1

یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن بسیار پر اهمیت است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/2/9 منتشر شده است

چرا یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن مهم است؟

یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن بسیار مهم است زیرا این زیربنا پایه و اساس معاملات پرایس اکشن است. بدون درک اصول اولیه این روش، معامله گران نمی توانند به طور موثر از ابزارها و تکنیک های پرایس اکشن استفاده کنند.

پرایس اکشن در نتیجه تغییر در عرضه و تقاضا معنی پیدا می کند

معنی این که بازار به یک سطح حمایتی برسد و دوباره یک جهش داشته باشد چیست؟

در یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن، سطوح حمایت و مقاومت از مفاهیم بنیادین هستند. آنها سطوح قیمتی هستند که قیمت در آن ها تمایل به توقف یا تغییر جهت دارد. سطوح مقاومت سطوحی هستند که قیمت در آن ها با مقاومت خریداران مواجه می شود. سطوح حمایت سطوحی هستند که قیمت در آن ها با حمایت فروشندگان مواجه می شود.

بنابراین، زمانی که بازار به یک سطح حمایتی می رسد و دوباره یک جهش داشته باشد، بدان معناست که در آن سطح قیمت، تقاضا از عرضه پیشی گرفته است. یعنی خریداران هرچه فروشندگان برای فروش گذاشته اند را خریده اند. اکنون آن ها قیمت های بالاتری را برای خرید دریافت می کنند. جایی که خریداران از فروشندگان پیشی بگیرند، سطح حمایت در بازار به وجود می آید و این سطح اجازه ریزش بیشتر قیمت را به بازار نمی دهد.

این مفهوم یکی از مهم ترین اصول یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن است. معامله گران با تجربه می توانند با شناسایی سطوح حمایت و مقاومت، احتمال موفقیت خود در معاملات را افزایش دهند

چرا یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن

 

کندل خوانی نمودار شمعی

کندل خوانی نیز از مهم ترین مفاهیم در یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن است. نمودار شمعی یک نوع نمودار قیمتی است که اطلاعات زیادی در مورد حرکت قیمت را در اختیار معامله گران قرار می دهد.

 

چرا یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن

نمودار شمعی معنای مختلفی دارد

  • اندازه سایه بالا به معنای فشار فروش است
  • اندازه سایه پایین به معنای فشار خرید است
  • ارتفاع کل کندل، به معنای میزان عمق نوسان است
  • ارتفاع کندل به معنای قدرت است
  • بالاترین نقطه کندل به معنای سطح مقاومت است
  • پایین ترین نقطه کندل به معنای سطح حمایت است

شاید به تنهایی نتوانید روی یک شمع تحلیل انجام دهید اما اگر گروهی از شمع های پشت سر هم را در نظر بگیرید به نکات خوبی پی می برید که تحلیل بر اساس نمودار شمعی را رقم می زند.

3. نقاط چرخشی بازار را دنبال کنید

نقاط چرخشی بازار یکی از مهم ترین مفاهیم در یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن است. شناسایی و استفاده از این سطوح می تواند به معامله گران کمک کند تا احتمال موفقیت خود در معاملات را افزایش دهند.

 زیربنای معاملات پرایس اکشن

 

به نمودار بالا نگاه کنید و به سوال های زیر پاسخ دهید

آیا قیمت ها به صورت عمودی بالا و پایین می روند؟

یا بازار به صورت موجی قله و دره میسازد؟

بله ساختار بازار از موج هایی تشکیل شده که قله و دره میسازند.

بازار حرکت های صعودی و نزولی دارد. حرکت نزولی دارد و ناگهان به حرکت صعودی شکل می گیرد. به همین خاطر ما شاهد موج ها یا سوئینگ ها هستیم.

در این قسمت شما تمرکزتان بر اساس شناسایی و تحلیل سوئینگ ها یا موج هاست. در این قسمت شما با نشانه های اصلی پرایس اکشن آشنا می شوید

اول از همه شما باید روند را با توجه به قله ها و دره ها شناسیایی کند. هر وقت که بازار یک موج درش ایجاد می شود و بعد به سمت مخالف حرکت می کند یک نقطه چرخش در نمودار پدید می آید. به این نقاط، نقاط چرخشی موج می گویند. اگر این نقاط چرخشی موج به سمت بالا حرکت کنند روند بازار صعودی و اگر به سمت پایین حرکت کنند روند بازار نزولی خواهد شد.

