1

نحوه استفاده از همبستگی ارز در معاملات بازار پر ریسک فارکس

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1400/7/5 منتشر شده است

از جدول زیر به عنوان راهنمایی برای تفسیر مقادیر مختلف ضرایب همبستگی ارز استفاده کنید.

همبستگی

بنابراین اکنون می‌دانید که همبستگی ارز چیست و چگونه می‌توان آن را از جداول خواهند. اما شرط می‌بندیم که به این می‌اندیشید که چگونه استفاده از همبستگی جفت ارز ها معاملات شما را موفق‌تر خواهد کرد؟ چرا به این مهارت شگفت‌انگیز در جعبه ابزار معاملاتی خود نیاز دارید؟

چندین دلیل برای این موضوع وجود دارد:

 

1. حذف معاملات بی‌فایده

استفاده از همبستگی‌ جفت ارز ها می‌تواند به شما کمک کند تا از پوزیشن‌هایی که یکدیگر را خنثی می‌کنند دوری کنید. همانطور که جدول و مثال قبلی توضیح می‌دهند، می‌دانیم که جفت‌ارزهای EUR/USD و USD/CHF به صورت 100% در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند.

در این صورت، باز کردن همزمان معامله خرید EUR/USD و معامله خرید USD/CHF بی‌معنی و برخی اوقات پرهزینه است. علاوه بر دو بار پرداخت هزینه اسپرد، هر حرکتی در قیمت، یک جفت‌ارز را بالا و دیگری را پایین خواهد برد.

ما سخت کار می‌کنیم تا چیزی به دست آوریم!

 

2. سودهای لوریج

... یا زیان‌های آن. شما این فرصت را دارید که با دو برابر کردن پوزیشن‌ها، سودهای خود را به بیشترین حد برسانید. بار دیگر اجازه دهید نگاهی به ارتباط 1 هفته‌ای جفت‌ارزهای EUR/USD و GBP/USD از مثال قبل بیاندازیم.

این دو جفت‌ارز دارای همبستگی مثبت قوی‌ای هستند و جفت‌ارز GBP/USD تقریبا گام به گام جفت‌ارز EUR/USD را دنبال می‌کند.

باز کردن پوزیشن خرید برای هر یک از این جفت‌ارزها عملا مانند این خواهد بود که وارد معامله EUR/USD شوید و اندازه پوزیشن خود را دو برابر کنید. این اساسا مانند این است که از لوریج استفاده کرده باشید! اگر همه چیز خوب پیش برود مقدار زیادی سود به دست می‌آورید و اگر اوضاع به نفع شما پیش نرود زیان بزرگی خواهید کرد!

 

3. تنوع بخشی به ریسک

درک وجود همبستگی‌ جفت ارز ها این امکان را نیز به شما می‌دهد که از جفت‌ارزهای مختلف استفاده کنید اما همچنین دیدگاه شما را گسترش می‌دهد. به جای اینکه در تمام اوقات صرفا یک ارز واحد را معامله کنید، می‌توانید ریسک خود را بین دو جفت‌ارز که در یک جهت حرکت می‌کنند، پخش کنید.

جفت‌ارزهایی را انتخاب کنید که دارای همبستگی قوی تا خیلی قوی (حدود 0.7) با یکدیگر هستند. برای مثال، جفت‌ارزها EUR/USD و GBP/USD تمایل به حرکت با یکدیگر دارند. همبستگی ناکامل بین این دو جفت‌ارز این فرصت تنوع بخشی را به شما می‌دهد که این امر به کاهش ریسک شما کمک می‌کند. فرض کنید قصد خرید دلار آمریکا را دارید.

به جای باز کردن دو پوزیشن فروش EUR/USD، می‌توانید یک پوزیشن فروش EUR/USD و یک پوزیشن فروش GBP/USD را گرفته و به این ترتیب خود را در برابر برخی ریسک‌ها محافظت کرده و کل پوزیشن خود را تنوع ببخشید.

در مواقعی که قیمت دلار آمریکا کاهش می‌یابد، ممکن است یورو به میزان کمتری نسبت به پوند تحت تاثیر قرار گیرد.

همبستگی

 

4. پوشش (Hedge) ریسک

اگر چه پوشش‌دهی می‌تواند منجر به دست‌یابی به سودهای کمتری شود اما می‌تواند زیان‌ها را نیز به حداقل برساند. اگر یک پوزیشن خرید EUR/USD باز کنید و قیمت شروع به حرکت در خلاف جهت مطلوب شما نماید، آنگاه یک پوزیشن خرید کوچک از جفت‌ارزی که بر خلاف جهت EUR/USD حرکت می‌کند (مانند USD/CHF) باز کنید.

با این کار از زیان‌های بزرگ جلوگیری می‌شود!

