1

5 قدم عملیاتی تا تبدیل به معامله گر پرایس اکشن کار شدن

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/2/7 منتشر شده است

 

آیا شما یک معامله تازه کار هستید که به دنبال یک روش ساده برای معامله گری می گردید؟ یا یک معامله گر فصلی هستید که هر از چندگاهی معامله می کنید و می خواهید سیستم معامله گری تان را از هر گونه پیچیدگی عاری کنید؟ در هر دو صورت، هدف مناسب برای شما، معامله گری به سبک پرایس اکشن  است.

اصولا، معامله گری به سبک پرایس اکشن یک جعبه ابزار کامل است که شما برای معامله کردن می توانید فقط از محتویات همین جعبه ابزار استفاده کرده و نیازمند به هیچ ابزار دیگر نباشید. آموزش پرایس اکشن و یادگیری آن زندگی شما را به عنوان یک معامله گر ساده خواهد کرد. شما یا با پرایس اکشن به یک معامله گر پرسود تبدیل می شوید با با انجام روش های دیگر زمان و پول خود را هدر خواهید داد.

برای برخی از افراد پرایس اکشن به راحتی در ذهن می نشیند اما برای بسیاری از افراد یک زمینه جدید است که در ابتدا غیر قابل کنترل است.

برای حرفه ای شدن در پرایس اکشن از پروسه های مختلف و میانبر ها نمی توانید استفاده کنید. شما با 5 قدم عملیاتی که در این مقاله به شما توضیح می دهم، می توانید معامله گر حاذقی شوید.

بخاطر ماهیتی که دارد ستایشگر روش پرایس اکشن باشید

خیلی از معامله گران در قدم اول می خواهند پرایس اکشن یاد بگیرند. اتفاقی که می افتد این است که یکسری مفاهیم را به صورت گسترده یاد می گیرند، نمی توانند پیاده سازی کنند و منجر به نا امیدی شان خواهد شد

برای یادگیری درست این سیستم، اول به سراغ ماهیت بازار و دید کلی بازار به وسیله پرایس اکشن باشید. این روش ستودنی است.

قوی ترین ابزار پرایس اکشن سادگی آن است. شما با تمرکز روی مفاهیم مهم می توانید تصمیم گیری های درستی برای معامله کردن در هر بازار مالی داشته باشید.

آیا شما از سادگی در زندگی خود لذت می برید؟ اگر جوابتان بله است، پرایس اکشن برای شما بسیار شیرین خواهد بود.

آیا شما دوست دارید که با فرمول های مختلف و تحلیل ها آماری پیچیده کار خود را پیش ببرید؟ اگر جوابتان بله است پرایس اکشن مناسب شما نیست.

توجه داشته باشید که هیچ روش معامله گری ای، موفقیت شما را تضمین نمی کند. معامله گری به سبک پرایس اکشن هم از این قاعده مستثنی نیست به این خاطر که معامله کردن با تحلیل کردن فرق دارد.

بیایید بگوییم شما با اندیکاتورها معامله می کنید و دچار سندرم معامله باز کردن بی قرار هستید. پس از استاد شدن در پرایس اکشن شما با پرایس اکشن هم دچار همین سندروم خواهید بود. شما کم سود هستید و بیش از اندازه معامله می کنید.

در حالی که پرایس اکشن دید شما را نسبت به بازار تغییر می دهد، اما نمی تواند مشکلات رفتاری شما را اصلاح کند.

معامله گری به سبک پرایس اکشن

از ابتدا شروع کنید

زمانی که شما توانستید انتظارات خود را نسبت به معامله گری با پرایس اکشن تصحیح کنید، پا در مسیر آموزش پرایس اکشن بگذارید

همانطور که اشاره شد،معامله با پرایس اکشن فایده های زیادی دارد به این خاطر که روشی آسان است. این طبیعی است که هیچکس دوست ندارد در یک مسیر پیچیده برای معامله گری وارد شود. بنابراین بهترین راه برای یادگیری پرایس اکشن این است که به آرامی شروع کنید و آرام آرام به مطالب پیشرفته اش برسید.

این بدان معناست که شما نباید یادگیری تان را با مفاهیم سخت شروع کنید:

 

 

مطالبی که شما باید در ابتدا یاد بکیرید

  • نقطه باز و بسته شدن و بالاترین و پایین ترین قیمت هر کندل (شمع)
  • بدنه و سایه ها
  • نقاط پیوت
  • مفهوم حمایت و مقاومت

اکر شما این مفاهیم کلی و کلیدی را درک کنید، مطالب پیچیده تر به راحتی در ذهن شما خواهد نشست. شما الکوها را خواهید یافت، دلیل شکل گیری هر الگو را درک خواهید کرد و بعد از یک مدت متوجه می شوید که شما به راحتی می توانید بدون محدود کردن ذهن خود به الکو ها، متوجه دلیل هر نوسان در بازار مالی هدف خود شوید.

 

معامله گر های پرایس اکشن کار

جایگزین کردن پرایس اکشن بجای اندیکاتور ها

فقط شما با ابزار اولیه پرایس اکشن آشنا شدید،حالا باید کم کم ابزار سیستم های پرایس اکشن را جایگزین اندیکاتور ها کنید.

