1

6 تفاوت تحلیل تکنیکال کلاسیک با پرایس اکشن | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/3/22 منتشر شده است

عده ی زیادی از افراد وقتی وارد بازارهای مالی می شوند به دنبال راحت ترین راه برای پیاده سازی تحلیل ها و کسب درآمد هستند. یعنی هرکسی که به دنبال پکیج اموزش فارکس از صفر تا صد هست و یا به دنبال اموزش ترید ارز دیجیتال می گردد دوست دارد که مطالبی در مورد تحلیل تکنیکال یاد بگیرد که سریع پیاده سازی کرده و زود جواب بگیرد.

انتظاراتتان را مدیریت کنید چرا که هیچ سرمایه ای قرار نیست رشد وحشتناک داشته باشد. شاید با شانس این اتفاق بیفتد اما راه مطمئن برای سودآوری در بازارهای مالی، حرکت آهسته و پیوسته است که اتفاقا با سرعت بیشتری شما را به مسیر درآمدزایی نزدیک می کند. از اسم مقاله متوجه شدید که به دنبال توضیح دادن تفاوت تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن هستم. به همین خاطر این مقاله می تواند به شما کمک کند که با هر سبکی که تحلیل می کنید با دید بازتری به دنبال آموزش و کسب اطلاعات باشید.

هر چقدر شما بتوانید با دید بهتری بازار را تحلیل کنید به سود بیشتری هم دست پیدا می کنید. در کنار این مورد، معامله گران با روش های تحلیلی بی شماری دست و پنجه نرم می کنند تا به روش دلخواه خود برسند. از بهترین اموزش پرایس اکشن به روش آقای ال بروکس گرفته تا اموزش صفر تا صد پرایس اکشن اساتید مختلف و الیوت و هارمونیک و اسمارت مانی. شما باید یک نقطه شروع برای انتخاب روش تحلیل خودتان داشته باشید و ما اینکار را برای شما خواهیم کرد. ما قصد داریم در این مقاله به مقایسه روش تحلیل تکنیکال کلاسیک با پرایس اکشن بپردازیم که اتفاقا هم در اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد و هم در پکیج اموزش فارکس از صفر تا صد مجموعه بورسا وجود دارد.

تفاوت پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال

تفاوت تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن در چیست !؟

شاید شما جزو دسته افرادی باشید که شنیدید که می گویند پرایس اکشن با تحلیل تکنیکال کلاسیک فرق دارد و به نوعی مرزی بینشان هست که این جمله کاملا غلط است. پرایس اکشن یکی از روش های اصلی تحلیل تکنیکال است که اتفاقا پایه اصلی آن هم محسوب می شود.در اندیکاتورها، در الیوت و هارمونیک همه و همه، پرایس اکشن وجود دارد اما نوع نگاه شما وابسته به روش تحلیلی تفاوت پیدا خواهد کرد. برای همین باید به دنبال بهترین اموزش پرایس اکشن باشید که کامل باشد. در ادامه به معرفی روش های نامبرده خواهیم پرداخت تا شما تفاوت تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن را به درستی تشخیص دهید.