شما می‌توانید از مزیت ارزش‌ پیپ‌های متفاوت برای هر جفت‌ارز بهره ببرید.

برای مثال در حالی که جفت‌ارزهای EUR/USD و USD/CHF دارای همبستگی معکوس کامل -1.0 می‌باشند، ارزش پیپ آنها با هم متفاوت است. با فرض اینکه شما 10,000 مینی لات معامله کنید، یک پیپ برای EUR/USD برابر با 1 دلار و یک پیپ برای USD/CHF برابر با 0.93 دلار است.

اگر شما یک مینی لات از جفت‌ارز EUR/USD بخرید، می‌توانید معامله خود را بوسیله خرید یک مینی لات از جفت‌ارز USD/CHF پوشش دهید. اگر EUR/USD به اندازه 10 پیپ سقوط کند، 10 دلار پایین خواهید رفت. اما معامله USD/CHF شما به میزان 9.30 دلار بالا خواهد رفت.

در این حالت به جای کاهشی به میزان 10 دلار، تنها 0.70 دلار پایین رفته‌اید!

اگر چه پوشش‌دهی معاملات بیش از حد عالی به نظر می‌رسد، اما معایبی نیز دارد. اگر EUR/USD شروع به افزایش کند، سود شما به دلیل زیان‌های ناشی از پوزیشن USD/CHF، محدود خواهد بود.

همچنین همبستگی جفت ارزها می‌تواند در هر زمانی تضعیف شود. تصور کنید که با سقوط جفت‌ارز EUR/USD به میزان 10 پیپ، جفت‌ارز USD/CHF تنها 5 دلار بالا رود، تغییر نکند یا حتی کاهش یابد! در این حالت موجودی حساب شما بیش از آن چیزی که تمایل دارید کاهش خواهد یافت.

بنابراین هنگام پوشش‌دهی مراقب باشید!

5. تایید خروج قیمت‌ها و اجتناب از خروج قیمت‌های کاذب

شما می‌توانید از همبستگی جفت ارز ها برای تصدیق نقطه ورود یا نشانه‌های خروج معامله خود بهره ببرید.

برای مثال فرض کنید که جفت‌ارز EUR/USD در حال آزمودن سطح حمایتی مهم به نظر برسد. شما رفتار قیمت را مشاهده کرده و منتظر فروش روی یک خروج قیمت به سمت پایین می‌باشید.

از آنجایی که می‌دانید EUR/USD دارای همبستگی مثبت با GBP/USD و همبستگی منفی با USD/CHF و USD/JPY است، بررسی می‌کنید که ببینید آیا سه جفت‌ارز دیگر در حال حرکت به همان اندازه EUR/USD هستند.

متوجه می‌شوید که GBP/USD نیز در حال معامله شدن در نزدیکی یک سطح حمایت قابل توجه بوده و هر دو جفت‌ارز USD/CHF و USD/JPY در حال معامله در نزدیکی سطوح مقاومت کلیدی می‌باشند.

این موضوع به شما می‌گوید که حرکت اخیر مربوط به دلار آمریکا است و خروج قیمتی بالقوه را برای EUR/USD تایید می‌کند چرا که سه جفت‌ارز دیگر در حال حرکت به صورت مشابه می‌باشند. بنابراین تصمیم می‌گیرید که هنگام وقوع خروج قیمت، بر روی آن وارد معامله شوید.

حال اجازه دهید فرض کنیم که سه جفت‌ارز دیگر در حال حرکت به اندازه EUR/USD نمی‌باشند. جفت‌ارز GBP/USD متوقف شده و سقوط نمی‌کند، جفت‌ارز USD/JPY در حال صعود نبوده و USD/CHF نیز بدون روند در حال حرکت است.

این معمولا نشانه‌ای قوی مبنی بر این است که کاهش EUR/USD مرتبط با دلار آمریکا نبوده و به احتمال زیاد ناشی از خبرهای منفی مربوط به اتحادیه اروپا است.

ممکن است عملا قیمت زیر سطح حمایت کلیدی‌ای که تحت نظر داشته‌اید رفته باشد اما به دلیل اینکه سه جفت‌ارز دیگر متناسب با EUR/USD در حال حرکت نمی‌باشند، کمبود دنباله روی از قیمت وجود داشته و قیمت به بالای سطح حمایت باز خواهد گشت و در نتیجه خروج قیمت کاذب روی خواهد داد.

اگر همچنان می‌خواهید بر اساس این مقدمات معامله کنید، از آنجایی که هیچ "تاییدیه همبستگی" از جفت‌ارزهای دیگر دریافت نکرده‌اید، می‌توانید بوسیله کاهش ریسک خود و معامله کردن با اندازه کوچک‌تر پوزیشن، آنرا به صورت هوشمندانه انجام دهید.

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

2828 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link