1

چرا بازار ارز دیجیتال سقوط کرد | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/8/4 منتشر شده است

از زمانی که دوره آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد را شروع شده شاهد افت و خیزهای شدید بازار بوده ایم. برخی از افراد که آموزش ارز دیجیتال مبتدی را به صورت گسترده دیده اند دچار ضررهایی شدند که دلیل اصلی آن را نمی دانند. این گروه از افراد به جای اینکه به آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد روی بیاورند و دوره های آموزشی متمرکز ببینند به سراغ کانال های سیگنال رفتند و همرنگ جماعت شدند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال شاید سخت نباشد اما شما نیاز دارید تا دوره ای با کیفیت از آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را بگذراند. آموزش های پراکنده نمی تواند موفقیت شما در این بازار را تضمین کند.

اگر بخواهم آن را ملایم بگویم یعنی به شکلی خوشایند، می‌توانم بگویم که ارزهای دیجیتال در پنج ماه اول سال 2022 در حال فروپاشی بودند. از 31 می، ارزش بیت کوین بیش از 50% از بالاترین رکورد خود نسبت به نوامبر کاهش یافته است.  این رمزارز در سال 2021 (از بیش از 68000$ به حدود 32000$ کاهش یافت). رقیب اصلی این ارز دیجیتال، اتریوم، طی چند ماه گذشته با یک اتفاق مشابه روبرو شده و از پاییز گذشته به نزدیک به 4900$ رسید، یعنی نزدیک به 60% از ارزش خود را از دست داد.در حالی که سایر آلت کوین‌های کوچک‌تر متحمل ضررهای خیره‌کننده مشابهی هستند، حتی استیبل‌کوین‌هایی که ادعا می شد قابل اعتماد هستند نیز تحت تأثیر اتفاق های بازار ارز دیجیتال بوده اند.

 

سقوط بازار ارز دیجیتال

حتی برای یک دسته دارایی که مدت‌ها به دلیل نوسانات منحصر به فردش توجه ها را به خودش جلب کرده، چند ماه گذشته به طرز دردناکی متلاطم بوده است. یکی از بدیهی‌ترین سؤالاتی که برای بسیاری از سرمایه‌گذارانی که قبلاً از موفقیت خیره‌کننده‌ای با ارزهای دیجیتال شده برخوردار بودند، به ذهن متبادر می‌شود، این است که چرا اکنون بازار به شدت در حال سقوط است. دلیل ریزش بازار چیست و چه عواملی باعث ریزش شدید بازار در این یکساله شده است. هیچ حرکتی در بازار بی دلیل نیست و ما بارها در این مورد در آموزش پرایس اکشن از صفر صحبت کرده ایم. شما زمانی بلوغ را در یک بازار مالی می بینید که فقط صعودی نباشد. سلامت این بازار با ریزش های اخیرش تازه به اثبات رسیده و این خبر خوبی برای سرمایه سرمایه گذاران در این بازار است.اما چه زمان هایی که بازار روند صعودی دارد و چه زمانی که روند بازار نزولی می شود شما می توانید به سود کردن در بازار فکر کنید که مستلزم طی کردن مسیر آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می باشد. پرایس اکشن یکی از بهترین روش های تحلیلی است که می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

بیشتر بدانیم: آموزش پرایس اکشن

سفوط بازار ارز دیجیتال

 

شرایط متفاوتی در کشورهای دنیا وجود دارد که هر یک می تواند روی کل بازار ارز دیجیتال تاثیر بگذارد. به همین خاطر است که در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر به شما یاد می دهیم که پیش از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال تحقیقات کاملی راجع به آن رمزارز انجام دهید. هیچوقت شما نمی توانید بدون داشتن آگاهی نسبت به سرمایه گذاری، به موفقیت فکر کنید. یکی از دلایلی که بسیار از افراد در روند نزولی بازار ارز دیجیتال جا ماندند این تفکر بود که بازار ارز دیجیتال در 80% اوقات روندش صعودی است. که البته این یک دید غلط است. ما در آموزش پرایس اکشن از صفر آموزش می دهیم که بازار در یک چرخه حرکت می کند. روند بازار می تواند صعودی، نزولی و حتی رنج باشد و همان روند صعودی و نزولی و رنج می توانند زیرشاخه های متفاوتی داشته باشند. پس بدانید که سرمایه گذاری در این بازار آن قدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. اما ما تلاش کرده ایم تا در اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد این مسیر آموزشی را برای شما ساده کنیم.

