1

چرا بازار فارکس هیجان انگیز ترین بازار مالی دنیاست؟

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/8/27 منتشر شده است

اگر تا کنون به کشور دیگری سفر کرده باشید، معمولا باید در فرودگاه آن کشور به دنبال یک صرافی بگردید و پول‌هایی که با خود به همراه دارید را به ارز کشوری که به آن سفر کرده‌اید تبدیل کنید.

شما به سمت پیش‌خوان صرافی می‌روید و متوجه می‌شوید که یک صفحه نمایش نرخ تبدیل‌های مختلفی را برای ارزهای مختلف نشان می‌دهد. ین ژاپن را پیدا می‌کنید و با خود فکر می‌کنید که "اوه! یک دلار من به اندازه 100 ین می‌ارز؟! من 10 دلار دارم! پس باید آدم ثروتمندی باشم!!!" اما وقتی که وارد یک فروشگاه در فرودگاه می‌شوید تا یک قوطی نوشابه بخرید این هیجان به سرعت از بین می‌رود. چرا که با این خرید نصف پول شما می‌رود.

وقتی پول خود را تبدیل می‌کنید، در واقع در بازار فارکس شرکت کرده‌اید! شما یک ارز را به دیگری تبدیل نموده‌اید یا بر اساس اصطلاحات معاملات فارکس، اگر فرض بگیریم که یک آمریکایی هستید که از کشور ژاپن بازدید می‌کنید، شما دلار فروخته‌اید و ین خریده‌اید.

قبل از اینکه به کشور خود بازگردید، دوباره به صرافی فرودگاه می‌روید تا ین‌هایی که به طور معجزه آسایی برایتان باقی مانده (توکیو شهر گرانی است!) را تبدیل کنید. اما متوجه می‌شوید که نرخ‌ها تغییر کرده‌اند. همین تغییرات در نرخ مبادلات است که به شما اجازه می‌دهد تا در بازار تبادل ارز خارجی پول به دست آورید.

بازار تبادل ارز خارجی که معمولا به نام "فارکس" (Forex) یا "FX" شناخته می‌شود، بزرگترین بازار مالی در جهان است. در مقایسه با حجم اندک معاملات روزانه به میزان 22.4 میلیارد دلار برای بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE)، بازار تبادل ارز خارجی با حجم معاملات روزانه به میزان 7.7 تریلیون دلار، بسیار عظیم به نظر می‌رسد. فارکس واقعا عالی و بی‌نظیر است!

اجازه دهید این مساله را با استفاده از هیولاها روشن کنیم...

بزرگترین بازار سهام در دنیا یعنی بورس اوراق بهادار نیویورک، در هر روز حجمی به میزان حدود 22.4 میلیارد دلار را معامله می‌کند. اگر ما از یک هیولا برای نشان دادن بورس اوراق بهادار نیویورک استفاده می‌کردیم، شکلی شبیه این می‌داشت:

بازار بورس

 

شما هر روز در اخبار خبرگزاری‌هایی مانند CNBC، بلومبرگ، BBC و ... در مورد بورس اوراق بهادار نیویورک چیزهایی را می‌شنوید، حتی ممکن است در باشگاه ورزشی نیز مطالبی در مورد آن بشنوید. وقتی مردم در مورد "بازار" صحبت می‌کنند، معمولا منظور آنها بازار سهام است. بنابراین بورس اوراق بهادار نیویورک بزرگ به نظر می‌رسد. او پر سر و صدا است و دوست دارد سر و صدای زیادی ایجاد کند.

اما اگر عملا آن را با بازار فارکس مقایسه کنید، باید چیزی شبیه این باشد:

تفاوت بازار فارکس و سهام

 

بورس اوراق بهادار نیویورک در مقایسه با بازار فارکس بسیار کوچک و ضعیف به نظر می‌رسد و هیچ شانسی در مقابل آن ندارد!

نمودار میانگین حجم معاملات روزانه برای بازار فارکس، بورس اوراق بهادار نیویورک، بورس اوراق بهادار توکیو و بورس اوراق بهادار لندن را در زیر ملاحظه کنید:

مقایسه بازار فارکس و بازار بورس

بازار ارز بیش از 200 برابر بزرگ‌تر است! این بازار واقعا عظیم است! اما صبر کنید، این تمام ماجرا نیست!

عدد 5 تریلیون دلار تمام بازار جهانی تبادل ارز خارجی را پوشش می‌دهد اما معامله‌گران خرده‌پا (یعنی ما) در بازار جفت ارزها معامله می‌کنند که اندازه آن حدود 1.49 تریلیون دلار است. بنابراین می‌بینید که بازار فارکس واقعا بزرگ است اما نه به آن بزرگی که رسانه‌ها دوست دارند شما باور کنید.

در بازار فارکس شما با انتخاب ها و گزینه های زیادی سروکار دارید. انتخاب معتبرترین بروکر فارکس، انتخاب استراتژی فارکس و مثل آموزش بورس، در بازار فارکس با متدهای مختلفی برای آموزش فارکس مواجه می شود. حتی این انتخاب ها در کوچک ترین بخش ها حیاتی می شود. مثلا ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که بهترین بروکر فارکس برای معامله طلا چه بروکر می تواند باشد. بروکر فارکس باید چه ویژگی هایی داشته باشد. من از بین کپیتال اکستند، لایت فارکس و یا حتی آمارکتس، باید چه بروکری را انتخاب کنم. از چه تحلیلی در بازار فارکس استفاده کنم. گروه بورسا در خدمت شماست تا انتخاب ها را برای شما ساده تر کند. پس با ما همراه باشید.

 

شما تنها سه قدم تا ورود به دنیای فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ورود به فارکس

2. آموزش فارکس صفر تا صد

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

برای آشنایی بیشتر با بازار فارکس و دانلود PDF آشنایی با فارکس روی لینک کلیک کنید

                                                                        آشنایی با فارکس

 

61 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link