معرفی روش ها

تحلیل تکنیکال کلاسیک چیست؟

اولین نوع آموزشی که شما در بازار دریافت می کنید تحلیل تکنیکال کلاسیک است و اندیکاتورهایی که جهت روند بازار، میزان نوسان و حجمش را به شما نشان می دهند. با توجه به رفتار اندیکاتورها در گذشته و حرکت نمودار سعی می کنید با حالت امروزی اش مقایسه کرده و طبق سناریو های پیش رو، معامله هایتان را باز و بسته کنید. شاید شما این تفکر را داشته باشید که این روش جدا از روش تحلیل پرایس اکشن است اما این گونه نیست و در الگوریتم تمام اندیکاتورها پرایس اکشن سایه انداخته است. پس این روش از پرایس اکشن جدا نیست اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، در پرایس اکشن ما از اندیکاتورها استفاده نمی کنیم. پرایس اکشن دلیل هر نوسان را به شما می گوید و در بخش بعد کامل توضیحش می دهیم که اگر علاقه مند بودید، از اموزش صفر تا صد پرایس اکشن بورسا که پشتیبانی دائمی دارد استفاده کنید.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن ابعاد مختلفی دارد اما به صورت کلی مانند ورزش دو است که مادر ورزش هاست. شما در پرایس اکشن به دنبال دلیل هر نوسان در بازارهای مالی می گردید. یعنی ذهن و چشم شما حساس می شود که هر حرکتی که در بازار انجام شد به چه دلیل و اتفاقی بود و قرار است پس از آن چه اتفاقی رخ دهد. خود پرایس اکشن از روشهای مختلفی تشکیل شده که پرایس اکشن کلاسیک ال بروکس یکی از بهترین های آن است و به شما کمک می کند که ذهنیت درستی نسبت به نوسانات موجود در بازار داشته باشید. ما در پکیج پرایس اکشن به روش ال بروکس تمام جوانب، صحبت ها و تحلیل هایش را به تصویر کشیدیم که شما دید درستی نسبت به حرکت های بازار و تحلیل کردنش داشته باشید. در بهترین اموزش پرایس اکشن شما یاد می گیرید که تصمیم های دوتایی بگیرید. یعنی دیگر بین چند انتخاب نمی مانید و ذهن شما اطلاعات را به درستی طبقه بندی می کند تا در تصمیم نهایی خود برای باز و بسته کردن معامله دچار سردرگمی نشوید. ما در پرایس اکشن با ابزارهای مختلفی سروکار داریم که در قسمت بعدی این مقاله راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

ابزارهای کاربردی در روش تحلیل تکنیکال به سبک پرایس اکشن

نواحی حمایت و مقاومت

یکی از کهنه ترین مفاهیم بازار است که کاربرد زیادی در صنایع مختلف هم دارد. ناحیه مقاومت به شما اجازه نمی دهد که قیمت بازار بالاتر برود و به نوعی تقاضا کم تر از عرضه می شود. اما در ناحیه حمایت کاملا برعکس این موضوع است و تقاضا از عرضه پیشی می گیرد و این اجازه به بازار داده نمی شود که بیشتر فرو بریزد. در تمام لحظاتی که با پرایس اکشن بازار را تحلیل می کنید با این دو مفهوم سروکار خواهید داشت.

قیمت

همانطور که در اسم پرایس اکشن هم مشخص است شما با قیمت سروکار دارید(پرایس=قیمت) دارید و همیشه باید به دنبال الگوهای مشخص قیمتی در نمودار باشید و همچنین کندل ها را به درستی تحلیل کنید. در پرایس اکشن، پر اهمیت ترین قیمت، همان قیمت فعلی بازار است.

اندیکاتور

در بعضی از روش های پرایس اکشن اندیکاتور میانگین متحرک مورد استفاده قرار می گیرد اما دیگر از اندیکاتورهایی مثل MACD یا RSI  استفاده نمی کنیم. اگر شما به وسیله اندیکاتورها تحلیل تکنیکال را یاد گرفتید هیچ اشکالی ندارد. ما در اموزش پرایس اکشن از صفر تا صد به شما یاد می دهیم که به چه شکل از پرایس اکشن می توانید استفاده کنید که جای هر اندیکاتور پر شود. پرایس اکشن کامل تر از اندیکاتورهاست و به همین دلیل هم تفاوت تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن خیلی به چشم می آید.اما اگر از بهترین اموزش پرایس اکشن استفاده کنید بدون هیچ پیشنیازی می توانید تحلیل تکنیکال را پیاده سازی کنید.

 

کندل ها

در پرایس اکشن ما رفتار قیمت را می خواهیم مطالعه کنیم که با کندل ها نمود پیدا می کند. شما باید به بالاترین و پایین ترین قیمت هر کندل در کنار قیمت باز شدن و بسته شدن آن توجه داشته باشید. تمام اتفاقاتی که در همان بازه زمانی می افتد می تواند نشانه های خوبی از حرکت های آینده بازار داشته باشد.