عوامل سقوط بازار ارز دیجیتال

 

از ابتدای سال 2022 ما شاهد اتفاق های متفاوتی برای اقتصاد آمریکا، بازار سهام و وضعیت ژئوپلیتیک بین‌المللی بوده ایم و به نوعی می توان گفت که وضعیت به‌طور منحصربه‌فردی ناپایدار است. علاوه بر این، در حال حاضر ما به تازگی از دوره همه‌گیری کرونا خارج شده ایم و در زمان شیوع این بیماری ما شاهد بودیم افرادی که نمی‌توانستند برای کارهای تفریحی معمولی پول خرج کنند، در عوض سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال گرفته تا NFT و کارت‌های تجاری را انتخاب می کردند. برخی از رسانه ها آن را "طوفان کامل" عواملی می نامند که منجر به سقوط ناگهانی و شدید در بازار ارزهای دیجیتال شد. حتی اگر این یک اغراق جزئی در مورد آنچه در حال حاضر می‌گذرد باشد، نمی‌توان انکار کرد که همگرایی قدرتمند بادهای مخالف تأثیر مخربی بر اقتصاد نوپای کریپتوکارنسی دارد. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از این بادهای مخالف داریم.

عوامل سقوط بازار ارز دیجیتال

 

1. شبح تورم

بخشی از جذابیت ارزهای دیجیتال این بود که قرار بود از هجوم تورم جلوگیری کند. در حالی که ارزش دلار در دوره‌هایی از اقتصاد بالا رفته بود و انتظار می رفت که ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال ثابت بماند. اما حالا همه متوجه شدند که ماهیت اقتصاد روی تمام سرمایه گذاری ها سایه می افکند. متأسفانه، رمزارزهای بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم در شش ماه گذشته با وجود ظرفیت بالا عملکرد موفقیت آمیزی نداشته اند، زیرا تورم به افزایش خود ادامه داده و ارزش آنها ثابت نمانده است. پس ما شاهد اتفاق های هیجان انگیزی هستیم که به آرامی تاثیر خود را روی بازار ارز دیجیتال می گذارند. وقتی آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال از یک منبع درست دنبال کنید متوجه می شوید که هیچ اتفاقی در این بازار دور از بعید نیست و همه وقایع جزو سناریو هایی قابل تصور بوده است.

 

یکی از دلایل شکست ارزهای دیجیتال در برآورده کردن انتظارات به عنوان محافظ تورم ممکن است به شدت این دوره از گرمای بیش از حد اقتصادی مربوط باشد. تا مارس 2022، نرخ تورم 8.5 درصدی بالاترین نرخ تورم در چهار دهه گذشته بود. یک ماه بعد، در ماه آوریل، تنها به صورت کسری کاهش یافت و به 8.3 درصد رسید. با بالا رفتن هزینه همه چیز از اتومبیل و بنزین گرفته تا خواربار و بلیط هواپیما، مردم ممکن است در واقع پول خود را از سرمایه گذاری های غیر ضروری بیرون بکشند که برای بسیاری ارزهای دیجیتال این موضوع صادق بوده است. این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل ریزش بازار ارز دیجیتال است.

2. پایان اثر دوران همه گیری

دوره مارس 2020 تا اواخر سال 2021 به احتمال زیاد به عنوان اوج ناگوار دوران همه گیری کرونا در یادها باقی خواهد ماند. یکی از ویژگی‌های غیرمنتظره اما تعیین‌کننده این دوره، روشی بود که مردم را ترغیب کرد تا پولی را که نمی‌توانستند برای سفر، غذاخوری، کنسرت، رویدادهای ورزشی و تجارب بی‌شمار دیگری که عملاً برای بیش از یک سال لغو شد، خرج کنند، سرمایه‌گذاری کنند. به جای پرداختن به درآمد قابل تصرف برای سرگرمی، بسیاری از افرادی که ابزار لازم برای انجام این کار را دارند، آن را هم در بازار سهام و هم در بسیاری از بازارهای نوپا، از جمله ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری کردند. این روند جهانی منجر به افزایش چند ماهه ای شد که در نهایت به بالاترین رکورد قیمتی که دارندگان ارزهای دیجیتال در پاییز 2021 تجربه کردند، ختم شد. اما قرار نبود این وضعیت بیماری ادامه دار باشد و کسب و کارها کم کم شکل درستی به خودشان گرفتند.

3. نوسانات زیاد در میان دارایی های ریسکی

با این حال، تقریباً در همان زمان، جهان در حال بازگشت به چیزی شبیه به حالت عادی بود، و مردم شروع به بازیابی اختیارات بسیار بیشتری در رابطه با نحوه خرج کردن پول خود کردند. تا اوایل سال 2022، همه موارد فوق تا حد زیادی دوباره قابل دسترسی بودند. به عبارت دیگر، ارزهای رمزپایه به طور ناگهانی مجبور شدند برای کسب پول مردم با طیف وسیعی از تجربیات که تقریباً دو سال در دسترس ما نبود، رقابت کنند. تا فوریه و مارس سال جاری، اثر دوران همه‌گیری  که در آن آمریکایی‌ها در بازارهای جدید و نوظهور مانند ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری زیادی می‌کردند عمدتاً از بین رفت. از این پس، رمزارزها باید بدون عوامل غیرمنتظره اما غیرقابل انکاری مثل کرونا، زنده بمانند و رشد کنند.

