1

قیمت طلا با کاهش متوسط در روز معامله می شود

ارسال توسط : Alireza عباسی 17 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) دربازه معاملاتی توکیو روز سه‌شنبه ریزش کرد، اگرچه در محدوده معاملاتی آشنا که در هفته گذشته یا بیشتر برگزار شد، محدود می‌شود. شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) که در روز جمعه منتشر شد، مجدداً انتظارات را تأیید کرد که فدرال رزرو  نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد، که به شاخص دلار آمریکا (USD) کمک می کند تا کشش مثبت را دوباره به دست آورد. جدای از این، کاهش تنش ها در خاورمیانه به عنوان یک باد مخالف برای فلز گرانبهای امن عمل می کند.

با این حال، ریزش قیمت طلا محدود به نظر می رسد و معامله گران ممکن است از شرط بندی های جهت دار تهاجمی خودداری کنند و ترجیح دهند منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو باشند. از این رو، تمرکز بر نشست دو روزه مهم سیاست پولی FOMC که از امروز آغاز می شود و انتشار گزارش حقوق و شاخص دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه باقی خواهد ماند. در همین حال، داده‌های کلان آمریکا در روز سه‌شنبه - شاخص PMI شیکاگو و شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس - ممکن است انگیزه‌ای برای XAU/USD ایجاد کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در بحبوحه رشد شاخص دلار آمریکا کاهش می‌یابد
انتشار روز جمعه از شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) به تورم ثابت اشاره کرد و این شرط را تأیید کرد که فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ خود را تنها در سپتامبر آغاز خواهد کرد.
سیاست انقباضی فدرال رزرو به‌عنوان یک بادی برای شاخص دلار آمریکا عمل می‌کند، که همراه با ریسک کلی مثبت، فاکتورهای کلیدی هستند که به سقف صعودی قیمت طلا بدون بازده کمک می‌کنند.
احساس خطر جهانی به دلیل کاهش ترس ها در مورد تشدید بیشتر درگیری بین ایران و اسرائیل و خوش بینی اخیر در مورد مذاکرات صلح اسرائیل و حماس در قاهره، به خوبی پشتیبانی می شود.
با این حال، به نظر می رسد که معامله گران اکنون به حاشیه رفته اند و از موضع گیری برای یک جهت کوتاه مدت محکم پیش از ریسک رویداد مهم بانک مرکزی این هفته و انتشارات مهم اقتصادی آمریکا خودداری می کنند.
قرار است فدرال رزرو تصمیم سیاست خود را در پایان نشست دو روزه روز چهارشنبه اعلام کند، که پس از آن اطلاعات مشاغل آمریکا که از نزدیک تحت نظارت هستند، یا گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه منتشر خواهد شد.
سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی در مورد تصمیمات سیاست آتی فدرال رزرو و مسیر کاهش نرخ خواهند بود، که به نوبه خود باید بر پویایی قیمت دلار تأثیر بگذارد و به تعیین مسیر کوتاه مدت برای XAU/USD کمک کند.
در همین حال، سند اقتصادی آمریکا در روز سه‌شنبه - شامل PMI شیکاگو و شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس - ممکن است بعداً در طول جلسه آمریکای شمالی انگیزه‌ای ایجاد کند.

تحلیل تکنیکال طلا


قیمت طلا در حوالی سطح 2325.90 دلار در نوسان است و تلاش های جدیدی را برای شکستن این سطح در بازه معاملاتی امروز آغاز کرده است. اندیکاتورهای تصادفی سیگنال‌های منفی را نشان می‌دهند، که پیش‌بینی می‌کنیم قیمت را برای شکستن این سطح و حرکت به سمت سطح اصلاحی بعدی در محدوده 2260.60 دلار کمک می‌کند.

بنابراین، ما پیش بینی روند نزولی خود را برای بازه معاملاتی بعدی حفظ می کنیم. با این حال، شایان ذکر است که شکستن سطح 2368.50 دلار کاهش مورد انتظار را متوقف کرده و روند اصلی صعودی را از سر خواهد گرفت.

محدوده معاملاتی مورد انتظار بین سطح حمایت 2305.00 دلار و سطح مقاومت 2345.00 دلار می باشد
پیش بینی روند :نزولی

 

17451 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link