تفاوت در عملکرد تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن

در استفاده از پرایس اکشن باید عوامل زیادی را در نظر داشته باشیم. مزیت های این روش تحلیلی ثابت شده و مشخص است  و می توانید در بازارهای مالی مختلف آن را پیاده سازی کنید. باز هم این مسئله را می گویم که برای شروع کار در بازار فارکس و ارز دیجیتال نگران نباشید چرا که هم در پکیج اموزش فارکس از صفر تا صد و هم در اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد مجموعه بورسا، مطالب اموزشی تحلیل تکنیکال کلاسیک و پرایس اکشن وجود دارد.

 

سادگی

تحلیل تکنیکال به صورت کلی کار ساده ای نیست و ما باید سعی کنیم تا جایی که می شود آن را ساده کنیم. پرایس اکشن دقیقا همین کار را می کند. شما دیدن آموزش های پرایس اکشن کمی طولانی باشد اما شما را سریعتر به سود می رساند. در پرایس اکشن تمام فیلتر ها برای شما وجود دارد و این چشم و ذهن شماست که با تمرین زیاد می تواند کمکتان کند. البته ما در مجموعه بورسا پشتیبانی از محصولات اموزشی خود که شامل پرایس اکشن است را داریم و شما می توانید جواب تمام سوالاتتان را با توجه به راه ارتباطی مستقیم با اساتید مجموعه با سرعت دریافت کنید.

بدون هزینه

همیشه در تحلیل تکنیکال کلاسیک اندیکاتورهای جدیدی می آیند که شما برای استفاده از آن نیاز به پرداخت دارید اما در پرایس اکشن شما تنها با نمودارها کار دارید و برای دیدنشان نیاز به هیچ پولی نیست.

کلی نگری

در پرایس اکشن ابتدا ما سعی می کنیم که تصویر کلی بازار را درک کنیم و سپس به جزئیات می پردازیم. روش پرایس اکشن یک روش کامل است و شما اول تصویر بزرگ بازار را درک می کنید و سپس به دنبال نشانه ها برای سناریوهای موجود در بازار نقشه می کشید. پس از وقوع هر سناریو می توانید دوباره وضعیت بازار را تحلیل کنید.

در مورد تفاوت های پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال کلاسیک می توان موارد دیگری را هم نام برد :

سرعت تحلیل کردن بازار

به صورت کلی همین که شما از پیچیدگی تحلیل بازار دور می شوید راحت تر تصویر کلی حرکتی هر کالا را می توانید ببینید و زمان بیشتری برای آماده سازی معامله دارید. هر چه نمودار شما شلوغ تر باشد کارتان برای تحلیل بازار سخت تر است. با ابزار کمتر شما فقط رفتار قیمت را مطالعه و بررسی می کنید و تحلیل برای شما ساده تر خواهد بود

همبستگی در تحلیل

شما وقتی با اندیکاتورها سروکار دارید ممکن است در مواقعی یک اندیکاتور به شما پیشنهاد خرید بدهد و اندیکاتور دیگر شما را به فروش وا دارد اما در پرایس اکشن اینطور نیست. شما در ذهن خود با توجه به نموداری که پیش رویتان هست سوال هایی را می پرسید و با جواب دادن به آن ها همه چیز مشخص می شود.

خلاصه

تحلیل گری با پرایس اکشن کار شما را بسیار ساده می کند. تحقیقات مختلفی در سراسر دنیا انجام شده و هم به تفاوت تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن پرداخته و هم از تحلیل گران موفق بازار پرسیده که کدام روش برای شروع کار در بازارهای مالی بهتر است. درصد بالای آرا این بوده که کاش از پرایس اکشن شروع می کردیم و دیدمان خیلی وسیع تر می بود. البته این مشکلی است که بسیاری از تحلیل گران داشته اند اما شمایی که در مجموعه بورسا هستید نخواهید داشت. ما هم برای شما بهترین آموزش پرایس اکشن را گذاشتیم و هم در دو پکیج آموزش فارکس از صفر تا صد و هم اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد، پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال کلاسیک را یاد دادیم پس برای شروع می توانید از اموزش صفر تا صد پرایس اکشن ما در اموزش های فارکس و ارز دیجیتال استفاده کنید.

 

 

6435 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link