوی نزولی اصلاحی را متوقف می‌کند و ممکن است قیمت را به تلاش برای بازیابی مجدد روند اصلی صعودی سوق دهد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2295.00 دلار و سطح مقاومت: 2335.00 دلار قرار دارد
پیش بینی روند
نزولی

 

17524 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link