1

در حالی بازار در انتظار شاخص قیمت PCEآمریکامی باشند طلا ثابت می ماند

ارسال توسط : Alireza عباسی 10 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا از رشدهای متوسط روز گذشته بهره ببرد و در بازه معاملاتی توکیو روز جمعه در محدوده باریکی در میان نشانه های بنیادی متفاوت در نوسان است. گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد به کاهش قابل توجه شتاب رشد در آغاز سال 2024 و افزایش نامطلوب تورم اشاره کرد. این، همراه با کاهش قیمت شاخص دلار آمریکا (USD)، به عنوان یک بادگیر برای فلز گرانبها عمل می کند، که به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می شود. با این حال، با توجه به سیاست های انقباضی فدرال رزرو، روند صعودی همچنان محدود است.

به نظر می رسد سرمایه گذاران متقاعد شده اند که بانک مرکزی آمریکا نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری در بحبوحه تورم چسبنده بالا نگه می دارد. این همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند و از گرینبک حمایت می کند. جدای از این، لحن مثبت در اطراف بازارهای سهام بیشتر به حفظ قیمت امن طلا کمک می کند. معامله گران همچنین تمایلی ندارند و ترجیح می دهند منتظر انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) برای سرنخ هایی در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو باشند، که باید مرحله بعدی حرکت جهت دار XAU/USD را تعیین کند.

دیلی دایجست محرک های بازار: معامله گران قیمت طلا قبل از شرط بندی جهت دار منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو هستند.
گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، کاهش شدید رشد اقتصادی و تورم سرسخت را نشان داد که به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی حمایت کننده از قیمت طلا تلقی می شود.
بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه ماهه اول با نرخ سالانه ۱.۶ درصد رشد کرد که ضعیف‌ترین نرخ از اواسط سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.
جزئیات بیشتر این گزارش نشان می‌دهد که تورم اساسی بیش از حد انتظار، 3.7 درصد در سه ماهه اول افزایش یافته است و این شرط را تأیید می‌کند که فدرال رزرو نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه می‌دارد.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا در واکنش به داده های مختلط به قله بیش از 5 ماه گذشته رسید و به عنوان یک باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند.
این امر، همراه با کاهش نگرانی ها در مورد تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، فلز گرانبها به پناهگاه امن را تضعیف می کند و باید به سقف صعودی کمک کند.
در همین حال، خریداران دلار آمریکا ترجیح می دهند منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشند و تمرکز مستقیم بر انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) دارند.
داده های مهم تورم نقشی کلیدی در تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاست آتی فدرال رزرو و هدایت تقاضای دلار ایفا می کند، که باید به تعیین مسیر کوتاه مدت این کالا کمک کند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا در محدوده ای تثبیت می شود، 2300 دلار کلید خریداران است و باید به عنوان یک سطح حمایت کلیدی عمل کند.
XAU/USD، تا کنون، برای عبور از سطح میانگین متحرک ساده 100 دوره ای (SMA) در نمودار روزانه تلاش کرده است. سد مذکور در حال حاضر در نزدیکی منطقه 2345 دلاری است و اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی در میان نوسانگرهای مختلط در نمودار روزانه عمل کند. در همین حال، افزایش پایدار فراتر از آن به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران صعودی تلقی می شود و قیمت طلا را به سطح مقاومت بعدی در نزدیکی منطقه 2371-2372 دلار می رساند. حرکت صعودی بعدی می تواند بیشتر به سمت رقم دور 2400 دلاری در مسیر رسیدن به قله تاریخ، در حدود منطقه 2431-2432 دلاری که اوایل این ماه لمس شد، گسترش یابد.

17419 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link