1

معامله در بازار فارکس یک برنامه سریع پولدار شدن نیست

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/9/30 منتشر شده است

قبل از ادامه ارایه مطالب آموزشی بیشتر، می‌خواهیم با شما به صورت صادقانه صحبت کنیم و پیش از اینکه معاملات ارز را انتخاب نمایید، موارد زیر را به شما گوشزد می‌کنیم:

پولدار شدن در بازار فارکس

  1. تمام معامله‌گران فارکس (تاکید می‌کنیم، تمام آنها) در برخی از معاملات ضرر می‌کنند. نود درصد معامله‌گران ضرر می‌کنند که بیشتر به دلیل نداشتن برنامه، آموزش، انضباط و همچنین داشتن قوانین ضعیف مدیریت سرمایه است. اگر از زیان کردن نفرت دارید یا یک کمال‌گرای مطلق هستید، احتمالا اوقات سختی جهت سازگار شدن با معامله‌گری خواهید داشت زیرا همه معامله‌گران در بعضی شرایط معامله‌ای را از دست می‌دهند و ضرر می‌کنند.
  2. معاملات فارکس برای افراد بیکار نیست، افرادی که درآمد کمی دارند، زیر بار قرض هستند یا توانایی پرداخت قبض برق یا هزینه خوراک خود را ندارند. باید حداقل 10.000 دلار سرمایه معاملاتی (در یک حساب مینی) داشته باشید که بتوانید از دست دادن کامل آن را تحمل کنید. انتظار نداشته باشید که یک حساب معاملاتی با چند صد دلار افتتاح کنید و تبدیل به یک ابرسرمایه‌دار شوید.

بازار فارکس یکی از محبوب‌ترین بازارها برای معاملات پرریسک می‌باشد. این امر ناشی از اندازه بسیار بزرگ آن، نقدینگی و تمایل ارزها برای حرکت در روند‌های قوی می‌باشد. ممکن است تصور کنید که معامله‌گران در سراسر دنیا در حال کسب سودهای کلان در این بازار هستند اما باید بدانید که موفقیت به درصد بسیار کوچکی از معامله‌گران محدود شده است.این امر برای شما فرقی ندارد که در معتبرترین بروکرهای فارکس معامله کنید یا در ضعیف ترین آن ها شما همواره باید استراتژی فارکس خود را بر اساس اطلاعات کامل انتخاب کنید.

مشکل این است که بسیاری از معامله‌گران با امید واهی کسب سودهای آنچنانی وارد این بازار می‌شوند اما در عمل دارای انضباط لازم برای یادگیری واقعی هنر معامله‌گری نیستند. اغلب مردم معمولا انضباط لازم را برای تبعیت از یک رژیم غذایی یا رفتن به ورزشگاه سه بار در هفته ندارند. فرقی ندارد که شما در بورس ایران فعال هستید و یا در بازار فارکس فعالیت دارید. نیاز به آموزش بورس و آموزش فارکس در تمام افراد وجود دارد و این پروسه آموزش می تواند با یک همراه خوب به نتایج خوبی منتهی شود.

اگر حتی اینگونه کارها را نمی‌توانید انجام دهید، پس چطور فکر می‌کنید که در یکی از سخت‌ترین و در عین حال پرسودترین بازارهای شناخته شده موفق خواهید شد؟

معاملات کوتاه مدت مخصوص تازه‌کارها نیست و به ندرت راهی برای "پولدار شدن سریع" است. بدون ریسک‌های بسیار زیاد، نمی‌توانید به درآمدهای هنگفت دست یابید.

یک استراتژی معاملاتی که شامل درجات بسیار بالایی از ریسک‌پذیری است به معنی تحمل عملکرد معاملاتی ناسازگار و زیان‌های بزرگ است. معامله‌گری که این کار را انجام می‌دهد احتمالا فاقد استراتژی معاملاتی است مگر اینکه قماربازی را یک استراتژی معاملاتی فرض کنید!

معامله در فارکس یک برنامه سریع پولدار شدن نیست

معامله‌گری در فارکس یک مهارت است که یادگیری آن به زمان نیاز دارد.

معامله‌گران ماهر می‌توانند در این حوزه پول به دست آورند و در عمل هم اینگونه است. با اینحال، مانند هر شغل یا حرفه دیگری، موفقیت در طی یک شب حاصل نمی‌شود.

معامله در فارکس مانند آب خوردن نیست (چنانکه برخی می‌خواهند اینگونه باور کنید).

در مورد آن فکر کنید. اگر اینگونه بود که همه معامله‌گران فارکس باید در حال حاضر میلیونر باشند.

واقعیت این است که حتی معامله‌گران حرفه‌ای با سال‌ها تجربه نیز با زیان‌های دوره‌ای مواجه می‌شوند.

این نکته را در ذهن خود حک کنید: هیچ راه میانبری برای معامله در فارکس وجود ندارد.

تسلط به معاملات فارکس به مقادیر بسیار زیادی تمرین و کسب تجربه نیاز دارد.

هیچ جایگزینی برای سخت‌کوشی، تمرین آگاهانه و پشتکار وجود ندارد.

بر روی یک حساب آزمایشی به تمرین کردن ادامه دهید تا وقتی که روشی بیابید که بر آن کاملا مسلط بوده و بتوانید به آسانی آنرا به صورت هدفمند اجرا نمایید. اساسا راهی را پیدا کند که برای شما خوب عمل می‌کند!!!

بهترین بروکر فارکس در بازار ایران می تواند برای افراد با توجه به استراتژی شان متفاوت باشد.اما بیشتر افراد به سراغ هات فارکس، لایت فارکس و فارکس تایم می روند.لازم به ذکر است که بروکر فارکس فارکس تایم مدتی است که خدمات خود را محدود به ایرانیان خارج از خاک ایران کرده است.

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

82 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link