1

تحلیل تکنیکال چیست؟ چند روش تحلیل تکنیکال وجود دارد؟

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/10/13 منتشر شده است

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال چهارچوبی است که معامله‌گران فارکس در آن حرکت قیمت را مطالعه می‌کنند.قسمت اعظم آموزش بورس ، آموزش فارکس و آموزش ارزهای دیجیتال شامل روش های پیاده سازی تحلیل تکنیکال می شود. تلفیقی از روش های پیاده سازی تحلیل تکنیکال استراتژی فارکس شما را شکل می دهد

نظریه پشت تحلیل تکنیکال این است که هر شخصی می‌تواند به حرکات قبلی قیمت نگاه کند و شرایط فعلی معاملات و حرکات بالقوه قیمت را تعیین کند.یادگیری تحلیل تکنیکال به انداز انتخاب بروکر فارکس و کارگزاری بورس مهم است.

شواهد اصلی برای استفاده از تحلیل تکنیکال این است که از لحاظ تئوری، تمام اطلاعات فعلی بازار در قیمت منعکس شده است. اگر قیمت تمام اطلاعات موجود را انعکاس می‌دهد، پس رفتار قیمت تمام آن چیزی است که هر شخص برای انجام معامله واقعا با آن احتیاج دارد.

آیا تا به حال این ضرب‌المثل قدیمی را شنیده‌اید که "تاریخ تمایل به تکرار خود دارد"؟

خوب، اساسا این تمام چیزی است که تحلیل تکنیکال در مورد آن صحبت می‌کند! اگر یک سطح قیمت در گذشته به عنوان سطح حمایت یا مقاومت کلیدی در نظر گرفته شده، معامله‌گران با دقت به آن توجه خواهند کرد و معاملاتشان را در حوالی آن سطح قیمت تاریخی پایه‌گذاری خواهند نمود.

تحلیلگران تکنیکال به دنبال الگوهای مشابهی می‌گردند که در گذشته تشکیل شده‌اند و با این باور که قیمت رفتار گذشته خود را تکرار خواهد نمود، ایده‌های معاملاتی را شکل خواهند داد. اما واقعا تحلیل تکنیکال چیست؟ آیا نرم افزار برای تحلیل تکنیکال وجود دارد؟

تحلیل بازار فارکس

 

در دنیای معاملات ارز، وقتی کسی از تحلیل تکنیکال صحبت می‌کند، اولین چیزی که به ذهن می‌آید نمودار است. تحلیل‌گران تکنیکال از نمودارها استفاده می‌کنند زیرا آنها ساده‌ترین راه برای تجسم کردن داده‌های تاریخی هستند!

نگاه کردن به داده‌های گذشته به شما کمک می‌کند که روندها و الگوها را کشف کنید. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های بزرگ معامله را پیدا کنید.

علاوه بر موارد فوق، به توجه به وجود تعداد زیادی معامله‌گر که به تحلیل تکنیکال تکیه می‌کنند، این الگوهای قیمت و سیگنال‌های اندیکاتور به خودشکوفایی تمایل پیدا می‌کنند.

یعنی اینکه هر چه تعداد معامله‌گران فارکس که دنبال سطوح قیمت و الگوهای نموداری خاصی می‌گردند بیشتر و بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که این الگوها خودشان را در بازارهای آشکار نمایند.

باید بدانید که تحلیل تکنیکال بسیار شخصی است و از معتبرترین بروکرهای فارکس تا بهترین بروکرهای بازار بورس می توانند بازار هدف شما برای پیاده سازی تحلیل تکنیکال باشند.

اینکه علی و حسین هر دو در حال نگاه کردن به یک نمودار قیمت یا اندیکاتور کاملا یکسان باشند به این معنی نیست که آنها به ایده‌ای یکسان در خصوص حرکت بعدی قیمت دست خواهند یافت.

نکته مهم این است که مفاهیم بنیادی تحلیل تکنیکال را درک کنید تا هر گاه کسی در مورد فیبوناچی، باندهای بولینگر یا نقاط محوری صحبت کرد، دچار خون دماغ نشوید!

انواع روش های تحلیل تکنیکال

فیبوناچی؟ باندهای بولینگر؟ نقاط محوری؟!

 

حال می‌دانیم که با خود فکر می‌کنید: "این افراد خیلی باهوش هستند. آنها از کلماتی مانند فیبوناچی و بولینگر استفاده می‌کنند. من هرگز نمی‌توانم این چیزها را یاد بگیرم!"

خیلی نگران نباشید. زمانی که کارتان با مدرسه فارکس تمام شود، شما هم خودتان را "باهوش" خواهید دانست.

به هر حال، آیا احساس نمی‌کنید که اکنون قرص سبز اثر کرده است؟ پس غرش کنید. شما بهترین بروکر فارکس و بهترین استراتژی فارکس را انتخاب می کنید و تنها چند قدم تا شروع موفقیت آمیز فاصله دارید. پیشنهاد بورسا برای کارگزاری های خارجی فعال در بازار ایران بروکرهای لایت فارکس، هات فارکس و فارکس تایم هستند که مناسب شهروندان ایرانی در اقصی نقاط جهان هستند.


ترتیبی که برای خواندن مقالات "انواع تحلیل در بازارهای سرمایه" به شما پیشنهاد می‌کنیم

1 آشنایی با انواع روش ها و استراتژی های تحلیل در بازار فارکس

2 تحلیل تکنیکال چیست؟ چند روش تحلیل تکنیکال وجود دارد؟

3 صفر تا صد تحلیل فاندامنتال و نحوه استفاده آن در بازار فارکس

4 تحلیل سنتیمنت در بازار فارکس و ارز دیجیتال

89 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link