اگر شما علاقه مند به استفاده از اندیکاتور ها هستید، این اقدام، یک چالش بزرگ برای شما خواهد بود تا تمام اندیکاتورها را از صفحه پلتفرم معاملاتی خود حذف کنید. کلید اصلی اینجاست که شما باید فضای معاملاتی خود را ساده کنید

از سیستم زیر استفاده کنید

  1. اندیکاتورهایی که استفاده می کنید را به صورت لیست بنویسید
  2. هدف استفاده از هر اندیکاتور را در جلوی آن بنویسید
  3. آیا شما با پرایس اکشن می توانید به این اهداف برسید؟
  4. اگر می توانید پس اندیکاتورها را حذف کنید

فکر نکنید که شما صرفا ابزارهای معاملاتی خود را پاک می کنید. اینطور فکر کنید که قرار است پرایس اکشن را جایگزین آن ها کنید.

برای مثال شما از میانگین متحرک ساده 50 برای تشخیص روند بازار استفاده می کنید.

حالا به روش های پرایس اکشنی فکر کنی که از آن ها استفاده می کنید تا جهت روند بازار را تشخیص دهید.

معامله گر پرایس اکشن کار

آیا با متد پرایس اکشن می توانید روند ها را در بازار تشخیص دهید؟

جواب شما بله است. پس میانگین متحرک را حذف کنید

ممکن است شما با پیاده سازی پرایس اکشن خالص راحت نباشید. مشکلی ندارد که از اندیکاتورها هم استفاده کنید اما تمرکز خود را روی حرکت های قیمت بگذارید. با گذشت زمان و تسلط کامل روی پرایس اکشن، متوجه می شوید که نیازی به اندیکاتور میانگین متحرک ندارید.

با این حال شما باید بسیار متمرکز باشید و روی پرایس اکشن به عنوان ابزار اصلی تکیه کنید. فقط در زمانی از اندیکاتورها استفاده کنید که سر در گم هستید. اگر نمی توانید اینکار را انجام دهید مطمئننا گیج خواهید شد و تصمیم های درستی را نخواهید گرفت. پرایس اکشن درست می گوید یا اندیکاتورها؟

به استراتژی پرایس اکشن خود شکل دهید

با نکاتی که در مورد پرایس اکشن یاد کرفتید، استراتژی پرایس اکشن خود را بسازید.

از راهنمای زیر استفاده کنید

پرای اکشن را ساده نگه دارید.

فقط از متدهای ساده پرایس اکشنی که برای شما ساده به نظر می رسد استفاده کنید. سعی نکنید که مدام از متد های جدید استفاده کنید.

نوع معاملات خود را عوض نکنید

اگر شما در جاهایی که اصلاح ها اتفاق می افتد با اندیکاتور ها شناسایی شان کرده و معامله می کردید. با پرایس اکشن هم همان کار را بکنید. تنها تفاوت این جاست که از متد پرایس اکشن استفاده می کنید

یک اندیکاتور را نگه دارید، البته اگر دوست دارید

هر معامله گر یک اندیکاتور را بیش از دیگر اندیکاتورها دوست دارید. اگر شما با نداشتن اندیکاتور در صفحه پلتفرم معاملاتی اذیت می شوید. یک اندیکاتور را نگه داشته و از آن استفاده کنید. استراتژی پرایس اکشن، استراتژی ای است که مدام باعث پیشرفت شما می شود. شما باید با آموزش هایی که می بینید روش های خود را اصلاح کنید

شبیه سازی کنید و تست های متفاوتی از معامله گری با پرایس اکشن بگیرید

ما با جستجو الگوهای پرایس اکشن و دره ها و قله ها به یادگیری پرایس اکشن پرداختیم. به زبان دیگر، با با علم تخصصی پرایس اکشن شروع کرده ایم.

با این وجود، معامله گری با پرایس اکشن مثل یک هنر می ماند. شما فقط زمانی می توانید که مهارت های خود را تقویت کنید که بازار را به صورت زنده رصد کنید. فهمیدن رفتارهای قیمت یک بازی بدون باخت است

شما باید غریزه خود را به عنوان یک معامله گر تقویت کنید. مشاهده کردن رفتارهای قیمت، صبر وشکل گیری یک سیستم مناسب برای معامله کردن با پرایس اکشن بهترین راه برای اجرای استراتژی های پرایس اکشن فراهم می کند. شما به مرور زمان متوجه می شوید که کدام استراتژی کار می کند و کدام استراتژی ما را به نتیجه مطلوب نمی رساند

برای برداشتن قدم آخر من توصیه می کنم که یک دفترچه معاملات داشته باشید. شما مشخصات تمام معاملات خود را در آن دفترچه بنویسید.

رفتارهای قیمت بازار را ببینید و دلیل باز کردن و بستن هر معامله را بنویسید. این کار را در بازار زنده انجام دهید. تکرار همینکار، مهارت های شما را تقویت کرده و اعتماد به نفس شما را بالا می برد.

برای جمع بندی من 5 قدم را یک بار دیگه می نویسم

  1. بخاطر ماهیتی که دارد ستایشگر روش پرایس اکشن باشید
  2. از ابتدا شروع کنید
  3. جایگزین کردن پرایس اکشن بجای اندیکاتور ها
  4. به استراتژی پرایس اکشن خود شکل دهید
  5. شبیه سازی کنید و تست های متفاوتی از معامله گری با پرایس اکشن بگیرید

این 5 قدم جادو نمی کنند و شما باید بعضی از این قدم ها را بارها تکرار کنید. بعضی اوقات شما به تکرار زیاد نیاز دارید تا بدرستی انجامش دهید. وقتی در این روش استاد شوید، سود کردن بسیار راحت خواهد شد.

6104 1
تگ‌ها پرایس اکشن
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link