نوسانات زیاد در میان دارایی های ریسکی

4. جنگ در اوکراین

در نهایت، درگیری مداوم در اوکراین ممکن است بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر منفی بگذارد. در زمان عدم اطمینان ژئوپلیتیک در سراسر دنیا، مردم احساس راحتی بیشتری برای سرمایه‌گذاری در امن‌ترین، متعارف‌ترین و ثابت‌ترین کلاس‌های دارایی دارند. کافی است که بگوییم، با وجود تمام فضایل قابل توجهی که دارند، ارزهای دیجیتال هیچ کدام از این چیزها نیستند. تا زمانی که صلح و ثبات در اروپای شرقی و در صحنه جهانی به دست نیاید، مردم همچنان نسبت به دارایی‌های مخاطره‌آمیز که ممکن است زمانی بازدهی درخشان داشته باشند، سرد خواهند بود. چرا؟ زیرا اگر اتفاق فاجعه‌باری رخ دهد که اقتصاد جهانی را به شدت تکان دهد، آن دارایی‌های پرخطر، تقریباً آسیب‌پذیرترین آنها خواهند بود. این ماهیت بازار ارز دیجیتال است و شما در دوره اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد یاد می گیرید که نوسان گیری خود را روی گزینه های درستی انجام دهید.

جنگ در اوکراین

وضعیت بیت کوین در ریزش بازار ارز دیجیتال

بیت کوین بیش از نیمی از ارزش خود از زمان اوجش در نوامبر 2021 از دست داده که باعث فروپاشی کل بازار ارزهای دیجیتال شد. Terra (LUNA) و TerraUSD (UST) هر دو چنان افت شدیدی را تجربه کردند که باعث افزایش ترس در بازار ارز دیجیتال شدند. هیچکس باورش نمی شد بازار این گونه ریزش را متحمل شود. خیلی از ارزها تازه رشد کرده بودند و سرمایه گذاران زیادی دور آن ها جمع شده بودند. اتفاقی که در مورد لونا افتاد خیلی عجیب بود اما خیلی افراد در مورد این اتفاق هشدار داده بودند و شما با دانستن تحلیل فاندامنتال که در اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد به شما آموزش داده می شود می توانستید علائم ریزش را مشاهده کنید. این اتفاق باعث شد که همه محتاط تر روی بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

نکات کلیدی در مورد بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال در آشفتگی به سر می برد و در برخی از هفته ها بیش از 600 میلیارد دلار از ارزشش کاسته شد. این یک اتفاق بسیار بزرگ است.

بیت کوین برای اولین بار از جولای 2020 به زیر 20000$ سقوط کرد که کمتر از نصف اوج خود در نوامبر 2021 است.

 دو ارز TerraUSD و Terra بیشترین آسیب را متحمل شده اند و اکنون زیر 1 دلار معامله می شوند.

 حالا همه متوجه شدند که بیت کوین ممکن است بهترین محافظ در برابر تورم نباشد. برخی از مفاهیم و اتفاق ها در بازار ارز دیجیتال تازگی دارند و به همین خاطر ما در اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد توضیح می دهیم که در برابر چیزهای غیر قابل پیش بینی باید چه واکنش هایی نشان دهید.

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که بازار کریپتو در چند ماه گذشته همگام با بازار سهام حرکت کرده است. همبستگی بین بیت کوین و S&P 500 در مارس 2022 به بالاترین حد 17 ماهه رسید.و این موضوع نشان می دهد که بازارهای ارز دیجیتال و سهام در یک جهت حرکت می کنند.  تا بیش از این همه فکر میکردند که ارتباط خاصی بین این دوبازار وجود ندارد که مشخص شد یک فرضیه غلط است. برای همین نیاز است که شما آموزشی ببینید که مدام اطلاعات روز دنیا را به شما انتقال دهد. ما تمام تلاشمان را کردیم تا در آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هر هفته مطالب جدید قرار دهیم تا از روندهای جدید بازار ارز دیجیتال جا نمانید. فراموش نکنید که هرچه اطلاعات شما نسبت به این بازار بیشتر باشد احتمال ضرر نکردنتان هم افزایش پیدا می کند.

کلام آخر

برای ورود به بازارهای مالی اصلا نباید عجله کنید چرا که فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می دهند . فرصت هایی که انتهایی ندارد و می توانید همواره روی آن حساب باز کنید. پس، از هرگونه تصمیم احساسی در زمان کار در این بازارها جلوگیری کنید. اول قدم برای حضور موفق شما در بازار ارز دیجیتال آموزش است. وقتی دوره آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را به صورت کامل دیده باشید متوجه می شوید که در هر مقطع، فرصت های بسیار خوبی در بازار وجود دارد که با اندکی توجه و تیزهوشی می تواند زمینه ساز افزایش سرمایه شما در این بازار شود.

لینک PDF مقاله دلایل ریزش بازار ارز دیجیتال

 

7462 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link