1

چارلز هنری داو خالق تئوری داو و موسس شرکت داو جونز

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/10/5 منتشر شده است

چارلز هنری داو، در 6 نوامبر 1851 در استرلینگ امریکا به دنیا آمد و در 4 دسامبر 1902 در بروکلین نیویورک فوت شد. او یک روزنامه نگار امریکــــــایی است که یـــــــکی از موسسان  Dow Jones & Company ، یک سرویس اخبار مالی و وال استریت ژورنال بود. مشارکت های اصلی وی شامل جمع آوری اولین شاخص قیمت سهام منتخب ایالات متحده در سال 1884 است که با برخی تغییرات، به عنوان داوجونز شناخته می شود.

شرکت داوجونز

در بیست سالگی او روزنامه نگاری را رها کرد و به نیویورک مهاجرت کرد تا در سال 1880 گزارشگر یک سرویس اخبار مالی شود. در سال 1882 داو و ادوارد جونز Dow Jones & Company و شرکتی که بولتن را تحویل می دهد با نام "flimsies" یا "slips" را تأسیس کردند.

داوجونز چیست؟

 در سال 1889، شرکت داو جونز 50 کارمند داشت. شرکای داوجونز فهمیدند که این زمان مناسبی برای تبدیل خلاصه اخبار دو صفحه ایشان به یک روزنامه واقعی است. اولین بار نام داوجونز در 8 ژوئیه 1889 نمایان شد.

هزینه هر شماره این نشریه 2 سنت و اشتراک 1 ساله 5 دلار بود. داو سردبیر بود و جونز کارهای دفتری را مدیریت می کرد. این مقاله بیانیه خط مشی را به خوانندگان خود ارائه می دهد: "هدف آن ارائه كامل و منصفانه اخبار روزانه است كه در مورد نوسانات قیمت سهام، اوراق قرضه و برخی از طبقات كالا می باشد. هدف آن این است که همیشه روزنامه خبرهای واقعی خواهد بود و نه روزنامه نظرات شخصی." شعار این روزنامه "حقیقت و استفاده صحیح از آن" بود. سردبیران آن قول دادند مقاله ای تهیه کنند که توسط تبلیغ کنندگان کنترل نشود. این روزنامه دارای سیم خصوصی به بوستون و ارتباطات تلگرافی با واشنگتن، فیلادلفیا و شیکاگو بود. همچنین در چندین شهر از جمله لندن خبرنگار داشت.

داو اغلب به خبرنگاران خود در مورد مبادله داستان های تحریفت شده برای راهنمایی سهام یا سهام رایگان هشدار می داد. داو برای صداقت در گزارشگری مالی، نام شرکتهایی را که در ارائه اطلاعات در مورد سود و زیان مردد بودند منتشر کرد. بلافاصله پس از آن، روزنامه قدرت و احترام قشر خوانندگان را به دست آورد. ورمونت رویستر، سردبیر بعدی وال استریت ژورنال، گفت داو همیشه معتقد بود که اطلاعات تجاری "جزو اطلاعات خصوصی کارگزاران و سرمایه داران" نیست.

در سال 1898، وال استریت ژورنال اولین نسخه صبحش را منتشر کرد. حالا مطالب این روزنامه فقط شامل اخبار اقتصادی نمیشد. این روزنامه همچنین مطالبی در خصوص جنگ را برخلاف سایر روزنامه ها، بدون فصاحت و بلاغت منتشر می کرد. همچنین داو یک ستون سرمقاله با نام "مرور و چشم انداز" و "پاسخ به پرسشگران" اضافه کرد که خوانندگان آن سوالات سرمایه گذاری خود را به آن ارسال می کردند تا جواب خود را دریافت کنند. ادوارد جونز در سال 1899 بازنشسته شد، ولی داو و برگسترسر به کار کردن ادامه دادند. داو هنوز سرمقاله می نوشت و حالا بیشتر بر جایگاهی که دولت در تجارت آمریکا داشت ، توجه داشت. وال استریت ژورنال، با تأیید یک کاندیدای سیاسی، رئیس جمهور فعلی آن زمان، ویلیام مک کینلی، سابقه گزارش خود را در جریان انتخابات 1900 ایجاد کرد.

داو زمانی که اولین سردبیر روزنامه بود (از 1889 تا 1902)، به عنوان یک کارشناس مالی شهرت یافت، و نوشته های وی برای آن اساس "تئوری داو" در تحلیل بازار شناخته می شد. وی عضو بورس اوراق بهادار نیویورک (91-1885) و شریک شرکت کارگزاری Goodbody ، Glyn & Dow بود.

در سال 1902 ، داو دچار مشکلات سلامتی شد و برگسترسر می خواست بازنشسته شود. آن دو، سهام این شرکت را به کلارنس بارون، خبرنگار خود در بوستون فروختند. داو آخرین سرمقاله خود را در آوریل 1902 نوشت. در حدود 8 ماه بعد، در 4 دسامبر 1902، او در سن 51 سالگی در خانه خود در بروکلین نیویورک فوت شد. چارلز داو بر اثر حمله قلبی درگذشت و در آرامگاه شمالی در پراویدنس، در جزیره رود به خاک سپرده شد.

به تحقیق آقای داو در بازار فارکس، سهام تاثیرات بسیار زیادی گذاشته است. شاید در دوره های آموزش بورس و فارکس که در مورد تعیین استراتژی فارکس و بورس صحبت می شود اسم زیادی از ایشان برده نشود اما باید بدانیم ایشان تاثیرات زیادی در وضعیت بازار داشته اند و وجود ایشان باعث به وجود آمدن معتبرترین بروکرهای فارکس و بورس در سراسر جهان شده است که بسیاری از این بروکرهای فارکس در بازار ایران فعالیت دارند. اگر بخواهیم از بهترین بروکر فارکس در بازار ایران نام ببریم بی شک نام لایت فارکس، هات فارکس و فارکس تایم با تقدم می آید چرا که در سطح جهانی هم حرف برای زدن دارند.

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

87 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link