1

کمیسیون در بازار فارکس چقدر است | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/7/27 منتشر شده است

کار اصلی بروکرها در بازار فارکس این است که شما را به بانک های بزرگ وصل کنند تا بتوانید معاملات خود را باز و بسته کنید. اما بروکرها این کار را محض رضای خدا انجام نمی دهند. همانطور که در آموزش فارکس از صفر تا صد هم توضیحاتی داده ایم بروکرها از شما کمیسیون یا اسپرد می گیرند تا معاملات شما را باز و بسته کنند.

همین اسپرد یا کمیسیون در بازار فارکس می تواند بر استراتژی شما تاثیر بگذارد. به همین خاطر مثلا کسی که می خواهد معامله ای را انجام دهد دوست دارد روی حساب بروکرهایی کار کند که کمیسیون کمتری دارند. پس اگر به دنبال جواب این سوالات هستید که چطور در فارکس موفق باشیم ، چرا در فارکس ضرر می کنیم و فارکس چقدر سود میده باید جواب تمام سوالات ریز و درشت را بدانید. یکی از این نکات مهم، یادگیری ساز و کار بروکرهاست که بدانید بابت هر معامله ای که در بازار فارکس باز و بسته می کنید باید به بروکر یا کارگزاری کمسیون بدهید.

البته نمی شود به بروکرها خرده گرفت. هزینه سرورها و نیروهایی که در کارگزاری ها کار می کنند باید تامین شود و بروکرداری باید سود داشته باشد و به همین دلیل این بروکرها به طُرُق مختلف دنبال دادن خدمات بهتر و کسب درآمد هستند. کمسیون و کارمزدی که بروکرها شما را بخاطر خدماتشان شارژ می کنند به دو نوع و دو دسته تقسیم می شود که دسته اول آن کمیسیون ثابت و دسته دوم کمیسیون متغیر در بازار فارکس است که اسپرد نامیده می شود. پس اسپردها قسمتی از کمیسیون ها محسوب می شوند.

از اینجا به بعد در این مقاله به دنبال این هستیم تا شما را با مفهوم کمیسیون به خوبی آشنا کنیم . پس این مقاله را به هیچوجه از دست ندهید.

کمیسیون در فارکس چیست؟

 

کمیسیون فارکس چیست؟

کمیسیون درآمد بروکر به ازای خدماتی است که به شما می دهد. این کمیسیون در کارگزاری یا بروکرهای مختلف یکسان نیست و این قضیه دلایل مختلفی دارد که در ادامه آن را توضیح می دهم. پس وقتی شما کمیسیون بروکرهای مختلف را مقایسه می کنید نباید انتظار کمیسیون یکسان داشته باشید. هر بروکر در یک کشور خاص کسب و کار خود را اداره می کند و قرارداد های متفاوتی را با بانک های اصلی برای باز و بسته کردن معاملات شما امضا می کند. هرچه هزینه ها کمتر باشد کمیسیون ها هم پایین تر می آید. در گذشته اینترنت به قوت الان نبود و افراد به سختی می توانستند اسپرد و کمیسیون کارگزاری ها را باهم مقایسه کنند اما در حال حاضر این کار به راحتی انجام پذیر است. همه به دنبال کارگزاری هایی هستند که کمیسیون و اسپرد پایین تری دارند. اینجاست که انتخاب بروکر مناسب یکی از مهمترین کارها برای شروع معاملات در بازار فارکس است.

اسپرد چیست؟

تا الان صحبت از کمیسیون شده اما واقعا اسپرد چیست. همانطور که در آموزش فارکس توضیح داده ایم ما برای خرید و فروش در بازار فارکس دو قیمت مجزا داریم همانطور که وقتی می خواهیم در بازار ایران دلار بخریم با قیمت خرید این کار را انجام می دهیم و وقتی می خواهیم دلار را بفروشیم با قیمت فروش این کار را می کنیم. در آمد صرافی از فاصله بین قیمت خرید و فروش تامین می شود و همین اتفاق هم برای کارگزاری ها می افتد. به قیمت خرید در بازار فارکس ASK و به قیمت فروش BID گفته می شود.  حد فاصل این دو قیمت همان اسپرد SPREAD است که درآمد کارگزاری محسوب می شود.

فقط توجه داشته باشید که اسپرد معمولا متغیر است و با نقدینگی ارتباط مستقیم دارد. یعنی هرگاه نقدینگی در بازار افزایش پیدا میکند اسپرد پایین می آید و هرگاه نقدینگی کاهش پیدا می کند شاهد افزایش اسپرد هستیم. برای همین است که آخر شب ها که بازار نیویورک و لندن تعطیل هستند اسپرد بالاست چرا که نقدینگی بازار به حداقل می رسد. در آموزش پرایس اکشن به شما آموزش می دهیم که استراتژی های مناسب پرایس اکشن را در زمانی که اسپرد به حداقل می رسد را پیاده سازی کنید.

البته می توان گفت که اسپرد برای معامله گران میان‌مدت و بلندمدت چندان معنایی ندارد؛ زیرا آن‌ها در یک زمان ارز را می‌خرند و در زمانی دیگر که قیمت ارز افزایش داشت آن را می‌فروشند؛ بنابراین اسپرد برای آن‌ها در میان سودشان گُم می‌شود اما این کمیسیون در فارکس برای اسکلپرها اهمیت بالاتری دارد؛ زیرا این معامله گران در مدت‌زمان کوتاه‌تری خرید و فروش خود را انجام می‌دهند و میزان اسپرد یا همان کمیسیون در فارکس در معاملات آن‌ها به خوبی قابل مشاهده است. از این رو اسکلپرها عموماً سهم‌ها یا جفت ارزهایی را انتخاب می‌کنند که اسپرد کمتری داشته باشد؛ و معمولاً سراغ بروکرهایی می‌روند که کمیسیون کمتری از نظر متغیر دریافت می‌کنند.

