1

در بحبوحه افزایش تقاضای دلار، قیمت طلا برخی از فروشندگان را جذب کرد

ارسال توسط : رضا محمدی 46 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) دربازه معاملاتی توکیو روز سه‌شنبه با عرضه جدیدی مواجه شد و بخشی از رشد متوسط ​​روز قبل را از منطقه 2287 دلاری یا کف یک ماهه که در واکنش به داده‌های خوش‌بینانه مشاغل آمریکا لمس شد، کاهش داد. سرمایه گذاران شرط های خود را برای کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو  در ماه سپتامبر کاهش داده اند. این امر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالا نگه می دارد و به شاخص دلار آمریکا (USD) کمک می کند تا نزئیکی قله چند هفته ای که روز دوشنبه لمس شد، ایستادگی کند، که به نوبه خود، تقاضا برای این فلز گرانبها را تضعیف می کند.

علاوه بر این، بانک خلق چین (PBoC) به شدت فعالیت های خرید خود را در ماه مه کاهش داد، که به معنای پایان دادن به ولگردی خرید یک سال و نیم خود بود و به کاهش جریان ها از قیمت طلا کمک کرد. با این حال، عدم اطمینان سیاسی در اروپا و خطرات ژئوپلیتیکی باید خسارات عمیق‌تری را محدود کند. معامله گران ممکن است ترجیح دهند منتظر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده آمریکا در این هفته و تصمیم FOMC در روز چهارشنبه برای سرنخ هایی در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشند. این مسیر کوتاه مدت را برای فلز زرد غیر بازده تعیین می کند.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا با کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر ریزش کرد.
شاخص حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی آمریکا که روز جمعه منتشر شد، این گمانه زنی ها را تقویت کرد که فدرال رزرو نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه می دارد و به عنوان یک عامل کلیدی برای قیمت غیربازده طلا عمل می کند.
شانس کاهش نرخ بهره در سپتامبر به دنبال داده‌های شغلی آمریکابه حدود 50 درصد کاهش یافت و بازارها اکنون تنها در یک کاهش 25 واحدی در سال جاری، چه در نشست سیاست‌گذاری نوامبر یا دسامبر، قیمت‌گذاری می‌کنند.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکادر بالای 4.45 درصد ثابت است، در حالی که بازده اوراق دو ساله خزانه داری آمریکا در نزدیکی 5.0 درصد باقی می ماند که به نوبه خود زیربنای دلار آمریکا است.
شاخص دلار آمریکا، که گرینبک را در برابر سبدی از ارزها ردیابی می کند، در نزدیکی بالاترین سطح خود از 14 مه که در روز دوشنبه تنظیم شد، ایستاده است و به سقف صعودی کالای دلاری کمک می کند.
تصمیم امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اواخر این ماه، عدم اطمینان سیاسی را در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو افزایش داد و می تواند از XAU/USD حمایت کند.
معامله گران همچنین تمایلی ندارند و مشتاقانه منتظر داده های کلان کلیدی این هفته آمریکا- آخرین ارقام تورم مصرف کننده - و تصمیم مهم FOMC در روز چهارشنبه قبل از انجام شرط بندی های جهت دار هستند.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا دیروز معاملات مثبت خفیفی را ارائه کرد، اما با توجه به سیگنال همپوشانی منفی ارائه شده توسط اندیکاتور استوکاستیک، با توجه به اینکه فراتر از این سطح افزایش خواهد یافت، منتظر کاهش بیشتر در جلسات آینده برای آزمایش اولیه 2272.06 دلار بود، دوباره با باز شدن امروز شروع به ریزش کرد. روند نزولی اصلاحی برای رسیدن تا محدوده 2217.10 دلارادامه پیدا می کند
بنابراین، ما به پیشنهاد روند نزولی برای دوره آتی ادامه خواهیم داد و به شما یادآوری می کنیم که شکستن  سطح 2340.10 دلار کاهش مورد انتظار را متوقف کرده و قیمت را دوباره به روند صعودی اصلی بازمی گرداند.

محدوده معاملاتی مورد انتظار بین سطح حمایت 2275.00$ و  سطح مقاومت 2315.00$ می باشد.

پیش بینی روند: نزولی

 

17877 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link