1

قیمت طلا پیش از انتشار شاخص PPIآمریکا و سخنرانی پاول افزایش یافت

ارسال توسط : رضا محمدی 73 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) علیرغم تثبیت شاخص دلار آمریکا (USD) در روز سه شنبه افزایش یافت. صعود فلز زرد ممکن است محدود باشد به دلیل اینکه معامله گران ممکن است در حاشیه منتظر انتشار آمارهای کلیدی تورم آمریکادر این هفته باشند. مانترا نرخ بالاتر برای طولانی تر آمریکادر جلسات اخیر مقداری فشار فروش بر XAU/USD وارد کرده است. با این حال، جریان های امن به دلیل تشدید تنش های خاورمیانه ممکن است در حال حاضر قیمت طلا را افزایش دهد.

سرمایه گذاران در این هفته اطلاعات کلیدی اقتصادی آمریکارا از نزدیک مشاهده خواهند کرد. شاخص قیمت تولید کننده آمریکا(PPI) برای ماه آوریل روز سه شنبه همراه با سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، ارائه می شود. توجه به شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا(CPI) معطوف خواهد شد که در روز چهارشنبه منتشر می شود. این گزارش‌ها می‌توانند بینش‌هایی در مورد زمان تعدیل نرخ اولیه فدرال رزرو ارائه دهند. ارقام تورم داغتر از حد انتظار ممکن است دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تضعیف کند و این فلز گرانبها را تحت تاثیر قرار دهد. نرخ های بهره بالاتر ممکن است تقاضای کلی سرمایه گذاری برای طلا را کاهش دهدو هزینه فرصت مرتبط با نگهداری طلا را افزایش می دهد.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا همچنان مثبت است، همه نگاه ها به داده های کلیدی تورم آمریکااست
فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، خواستار حفظ نرخ‌های بهره در سطوح فعلی تا زمانی که تورم نشانه‌های کاهش بیشتری را نشان دهد، شد و افزود که او به دنبال شواهد بیشتری مبنی بر بازگشت تورم به هدف ۲ درصدی ادامه خواهد داد.
بر اساس نظرسنجی رویترز، 70 نفر از 108 اقتصاددان گفتند، فدرال رزرو احتمالاً در ماه سپتامبر نرخ وجوه فدرال رزرو را 25 واحد کاهش می دهد، در حالی که بر اساس نظرسنجی رویترز، 65 نفر از 108 اقتصاددان، نرخ بهره را 50 واحد در سال 2024 کاهش می دهد.
به گزارش رویترز، روز دوشنبه، سربازان اسرائیلی به اعماق ویرانه‌های مرز شمالی غزه برای بازپس‌گیری منطقه‌ای از شورشیان حماس حرکت کردند، در حالی که تانک‌ها و سربازان بزرگراهی را به سمت رفح هل دادند و ساکنان فلسطینی را مجبور به فرار کردند.
انتظار می‌رود شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا(PPI) در ماه آوریل 2.2 درصد افزایش در سال را نشان دهد، در حالی که تخمین زده می‌شود که رقم اصلی PPI افزایش 2.4 درصدی را در مدت مشابه سال قبل نشان دهد.
پیش‌بینی می‌شود که تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکااز 3.5 درصد قبل به 3.4 درصد در ماه آوریل کاهش یابد. پیش بینی می شود که تورم اصلی CPI از 3.8 درصد در ماه مارس به 3.6 درصد در ماه آوریل کاهش یابد.

 

تحلیل تکنیکال طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا به سطح میانگین متحرک 50 روزه متمایل شد و تا باز امروز شروع به ارائه معاملات مثبت کرد، که شانس بازگشت به روند صعودی اصلی را تقویت می کند، با انگیزه مثبت بودن تصادفی که اکنون به وضوح ظاهر می شود، منتظر رسیدن به اهداف مثبت خود که از سطح 2400.00 دلار شروع می شود و گسترش می یابد. 

بنابراین، ما منتظر افزایش مورد انتظار بیشتری در بازه معاملاتی آینده هستیم، با توجه به اینکه شکستن سطح 2325.90 دلار قیمت را تحت فشار فروش منفی اضافی قرار می دهد 

محدوده معاملاتی مورد انتظار بین سطح حمایت 2325.00 دلار و  سطح مقاومت در 2365.00 دلار می باشد

پیش بینی روند: صعودی

 

17606 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link