اسپرد چیست؟

همانطور که متوجه شدید میزان اسپرد در سودآوری شما تاثیر می گذارد اگر استراتژی داشته باشید که با تعداد معامله زیاد و سودهای جزئی روز را به پایان برسانید باید به دنبال بروکر و حساب هایی باشید که اسپرد کمی از شما می گیرند. به نوعی باید در انتخاب بروکر بسیار هوشمندانه تصمیم گیری کنید.

البته در نظر داشته باشید شما به عنوان یک معامله گر ایرانی نیاز دارید تا همه کارهایتان را با دلار انجام دهید. یعنی واریز و برداشت شما با دلار است سود شما دلاری است و به همین ترتیب کمیسیون های فارکس هم به صورت دلاری شارژ می شود. ما هیچ بروکر ایرانی نداریم پس کمیسیون ها هیچوقت ریالی نمی شوند. مسیر تحریم هایی که در بازار ایران است هم کار را برای معامله گران سخت کرده است. من به یاد می آورم که می توانستم در سال 1386 تراکنش های بین المللی با کارگزاری داشته باشم اما حالا امکان پذیر نیست و برای انتقال پول هم گاهی اوقات باید هزینه بپردازیم.

اما اصلا منفی فکر نکنید بخاطر تحریم ها ما کمیسیون بیشتری نسبت به کاربران خارجی نمی دهیم. اسپرد و کمیسیون معاملات برای تمام کاربران در سراسر دنیا یکسان است و بروکرهایی که در بازار ایران فعالیت دارند رقابت سنگینی برای جذب مشتری با ارائه حساب های معاملاتی با اسپرد و کمیسیون کم دارند. در این میان برخی از بروکرها حساب هایی دارند که کمیسیون و اسپرد ثابت دارد و شاید فکر کنید به ضررشان است. این بروکرها میانگین اسپرد و کمیسیون خود را در نظر می گیرند و همان را به صورت ثابت ارائه می کنند. این نوع از حساب ها مناسب کسانی است که با ربات ها معاملات خود را بازوبسته می کنند.

 اسپرد چیست؟

بهترین حساب معاملاتی در بازار فارکس

در این قسمت میخوام شما را با یکی از بهترین حساب ها در بروکرهای پارسی زبان آشنا کنم. بروکری که این حساب را در اختیار کاربران ایرانی قرار داده بروکر کپیتال اکستند است که خدمات قابل توجهی مثل بونس روی واریز را دارد. البته که این بروکر حساب های مختلفی را دارد اما بهترین حسابش که اسپرد بسیار کمی دارد حساب PRO ECN است که می توانید روی کارمزد کمش حساب باز کنید. معمولا وقتی کسی از ما می پرسد که چه بروکری را معرفی می کنید ما بروکر کپیتال اکستند را معرفی می کنیم و خدمات آموزشی رایگان هم برای این کاربران این بروکر ارائه می کنیم. برای دریافت آموزش های رایگان ابتدا ثبت نام خود را از طریق لینک زیر کامل کنید و سپس به پشتیبانی سایت بورسا پیام دهید تا وارد کانال آموزشی رایگان شوید. آموزش های پیشرفته هم به کاربران بروکر کپیتال اکستند داده می شود.

ثبت نام در کپیتال اکستند

اهمیت اسپرد و کمیسیون برای اسکلپر ها

در آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش پرایس اکشن به صورت کامل راجع به اسکلپرها توضیح داده ایم. اسکلپرها افرادی هستند که با سرعت معاملات خود را می بندند و به دنبال سود بسیار کم در هر معامله هستند. یک فرد اسکلپر ممکن است در طول روز 40 تا 50 معامله را بازوبسته کند. برای این افراد مهم است که آموزش پرایس اکشن ببینند و بتوانند روی تایم فریم های پایین مثل 5 دقیقه معاملات خود را باز و بسته کنند. ابزار اصلی این افراد در پرایس اکشن کندل ها و یک اندیکاتور میانگین متحرک 20 است که سطوح مقاومت و حمایت کلیدی را مشخص کند. این افراد وقتی 30 واحد در سود قرار میگیرند معاملات خود را می بندند پس نیاز دارند تا اسپرد یا کمیسیون بسیار کمی را پرداخت کنند تا سود خود را برداشت کنند.

تصور کنید اگر این افراد بخواهند در کارگزاری هایی کار کنند که اسپردشان بالاست.آنگاه این افراد چگونه در فارکس سود می کنند. پس اگر میخواهید جواب سوالتان را بگیرید که چگونه در فارکس موفق باشیم باید بدانید که انتخاب کارگزاری خوب و استراتژی درست می تواند اولین قدم درست در مسیر سود آوری باشد. پس از دیدن آموزش فارکس از صفر تا صد می توانید استراتژی خود را به کمک اساتید مجموعه بورسا پیدا کنید و از خدمات منتورینگ مجموعه ما برای بهبود استراتژی خود استفاده کنید. شما در مسیر آموزشی به هیچوجه تنها نیستید و همیشه می توانید در کنار ما به مسیر پیشرفت خود در بازار فارکس ادامه دهید. تمام سوالات خود را می توانید در چت آنلاین سایت از ما بپرسید.

لینک دانلود فایل PDF مقاله کمیسیون در بازار فارکس چقدر است

 

7405 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link