آشنایی با زیربنای معاملات پرایس اکشن

نکته دوم اینکه این نقاط چرخشی نقش سطوح حمایت و مقاومت را بازی می کنند

یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن

 

سومین مطلب، سرعت و مغناطیس چرخش ها در قله ها و دره هاست که متفاوت است. اگر شما به یک مجموعه ای از این نقاط چرخشی نگاه کنید، متوجه می شوید که بازار چه حال و هوایی دارد. این مفهوم، اصول را در الگوهای نموداری پدید می آورد.  نکته اصلی اینجاست که ما باید تشخیص دهیم بازار از چه زمانی چرخش را شروع کرده است. بعضی از معامله گران از قوانین تبعیت نمی کنند، این معامله گران به راحتی می توانند با توجه به تاریخچه قیمت، تحلیل کنند. اما زمانی که به معاملات واقعی می رسند آن ها به مشکل می خورند. دنباله رو این افراد نباشید.

شما باید از مدت های درست برای شناسایی سوئینگ ها استفاده کنید

  1. زیگزاگ ها
  2. میانگین متحرک ها
  3. گان سوئینگ ها

سطوح مقاومت و حمایت زیر بنای معاملات پرایس اکشن

سطوح مقاومت و حمایت زیر بنای معاملات پرایس اکشن هستند. آنها سطوح قیمتی هستند که قیمت در آن ها تمایل به توقف یا تغییر جهت دارد. سطوح مقاومت سطوحی هستند که قیمت در آن ها با مقاومت خریداران مواجه می شود. سطوح حمایت سطوحی هستند که قیمت در آن ها با حمایت فروشندگان مواجه می شود.

برای یادگیری نحوه شناسایی و استفاده از سطوح مقاومت و حمایت، باید به مفاهیم بنیادین پرایس اکشن توجه کنید.

چند دلیل مهم برای یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن

در اینجا چند دلیل مهم برای یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن آورده شده است:

  • به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد بازارهای مالی را درک کنید. معاملات پرایس اکشن بر اساس مطالعه رفتار قیمت در گذشته و شناسایی الگوهای تکراری استوار است. با یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن، می توانید نحوه عملکرد بازارهای مالی را درک کنید و الگوهای قیمت را شناسایی کنید.
  • به شما کمک می کند تا تصمیمات معاملاتی آگاهانه تر بگیرید. زمانی که اصول اولیه معاملات پرایس اکشن را می دانید، می توانید داده های قیمتی را به طور موثرتری تجزیه و تحلیل کنید و تصمیمات معاملاتی آگاهانه تری بگیرید.
  • به شما کمک می کند تا ریسک معاملاتی خود را کاهش دهید. با یادگیری زیربنای معاملات پرایس اکشن، می توانید ریسک معاملاتی خود را کاهش دهید و از ضررهای غیرضروری جلوگیری کنید.

اگر به دنبال یادگیری زیر بنای معاملات پرایس اکشن هستید، مهم است که ابتدا اصول اولیه این روش را یاد بگیرید. با تمرین و مطالعه، می توانید در معاملات پرایس اکشن مهارت پیدا کنید و از آن برای کسب سود از بازارهای مالی استفاده کنید.

نتیجه

یادگیری مفاهیم کلیدی و ابزارها و تکنیک های معاملات پرایس اکشن، پایه و اساس یادگیری این روش است. با درک زیربنای معاملات پرایس اکشن و ابزارهای لازم، می توانید تصمیمات معاملاتی آگاهانه تری بگیرید و ریسک معاملاتی خود را کاهش دهید.

اگر شما قبل از خواندن این راهنما همین کارها را کردید، تبریک به شما !

شما وقتی به هر نمودار نگاه می کنید متوجه می شوید که چه خبر است. خبر خوب اینکه شما می توانید وارد مبحث کانال و تراکم قیمت شوید. بله درست خوانید، نوبت به برداشتن قدم بعد رسیده و شما باید استراتژی معاملاتی داشته باشید. در قدم اول در حساب آزمایشی نقاط ورود خوب را انتخاب کنید و سعی کنید در نزدیکی این نقاط، پرایس اکشن را پیاده سازی کنید. شما باید حتما معاملات خود را بنویسید. موقعیت های خوب را علامت بزنید و با موقعیت های خوب قبلی مقایسه کنید.

برای یادگیری معاملات پرایس اکشن میتوانید از دوره های زیر استفاده کنید:

 

6130 1
تگ‌ها پرایس اکشن
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین
محمدعلی بهجتی در 1401/2/29 20:14 نوشت: سپاسگزارم از راهنمایی ها
پاسخ

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link